חניון קומות במרכז העיר (צילום: אוליבייה פיטוסי)
חניון קומות במרכז העיר (צילום: אוליבייה פיטוסי)

מיזם החניה לגובה של העירייה שוב מעורר התנגדות, הפעם סביב העיר העתיקה

העירייה מקדמת תוכנית להקמת 10 מתקני חניה באזור שער שכם ושער ציון, אולם התוכנית מעוררת התנגדות מצד מתכנני ערים שטוענים "עומד בניגוד גמור להכרזות ולהצהרות על עידוד נסיעה בתחבורה ציבורית"

פורסם בתאריך: 14.10.18 14:23

עיריית ירושלים מתכננת להציב עשרה מתקני חניה לגובה באזור שער שכם ובאזור שער ציון, אך כבר כעת נרשמת התנגדות עזה לתוכנית בעיקר מקרב אנשי תכנון וסביבה, אשר טוענים כי מצד אחד מדברת עיריית ירושלים על נסיעה בתחבורה ציבורית אך נגד היא מייצרת תשתיות לרכבים פרטיים. עוד טוענים המתנגדים כי הצבת מתקני חניה באזור העיר העתיקה תהווה פגיעה ממשית בחזות ההיסטורית של העיר.



יש לציין כי הצבת מתקני החניה אושרה למעשה בוועדה המקומית לתכנון, אך בשל ערר שהגישו חלק מחברי הוועדה, הנושא הועבר להחלטת מועצת העירייה. אולם בשל הסמיכות לבחירות לראשות העיר ולמועצת העירייה, אין התכנסויות כך שהנושא יובא לפתחה של מועצת העירייה הבאה, שתצטרך לאשר או לדחות את התוכנית.

עו"ד איתמר שחר, מתכנן ערים הפעיל בנושאי תכנון בירושלים, מסביר בשיחה עם "כל העיר" את הבעייתיות הגדולה בהצבת מתקני חניה לגובה באזור העיר העתיקה. "קרוסלות החניה המתוכננות סמוך לשער שכם, ממש צמוד לתחנת רכבת קלה, ממחישות איך עיריית ירושלים מדברת בשני קולות", אומר עו"ד שחר, "בצד הצהרות ומעשים על עידוד נסיעה בתחבורה ציבורית, מייצרת עיריית ירושלים עוד ועוד תשתיות לרכב הפרטי, אשר עומדות בניגוד גמור להכרזות ולהצהרות על עידוד נסיעה בתחבורה ציבורית".

חניון קומות (צילום: מינהל קהילתי לב העיר)

חניון קומות (צילום: מינהל קהילתי לב העיר)

"עיריית ירושלים עושה הרבה מאמצים ומדברת הרבה על הפסקת שימוש ברכב פרטי במיוחד באזור מרכז העיר והעיר העתיקה, זאת מתוך הבנה שאי אפשר להמשיך ולהסתמך על רכבים פרטיים", ממשיך עו"ד שחר. "אז ביד אחד מדברים ומצד שני, אותה העירייה מקדמת עוד ועוד תשתיות עבור רכבים פרטיים, מה שסותר את הניסיון לעודד נסיעה בתחבורה ציבורית, שזו כאמור המדיניות המוצהרת של העירייה. זה קרה בעבר עם חניון עיני וקורה כעת עם מתקני החניה לגובה באזור העיר העתיקה. אם בעיריית ירושלים, או לפחות בחלקים ממנה, מבינים שהדגש צריך להיות על תחבורה ציבורית – אז שיעמדו במילתם ולא יגדילו הלכה למעשה את הביקוש לנסיעה ברכבים פרטיים בעצם יצירת תשתיות של יצירת 100 מקומות חניה עבור רכבים פרטיים".

כזכור, כפי שפורסם ב"כל העיר", אין זו הפעם הראשונה שנרשמת התנגדות נחרצת להקמת מתקני חניה לגובה. לפני כחודשיים פתחו הורים לתלמידי בית ספר הניסויי במרכז העיר במאבק כנגד הקמת מתקן חניה לגובה בסמוך לבית הספר, כשגם התוכנית להקמת מתקני חניה לגובה באזור חניון עיני בנחלאות צומצמה בעקבות התנגדויות שהוגשו מאותה הסיבה.

 

גם בארגון צרכני התחבורה '15 דקות' מתנגדים להחלטת העירייה בנושא מתקני החניה לגובה סביב העיר העתיקה. "סביבת העיר העתיקה סובלות מתחבורה ציבורית גרועה", מציין יוסי סעידוב, ממייסדי '15 דקות'. "כעת, במקום לתגבר את התחבורה הציבורית, לסלול רצף של נת"צים, לתכנן קווים מהירים ולהפחית את התלות ברכב הפרטי – עיריית ירושלים מכניסה עוד רכבים פרטיים למרחב הצפוף הזה, יוצרת עוד פקקים, מכערת את נופי העיר העתיקה – וכל זאת בשביל עוד כמה מקומות חניה. אנו מקווים שהעירייה תתעשת ותבטל את המיזם המיותר הזה".

מהעירייה נמסר בתגובה: "חברת עדן העירונית מצויה בהליך קבלת היתרי בנייה להצבת מספר מתקני חניה לגובה, באזורי ביקוש נבחרים ואסטרטגיים, שיהוו פתרון חניה לטווח ביניים של העשור הקרוב ועד לפריסת רשת הרכבות הקלות ברחבי העיר. בכל אתר מיועד נערך הליך שיתוף ציבור ומתקבלות התייחסויות מקצועיות של כלל הגורמים הרלוונטיים. בתוך כך, נערכת בחינה באשר לחזות המתקנים ולכל מתקן יוצעו פתרונות חיפוי אסתטיים אשר יבוצעו בתיאום עם אדריכל העיר ויתכתבו עם הסביבה כפי שנעשה בערים אחרות בעולם".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. דניאל

    כל מה שמכניס כסף לעירייה המושחתת
    לא נבחן בשום קנה מידה של עלות תועלת.
    אלה מגדלים מכוערים שיוצרים פגיעה סביבתית חמורה
    הרבה יותר מסגירת מרפסת שצריכה את כל האישורים שבעולם.
    עידוד אנשים להשתמש בתחבורה ציבורית??
    הצחקתם את העירייה.
    איזה אינטרס יש לחארות לקדם את הרעיון הזה
    מה יהיה על קנסות החניה??

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר