צילום: יובל חן
צילום: יובל חן

כללית מחוז ירושלים: להוביל כארגון בריאות איכותי, מקצועי וזמין

ההכרזה על 'כללית' מחוז ירושלים כמחוז מצטיין מתווספת לתוצאות הסקרים המראים כי שביעות הרצון משירותי 'כללית' היא הגבוהה בירושלים. אנו מביאים בפניכם את אבני הדרך של 'כללית' מחוז ירושלים בדרך למצוינות

פורסם בתאריך: 15.5.18 14:36

"תחושת שליחות ושאיפה למצוינות, אלה העקרונות העומדים לנגד עיניהם של העובדים שלנו" כך אומר יורם סגל מנהל מחוז ירושלים ב'כללית' כששואלים אותו איך מפתחים מצוינות. "במחוז ירושלים אנו עוסקים כל העת בפיתוח והרחבת שירותי 'כללית' כדי להוביל באיכות הרפואית, בזמינות ובשירות. הרחבנו את מצבת הרופאים המומחים בעיר, הגברנו את הפעילות היזומה בתחום הרפואה המונעת וקידום אורח חיים בריא בקרב הלקוחות. כל זאת, תוך התאמת השירותים למאפיינים ולצרכים של הקהלים השונים אותם 'כללית' משרתת".

שביעות רצון לקוחות – מקום ראשון
מחוז ירושלים נמצא מזה כעשור במקום הראשון בסקר שביעות רצון לקוחות. הסקר נערך לאחרונה על ידי חברה חיצונית ובדק את שביעות הרצון בקרב 170,000 לקוחות 'כללית' מרחבי הארץ. הסקר בודק עד כמה המבקרים חשים כי הם מטופלים בידיים טובות.

הישגים באיכות הרפואית
בשנה האחרונה נרשמה עלייה משמעותית בציון מדדי האיכות הרפואית של המטופלים במחוז ירושלים של כללית. מדובר בעשרות מדדים רפואיים הנקבעים על ידי משרד הבריאות וכוללים פעולות מואצות לרפואה מונעת ומניעת מחלות על ידי איתור מוקדם ואיזון מטופלים כרוניים. הצוותים במרפאות מזמנים את הלקוחות באופן יזום לבדיקות לאיתור מוקדם, מניעה ואיזון של מחלות, כגון: סכרת ואסתמה, בדיקת ממוגרפיה, בדיקת דם סמוי, בדיקת המוגלובין לתינוקות לאיתור אנמיה, מתן חיסוני שפעת לאוכלוסיות יעד ופעולות נוספות.

מרפאות ובתי מרקחת חדשים:
בשנת 2017 נפתחו שש מרפאות חדשות ברחבי מחוז ירושלים: מרכז בריאות האישה במרכז העיר, רמות, בר אילן, בית שמש, שילה וביתר. שופצו באופן יסודי ומקיף 15 מרפאות ועוד 60 מרפאות עברו שדרוג וחידוש נרחב במטרה להעניק ללקוחות שירותים רפואיים בסביבה עדכנית, נעימה ושירותית. גם על בתי המרקחת לא פסחו ב'כללית'. נפתחו חמישה בתי מרקחת חדשים בתוך מרפאות כללית, המאפשרים קבלת שירות רפואי ורכישת תרופות בביקור אחד במרפאה. כמו כן, נחתמו הסכמים עם שבעה בתי מרקחת חדשים כדי לאפשר לכל לקוח לרכוש תרופות בקרבת ביתו. סה"כ ב-2017 נוספו לטובת הלקוחות עוד 11 בתי מרקחת.

הרחבת הרפואה היועצת:
אחת המהפכות המשמעותיות שעשתה 'כללית' בשנתיים האחרונות היא בתחום הרפואה היועצת. לצד המרכזים המקצועיים הגדולים המהווים מוקדי מצוינות, הוסיפה הכללית למרפאות בעיר רופאים יועצים מתחומים שונים. כך למשל נוספו השנה רופאי אף אוזן גרון, נשים, אורתופדיה, עיניים ועור בגילה, בפסגת זאב, ברמות ועוד. השילוב של הרחבת השירותים הרפואיים והגדלת מספר הרופאים הוביל לזמינות תורים גבוהה ולהנגשת הרפואה למטופלים. בנוסף, הצטיידה 'כללית' במיטב המכשור והטכנולוגיה והודות לכך ולנבחרת המומחים, מתבצעות פעולות רפואיות מורכבות, בתחומי הגסטרו, קרדיולוגיה, סוכרת, שעד לא מכבר היו מתבצעות רק בין כתלי בית החולים. לצד זאת, ל'כללית' הסכמים עם בתי החולים בירושלים למתן שירותים זמינים ותורים ללקוחותיה. כמו כן, הורחבו השירותים עם ספקי רפואה חדשים ובשנה האחרונה לבדה חתמנו על למעלה מ-40 הסכמים לשיפור השרות למטופל.

רפואת נשים מובילה ואיכותית
ששת מרכזי בריאות האישה בירושלים וסביבותיה מציעים מעטפת שירותים מקיפה וכוללת, המאפשרת ללקוחות להשלים טיפול תחת קורת גג אחת – one stop shop, באמצעות מיטב המומחים ובזמינות תורים גבוהה ביותר. במרכזים פועלות יחידות התמחויות-על מגוונות: פוריות, צוואר הרחם, הריון בסיכון ויחידות נוספות. ברפואת הנשים ב'כללית' מיטב המומחים המובילים בארץ: פרופ' חיים יפה, פרופ' שמחה יגל, ד"ר אבי בן שטרית, ד"ר שימעונוביץ, ד"ר זכות, ד"ר חגי אמסלם, ד"ר עירית קפקא, ד"ר חובב ועוד.

פתיחת שירותים ייחודיים
למגוון השירותים המיוחדים ש'כללית' מציעה ללקוחותיה במחוז התווסף השנה שירות חדש וייחודי במרפאות – ליווי אישי של מטופלים אונקולוגיים במהלך ההתמודדות עם מחלת הסרטן על ידי מתאם שירות אדמיניסטרטיבי. במסגרת השירות מנגישים למטופלים מידע מלא על מנת שיוכלו למצות את זכויותיהם, מסייעים להם בתיאום תורים ובדיקות, זכאויות והחזרים כספיים, מכוונים ומדריכים אותם בתהליך ומהווים עבורם כתובת קבועה.

פרויקטים לקידום בריאות בשת"פ עם עיריית ירושלים
'כללית' בשיתוף הפרויקט העירוני 'ירושלמים בוחרים בריא' השיקה השנה מיזם ייחודי, שמטרתו קידום בריאות בקהילה הירושלמית ויצירת שינוי משמעותי בנושא התזונה והפעילות הגופנית בעיר. במסגרת המיזם הופעלו מגוון רחב של קבוצות הליכה וריצה בשכונת הר חומה, בהובלת מאמני כושר מוסמכים ומנוסים. הופעלו קבוצות המותאמות למשפחות, לנשים, לגברים, לנשים לאחר לידה, לבני נוער בנים ובנות ומתוכננת התרחבות בפעילות מסוג זה לאזורים נוספים.

סדנאות ייחודיות לקידום בריאות – רק ללקוחות מחוז ירושלים
'כללית' מובילה פעילות ענפה לקידום בריאות ואימוץ אורח חיים בריא. בכל שנה נפתחות כ- 350 סדנאות ובניהן גם סדנאות ייחודיות ובלעדיות למחוז ירושלים כמו: תכנית לליווי והדרכה של הורים לילדים עם בעיות קשב וריכוז, סדנה לתזונת תינוקות מגיל ינקות, סדנה לקידום בריאות לנשים בגיל המעבר. כל אלו בנוסף לפעילות הענפה במגוון תחומים: תזונה נכונה, גמילה מעישון, פילאטיס, זומבה, עיצוב הגוף, איזון סכרת, הכנה ללידה, ליווי הריון קבוצתי, עיסוי והחייאת תינוקות, הדרכת הורים מטעם מכון אדלר וגישת שפר ועוד.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר