ענת טרגר שיקלוש (צילום: באדיבות דוברות כללית)
ענת טרגר שיקלוש (צילום: באדיבות דוברות כללית)

סיפורי אחיות: ענת טרגר שיקלוש, כללית מחוז ירושלים

לרגל יום האחיות הבינלאומי נפגשנו לשיחה עם ענת טרגר שיקלוש, מרכזת תחום נשים והכשרה מקצועית בכללית מחוז ירושלים

פורסם בתאריך: 15.5.18 15:13

היא מרכזת תחום נשים והכשרה מקצועית בכללית מחוז ירושלים, בעלת ותק של 29 שנים – הכירו את ענת טרגר שיקלוש:

אז כך התחיל סיפור האהבה. לאחר סיום הצבא התחלתי את לימודי המתמטיקה פיזיקה באוניברסיטה העברית. במקביל עבדתי עם אנשים בתחום הטיפולי. השאלה שצפה הייתה מה אני עושה עם מספרים, אני צריכה אנשים. כאן החלה הדילמה, התקבלתי לבית ספר לרפואת שיניים, כך ש"האישור" ניתן לכל היכולות ועדיין היה קיים בי צורך משמעותי של טיפול כוללני באדם.

מדוע בחרת במקצוע הסיעוד?
בחרתי במקצוע הסיעוד, כי שם יש הכל, נתינה ללא תנאי, מקצועיות והתמקצעות ועבודת צוות. מהרגע הראשון ידעתי שזה המקום בעבורי.

לאורך שנים רבות עבדתי בתחום של פוריות ונשים, בהם יש את הפרט ויחד איתה את המשפחה, הטיפול הכוללני. בהמשך עברתי לפיתוח צוותים ופיתוח למידה וליווי אחיות אחרות.

התפתחתי וסיימתי שני תארים וקורסים מקצועיים, ששירתו אותי באופן אישי ואת המערכות בהן עבדתי ואני עובדת. ב-10 השנים האחרונות פיתחתי את אישיותי מתוך לימודים של הצדדים הרגשיים ורכשתי השכלה נוספת שמעצימה אותי ומעצימה את כלל האחיות במקום עבודתי. משנת 1994 אני בכללית בירושלים. זהו בית, משפחה, מקום שבו התקדמתי מקצועית ורגשית, פריצות דרך והכרה במי שאני היום.

אני מקדישה באהבה שעות וידע הרבה מעבר לשעות העבודה ואני רואה בזה שליחות. יש מי שיגיד שזה קשה, כל השעות, המשמרות, העמידה על הרגלים, העבודה עם מטופלים שונים ממגזרים ומאפיינים שונים, אני אומרת שזו זכות. מילת התודה או אפילו רק חיוך הם התגמול החשוב עבורי.

 

איזה תכונות לדעתך נדרשות למקצוע האחיות?
אחות צריכה להיות אמפתית, אוהבת אדם, בעלת ראש גדול וידע רב, יצירתית, מגשרת, מסודרת. צריכה קודם כל להיות אדם.

אילו טיפים היית נותנת לאחיות צעירות/ מתחילות או למי שרוצה ללמוד את המקצוע?
אני ממליצה לכל אחות צעירה להגיע עם ראש פתוח ולא מקובע, לבחור במקום שבו תהייה לה השפעה ותוכל להיות מרכזת ומובילה את הצוות, לא חייבת להיות האחות האחראית, אבל זו שתוכל להוביל תהליכים. שתמיד תרגיש שיש לה עוד מה ללמוד ולאן להתפתח. זהו מקצוע של נתינה ומכך קבלה אינסופית.

ספרי על מקרה שריגש אותך במיוחד
מקרה שריגש אותי: ליוויתי אם יחידנית במסגרת טיפולי פוריות. עברנו יחד את המסע, מהטיפול ועד ההיריון, שתי הפלות ואז היריון שלישי ולידה. כשהגיע רגע הלידה היא ביקשה שאהיה איתה (שזה הרבה מעבר לתפקידי), הכול עבר בשלום ונולדה ילדה מקסימה ששמה ענת, שמי נשאר חקוק אצל אותה המטופלת וזכיתי לילדה על שמי.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר