קורס הכשרת המתנדבים לשעת חירום (צילום: עיריית מעלה אדומים)
קורס הכשרת המתנדבים לשעת חירום (צילום: עיריית מעלה אדומים)

נערך קורס הכשרת מתנדבים לשעת חירום בעיר

המתנדבים אמורים לסייע ולגשר בין התושבים והרשויות בעת חירום

פורסם בתאריך: 29.5.17 21:09

בסוף השבוע שעבר החל במעלה אדומים קורס הכשרה למתנדבים לחמ"ל (חדר מלחמה) בעיר לזמן חירום. מתנדבי החמ"ל יסייעו לאגפי העירייה השונים ויובילו צוותי חירום מתנדבים.

מטרת ההכשרה להקים מנגנון בין התושבים לרשויות בשגרה, על מנת שיעזור בזמן חירום; הצפת צרכי התושבים מהשטח לעירייה, העברת מידע בין התושבים לעירייה וסיוע לתושבים.

גיוס המתנדבים והכשרתם נעשה בשיתוף עם אגף הביטחון ואגף משאבי אנוש בעירייה. בין המתגייסים ישנם עובדי עירייה, פנסיונרים של צה"ל ובעלי ניסיון ניהולי.

"הופתעתי מאוד. לא ציפיתי להיענות כל כך גדולה", מציינת מירב חורי, עובדת סוציאלית קהילתית ביחידה לעבודה קהילתית באגף הרווחה בעירייה. "כל מי שדיברתי איתו שמח לשמוע על פיתוח התחום הזה ורצה לתרום בדרכים שונות – אם בהשתתפות בהכשרה ובהנהגת המתנדבים בחירום ואם בהמלצות על אנשים נוספים. אין ספק שיש לנו קהילה מיוחדת מאוד בעיר. אני מוצאת שההתנדבות היא אבן יסוד אצל רבים מן התושבים".

במפגש הוסברה חשיבות ההכשרה והתגייסות התושבים להתנדב בחירום, זאת בשל גידול בצורכי האוכלוסייה בעת חירום והצורך בעיבוי של המערך העירוני הקיים, בהתאם לצרכים העולים.

ראש העיר בני כשריאל: "אני רואה חשיבות רבה בבניית קהילה חזקה, איכפתית ומעורבת בשגרה, וכך גם בחירום. אני מודה לתושבים שהתגייסו להתנדב בעת חירום ולעזור לרשות לספק מענה מיטבי לתושבים ומקווה שלעולם לא יהיה צורך להפעיל מערך זה".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר