תפילין (צילום Fotolia)

תפילין בית אל: כאן נולדה ה'תפידנית' המפורסמת

זה התחיל כרעיון ליצירת מקומות תעסוקה ביישוב קטן והפך למפעל התפילין הציוני הראשון בעולם שמציע ביקור המאפשר לראות מקרוב את כל תהליך ייצור התפילין, לצד למעלה מ-7,000 פריטי אומנות יהודית

פורסם בתאריך: 15.3.20 19:06

מפעל מיוחד במינו הוקם לפני כארבעים שנה מתוך תחושת שליחות ציונית, על מנת לחזק את ההתיישבות היהודית ביישוב בית אל שזה אך הוקם. הרב ישי באב"ד הקים מפעל לייצור תפילין – "תפילין בית אל", ששינה את פני התמונה ופתח לראשונה את האפשרות לראות מקרוב את כל תהליך ייצור התפילין, שעד עתה היה סוד שעבר מדור לדור במשפחות שעסקו בייצורו. בשיתוף פעולה עם יותר מ-30 רבנים שהגיעו למקום, ביניהם הרבנים הראשיים לישראל, נבנה תו תקן הלכתי שמייחד את המקום.

פמוטים אילוסטרציה (צילום א.ס.א.פ קריאייטיב INGIMAGE)

בשנת 1997 הוקמה חנות המפעל בשכונת גבעת שאול (מול מאפיית אנג'ל) בה תמצאו מעל 7000 פריטים ובהם מגוון מתנות, תמונות קנבס, יודאיקה בעבודת יד, עבודות אמנות של טובי המעצבים, גביעים, פמוטים, בתי מזוזה ומגוון תשמישי קדושה תפילין, מזוזות, ציציות, טליתות, סידורים, מחזורים, תהילים ועוד. בחנות "תפילין בית אל" מעניקים שירות של בדיקת מזוזות, בדיקה ושיפוץ תפילין וכן הטבעות ורקמת שם על מוצרים.

ניתן לתאם במקום סיורים מיוחדים החושפים את תהליך ייצור והכנת התפילין, שכוללים צפייה בסרט "סוד הקשר", סרט עלילתי מרגש על הקשר ההיסטורי העמוק שבין עם ישראל לקיום מצוות התפילין. קהל הלקוחות במקום מורכב מתושבי השכונות הסמוכות – גבעת שאול, הר נוף, וגם בית הכרם, בית וגן ואף מבשרת ציון. המיקום האטרקטיבי בלב שכונת גבעת שאול וברחוב כנפי נשרים השוקק מאפשרים גישה נוחה וקפיצה לחנות במהלך "יום סידורים" או ביצוע מטלות נוספות באזור.

תפילין אילוסטרציה (צילום Fotolia)

בשנת 1996 פיתחו בחברה את ה״תפידנית״, תיק מגן לתפילין אטום לחלוטין למים, קשיח ואיכותי. המוצר היווה פתרון מושלם ופותח בעקבות צורך שעלה בקרב חיילים דתיים, שנשאו איתם את התפילין לכל פעילות צבאית בשטח ובכל תנאי מזג אוויר, כולל במצב צניחה. כיום נחשבת התפידנית למוצר חובה לא רק לכל מתגייס אלא לכל נער בר מצווה. התפידנית מבטאת את החיבור בין קיום תורה ומצוות לבין חיי המעשה, תרומה למדינה וציונות, בכך שהיא מאפשרת לחייל הדתי להמשיך ולשמור את המסורת גם בתנאים קשים. התפידנית כיכבה בקמפיין 2009 של מפלגת מפד״ל דאז (הבית היהודי כיום), וקיבעה את מעמדה כאחד מסמלי הציונות הדתית בישראל. בתערוכה שנערכה בשנקר וסקרה 70 שנות ייצור ישראלי ויהודי, הוצגה התפידנית כאחד המוצרים שמבטא עיצוב וחדשנות בעולם היהודי. גם במגזין מוצ״ש המיוחד שיצא לרגל חגיגות 71 שנה למדינה, נבחרה התפידנית "כסמל הבלתי מעורער של המאצ'ו הדתי לאומי".

גביע קידוש אילוסטרציה (צילום Fotolia)

 

בהחלט שווה לבקר במקום ולהתחדש – כל הפרטים לפניכם:

כתובת מפעל: ישוב בית אל, רחוב ערוגות הבושם 1

טלפון: 02-6522256

כתובת: חנות: כנפי נשרים 10, ירושלים.

לאתר:  tefillin.co.il

לפייסבוק : https://m.facebook.com/Tefllinbeitel/

אימייל: r026522256@gmail


כתבה שיווקית


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר