קנס חניה (צילום: מתוך פייסבוק)
קנס חניה (צילום: מתוך פייסבוק)

העירייה מצאה דרך להתעשר? גל של תלונות ברשת על החמרה במתן דוחות חניה בלילות ברחבי ירושלים

על רקע מצוקת החניה בירושלים - נהגים מתלוננים ברשת כי בשבועות האחרונים חולקו לרכביהם בשעות הלילה דוחות חניה בגובה 500-250 שקלים סמוך לביתם ולמקומות הבילוי בעיר; "התגבש נוהל שאנשים חונים על המדרכה והעירייה מעלימה עין. לאחרונה העירייה החליטה להפסיק להעלים עין ולכן גם אנחנו נפסיק להעלים עין - נדרוש מהעירייה לספק פתרונות חניה לתושבים"

פורסם בתאריך: 15.1.19 08:35

האם בשבועות האחרונים נרשמת החמרה במתן קנסות חניה לנהגים החונים בשעות הלילה ברחבי ירושלים? על רקע מצוקת החניה בירושלים – נהגים ונהגות מתלוננים בשבועות האחרונים על דוחות שניתנו להם, לאחר שחנו על מדרכות ובמקומות שונים שבהם לא ניתנו להם עד כה קנסות. הנהגים מעלים בשבועות האחרונים פוסטים לפייסבוק שבהם עולות תלונות על מתן קנסות בגובה של 500-250 שקלים, לאחר שחנו סמוך למוקדי בילוי כמו מרכז העיר, שוק מחנה יהודה ורחביה. כמו כן, עולות תלונות על מתן קנסות בשכונות כמו הר חומה, קטמון וקרית מנחם. התגובות לפוסטים רבות – נהגים אחרים מספרים כי גם הם קיבלו דוחות ברחבי ירושלים בשעות הלילה, כאמור, במקומות שעד לפני כמה שבועות הם לא קיבלו עד כה קנסות.


מיזם החניה לגובה של העירייה שוב מעורר התנגדות, הפעם סביב העיר העתיקה

 


לפני כמה ימים פרסם נהג, תושב קטמון, פוסט בפייסבוק שבו הוא מספר כי חברתו קיבלה דוח חניה על סך 500 שקלים: "קמנו בבוקר וגילינו שעיריית ירושלים שמה דוח חניה של 500 שקל. על מה? על זה שבאזור סן סימון אי אפשר להכניס סיכה אחרי 7 בערב". עוד כותב התושב בפוסט כי "בלית ברירה, התגבש נוהל שאנשים חונים על המדרכה והעירייה מעלימה עין. לאחרונה העירייה החליטה להפסיק להעלים עין ולכן גם אנחנו נפסיק להעלים עין – נדרוש מהעירייה לספק פתרונות חניה לתושבים, כמו כל עירייה נורמלית. משה ליאון, מצפה ממך לפעול בנושא, אני בכל אופן – כבר מתחיל לפעול".



פוסט נוסף פורסם על ידי תושבת שכונת הר חומה, שקיבלה דוח חניה על סך 500 שקלים מתחת לביתה. הפוסט קיבל למעלה מ-450 תגובות, וכ-350 לייקים. "אני גרה בשכונת הר חומה ואני מאמינה שלא רק בשכונה הזאת קורה המצב המצער הזה שליד הבית שלך אתה מקבל דוח כי אין לך איפה להחנות את הרכב", כך כותבת התושבת, "אלפי תושבים מקבלים כל יום לפחות דוח חניה אחד אם לא יותר".


גוננים, קרית היובל, רחביה (צילומים: מוטי אוחנה, איתי פישהנדלר, ועד שכונת גוננים)

גוננים, קרית היובל, רחביה (צילומים: מוטי אוחנה, איתי פישהנדלר, ועד שכונת גוננים)


כפי שפורסם לא מעט ב"כל העיר", נהגים רבים חונים על המדרכות ולמעשה חוסמים אותן להולכי רגל, לבעלי מוגבלויות שמתניידים בכיסאות גלגלים ולהורים עם עגלות. מדובר בתופעה של ממש – בזמן שמקדמים בירושלים פרויקטים רבים של תחבורה ציבורית, כמות כלי הרכב הפרטיים עדיין ממשיכה לגדול בקצב אדיר, ופתרונות רציניים למצוקת החניה לא נראים באופק.

מחזיק תיק חניה בעיריית ירושלים, חבר המועצה יוסי חביליו (מצילים את ירושלים), אומר הבוקר, שלישי, בשיחה עם "כל העיר": "כמחזיק תיק החניה אני מתכוון לעשות בדיקה יסודית של מדיניות מתן הדוחות. ישנה הנחיה בשכונות לא לתת דוחות, אלא אם כן ישנה סכנה בטיחותית כמו חניה על המדרכה או סכנה לתנועה. אני נתקלתי בכמה מקרים שחנו בניגוד למדיניות. אני בוחן את הנושא, על מנת לקבוע כללים ברורים יותר. בנוסף לכך, הנחייתי היא להימנע עד כמה שאפשר, ממתן דוחות בשכונות אלא אם כן החניה מסכנת את הציבור. בעקבות תלונות שהתקבלו בנושא, מתברר שבמספר מקומות הפקחים לא פעלו כראוי. אני מתכוון לבדוק את מדיניות מתן הדוחות בכל העיר ולצמצם אותה".

מהעירייה נמסר בתגובה: "מדובר ברכב שחנה בהר חומה על מדרכה, מקום האסור לחניה (אגב, גם לרכבים בעלי תו נכה), תוך חסימת מעבר, סיכון והפרעה להולכי רגל. באשר לדוח שניתן בסן סימון, לא הועברו על ידי 'כל העיר' פרטים אשר באמצעותם ניתן יהיה לבדוק הטענות".


"בניית מעונות ילדים תסתום לנו את השכונה": דיירי קטמון חוששים מכאוס תחבורתי

 


קריז קשה לדג בפיתה

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

9 תגובות
  1. לא כולם יצאו להצביע?

    קיבלתם את ראש העיר הזה,והמועצה שסובבת אותו.

  2. יוסי קניבל

    כתבתי לפני הבחירות שלא להצביע אם לא מקבלים הבטחה ממועמד שלא יתנו דוחות בירושלים אחרי 7 בערב ולפני 8 בבוקר. היה ברור שזה לא יקרה.מאות מיליונים כל שנה מדוחות .

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    אולי ברגע שכל הקניונים הפרטיים יגבו מחירים סבירים והעירייה תפקח עליהם תפטר המצוקה
    18 שח לשעה (בלילה) זה לא סביר

  4. שי

    אין מקומות חניה בירושלים כל הזמן הם נותנים דוחות. חוץ מהדוחות הם לא עושים שום דבר בירושלים עיר מוזנחת ומגעילה.

  5. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    צריך להפריד בין נהגים שבטוחים שמותר להם הכל, לעוול.
    נהגים שחוסמים מדרכות זאת עבריינות! בכל שעה!
    קל לנהוג בהפקרות, ולצעוק שזאת שערוריה.
    קצת אחריות. אין סיבה לחנות על מדרכה ולחסום מעבר לנכים ועגלות ילדים, כי לא רוצים להתאמץ לחנות כמו בני אדם.

  6. תו'ב העיר

    אני יליד ותושב העיר, ואני מחזק את ידי העירייה במאבקה הצודק בבעלי רכבים פורעי חוק שחונים על מדרכות ובאדום לבן ומצפים להקלות. דעו לכם שרבים מאוד מתושבי העיר תומכים בכם! בהצלחה

  7. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    טוב מאוד, יש לחזק את ידי הפקחים. מדרכות, בכל רוחב, בכל יום ובכל שעה, הן להולכי הרגל. מי שמצפצף על כולנו, שיקבל דו"ח. תגובת מחזיק תיק החניה חביליו הן פופוליזם נחות, כמו הרעיון ההזוי לתת שעתיים חניה חינם לתושבי העיר בכחול לבן.
    ולא ברור על איזו מצוקת חניה מדובר, זו בסה"כ מדיניות שהתרגלנו אליה שהרחוב ניתן בחינם לכל מי שרכש לעצמו רכב. חניה, גם ליד הבית צריכה לעלות כסף. תווי החניה לא צריכים להינתן בחינם אלא בתשלום. תתבגרו כבר.

  8. Yaniv

    כל הכבוד לעירייה מישהו החליט לקחת את החוק לידיים וכן קיים חוק שאוסר על הפרעה לתנועה ולהולכי הרגל. האם להפריע צריך למנוע את הפגיעה העתידית ולא לחכות להרוג הראשון, לחנות על המדרכה זו עבירה פלילית וגם לחנות על נתיב נסיעה.תאמינו זה קיים ברחובות שונים בארנונה ובארמון הנציב.כל הכבוד לאגף החנייה המשיכו כך יש לכם גיבוי מלא מאזרחים שומרי חוק.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר