פקח דוח חניה (צילום אילוסטרציה: תומר אפלבאום)
(צילום אילוסטרציה: תומר אפלבאום)

מבול דוחות בשכונת גאולה: בעלי העסקים בעימות מול העירייה

בעלי העסקים בשכונת גאולה מתלוננים על עלייה בכמות הדוחות בכל הנוגע לפריקה וטעינה של סחורות

פורסם בתאריך: 26.5.19 08:17

בעלי עסקים בשכונת גאולה מתלוננים על מבול של דוחות מעיריית ירושלים. הסוחרים מתלוננים כי לאחרונה פקחי העירייה מעלים הילוך בכל הקשור לאכיפה של שעות פריקה וטעינה של סחורות, לטענתם אין בגאולה שעות מוסדרות של פריקה וטעינה.

"אין לנו בגאולה שעות של פריקה וטעינה מסודרות כמו בשוק או במרכז העיר", מספר ל"כל העיר" בעל עסק בגאולה. "בחודשים האחרונים מתן הדוחות מתגבר, נראה שהפקחים כל הזמן כאן. אנחנו מורידים מרכב הפריקה ושמים את המשטחים על הרצפה, מתחילים להכניס לתוך החנות, בא הפקח מצלם ונותן דוח. כל פעם קנס על סך 475 שקלים. יש כאן עוד הרבה סוחרים שסובלים מזה".

מנגד, בעירייה טוענים השבוע כי בוצעה אכיפה עניינת ומידתית כנגד אותם בעלי עסקים.



לדברי בעל העסק, סגן ראש העיר ומחזיק תיק שפ"ע יוסי דייטש (אגודת ישראל) הגיע למקום על מנת לנסות למצוא פתרון. "יוסי דייטש הגיע להיפגש איתנו, אך זה לא עזר. התבקשתי להעביר מכתב לראש העיר משה ליאון, כתבתי, אבל לא קיבלתי תשובה. ביום-יום אנחנו עוד לא מגיעים לחנות וכבר מחפשים לתת דוחות, באנו להתפרנס בכבוד. אנחנו משלמים הרבה כסף ארנונה וזה לא מגיע לנו. זו פשוט התעללות, אנחנו מרגישים שבאים לרסק לנו את העסקים".

"בחודשים האחרונים תופעת הדוחות התפשטה", מוסיף ומספר בעל עסק נוסף, "ב-12 ימים האחרונים קיבלתי 7 דוחות. פתרון אין לנו כאן, ולא השגנו אותו בפגישה עם דייטש. זו אכזריות שאין כדוגמתה. במקום שהעירייה תעזור לעסקים הקטנים, אנחנו בקושי מתמודדים. יש לי מעל 7,000 שקלים דוחות בגלל הפקחים. בעבר הפקחים היו נותנים אזהרה לפני מתן הדוחות, היום הם לא מוכנים להקשיב וישר נותנים דוחות. אנחנו רק רוצים להתפרנס".



כפי שפורסם בעבר ב"כל העיר" גם בשוק מחנה יהודה סבלו ממכת דוחות שניתנו על ידי פקחי העירייה. בעלי הברים והמסעדות בשוק זעמו על כך שבחודש דצמבר נרשמה עלייה בכמות הקנסות שהם מקבלים מהעירייה. לטענתם, נרשמה עלייה לא סבירה בכמות הקנסות שבעלי העסקים בתחום הבילוי וחיי הלילה מקבלים, בעיקר בשל הוצאת כיסאות ושולחנות. כל דוח – 475 שקלים. מבול הדוחות גרם לחלק מבעלי הברים והמסעדות בשוק לערוף מפגש חירום בבר "השכנה" – שבו הוחלט בחזית אחת לצאת למאבק נגד העלייה במתן הדוחות.

"כל העיר" פנה לעיריית ירושלים שמגיבה כי "עיריית ירושלים פועלת לטובת בתי העסק ולמענם בכל שנדרש, ובלבד שהנהלים והתקנות שקיימים לטובת תושבי העיר ימומשו. בפניות המדוברות היתה אי עמידה בנדרש, ולכן בוצעה אכיפה, עניינית ומידתית, כנדרש. מעבר לזאת, ניתן לפונים איש קשר מטעם העירייה שיוכל לסייע כל העת בצרכים של בתי העסק הללו".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. ישי

    רעל וסם המוות ליחידת הגזלנים והחמסניקים בירושלים ובכל הארץ .מהותם ותכליתם לפגוע באזרחים תמימים וישרים שעובדים קשה כדי להתפרנס בכבוד והעיריה והרשויות גוזלים וחומסים אותם בחסות חוקי סדום ועמורה. והכסף שהם גוזלים גוזלים אוכלים ומאכילים את משפחתם יהיה להם לסם המוות אנס"ו

  2. ירושלמית

    עירית עושק חמאס גזל ועוולות נעשות באזרחים ע"י רשיות האכיפה מתעללים בתושבים הכל בצע כסף ברשות החוק הנטול צדק ויושר
    לא יתכן שאנשים עובדים קשה מזיעים ללחם
    והעיריה והרשויות עושקות השכם והערב

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר