ילד (צילום אילוסטרציה: א.ס.א.פ קריאייטיב INGIMAGE)
ילד (צילום אילוסטרציה: א.ס.א.פ קריאייטיב INGIMAGE)

משרד המשפטים לעיריית מעלה אדומים: "חשש למדיניות גזענית"

במכתב חריף שנשלח על ידי משרד המשפטים לראש עיריית מעלה אדומים בני כשריאל, עולה תלונה של הורים לילד בכיתה א' הטוענים כי העירייה אינה מאפשרת לבנם ללמוד במוסד שבו לומדת אחותו הגדולה, רק בשל היותו ממוצא אתיופי. העירייה: "דוחים בשאט נפש את הטענות העולות על גזענות"

פורסם בתאריך: 27.9.17 21:17

האם עיריית מעלה אדומים והעומד בראשה בני כשריאל נקטו במדיניות מפלה נגד תלמיד יוצא אתיופיה? במכתב חריף ששלח היום, רביעי, 27.9, ראש היחידה הממשלתית לתיאום המאבק בגזענות במשרד המשפטים, עו"ד אווקה (קובי) זנה לראש עיריית מעלה אדמים בני כשריאל נטען כי מתלונה שהגיעה אליהם באחרונה ביקשו הוריו של ילד בכיתה א' לשבצו בבית ספר שנמצא קרוב למקום מגוריו, ושבו לומדת אחותו הגדולה. להורים, יוצאי אתיופיה, גם ילדה בעלת צרכים מיוחדים אשר מטופלת בביתה ולכן הם אינם יכולים ללוות את הילד לבית הספר – והם קיוו שאחותו תוכל לעשות זאת.

 

משרד המשפטים (צילום: ארנון בוסאני)

משרד המשפטים (צילום: ארנון בוסאני)

לפי המכתב הבקשה נתקלה בסירוב מצד העירייה, ולטענת ראש היחידה הממשלתית לתיאום המאבק בגזענות, הסיבה לכך אחת: צבע עורם של הילד ושל בני משפחתו. "על פי התלונה, וכן מההסברים ששמענו בעצמנו מפי הגורמים שעמם שוחחנו – פשר הסירוב הוא מדיניות שהנך מקיים בעניין יוצאי אתיופיה, על רקע צבע עורם", נכתב במכתב. "תוצאת מדיניות זו, תהא הכוונה שמאחוריה אשר תהא, היא גזענית ומקוממת, כאשר מדיניות זו מופעלת אך ורק כלפי יוצאי אתיופיה, ואך ורק בשם צבע עורם". עוד נטען במכתב כי יוצאי אתיופיה המתגוררים בעיר "מפוזרים לכל עבר כאילו היו חפצים, כאילו היו 'בעיה' שצריך לפזרה כדי להתחלק ב'נטל'".

עו"ד זנה דורש במכתבו מכשריאל לתקן באופן מידי את ההחלטה, ולאפשר לתלמיד לממש את זכותו ללמוד בבית ספר קרוב למקום מגוריו, לצד אחותו – "בטרם אנקוט בצעדים נוספים, משפטיים ואחרים, אשר עדיין נשקלים", לשון המכתב.



בניין עיריית מעלה אדומים (צילום: דר אבישי טייכר)

בניין עיריית מעלה אדומים (צילום: דר אבישי טייכר)

 

מעיריית מעלה אדומים נמסר בתגובה: "מעלה אדומים מקיימת מדיניות משלבת וחינוכית ודוחה בשאט נפש את הטענות העולות על גזענות מצדה. נהפוך הוא: העיר גאה בתוכניות רבות המקיימות אינטגרציה ומשלבות את אוכלוסיות העולים החדשים בעיר עם אלו הוותיקים. בנוגע למקרה הספציפי, ראש העיר בני כשריאל ביקש לכנס דיון של ועדת הערעורים ביום ראשון הקרוב, מיד לאחר יום כיפור, כדי לדון במקרה זה בשל היבטיו השונים, על מנת לבחון את המקרה ולמצוא את הפתרון הנכון והראוי ביותר עבור הילד ומשפחתו".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר