מיכל כהן שמואלי (צילום: באדיבות דוברות לאומית)
מיכל כהן שמואלי (צילום: באדיבות דוברות לאומית)

סיפורי אחיות: מיכל כהן שמואלי, לאומית שירותי בריאות

לרגל יום האחיות הבינלאומי נפגשנו לשיחה עם מיכל כהן שמואלי, אחות במרכז בריאות האישה, מרכז רפואי מסילת ישרים, לאומית שירותי בריאות

פורסם בתאריך: 15.5.18 15:06

היא אחות במרכז בריאות האישה, מרכז רפואי מסילת ישרים, לאומית שירותי בריאות, בעלת ותק של 12 שנים – הכירות את מיכל כהן שמואלי:

מדוע בחרת במקצוע אחות?
עשיתי שירות לאומי במחלקה בבית חולים. זו הייתה שנה נפלאה אשר בסופה הגעתי למסקנה שזה מה שאני רוצה לעשות, לטפל, לעזור ולהיות בנקודות המשמעותיות בהן ניתן להקל על הזולת.

מה את הכי אוהבת במקצוע?
המפגש עם הזולת קיים בהרבה מקצועות ותחומים, אך בסיעוד זה מגיע ממקום של עזרה וסיוע פיזי ונפשי, בין אם במתן טיפול ובין אם בהדרכה והעברת ידע חיוני למטופל. כאשר זה נעשה במקצועיות, בסבלנות, במאור פנים ותוך כדי הקשבה לצרכי המטופל, תחושת הסיפוק היא אדירה. זו זכות להיות במקום שבו אתה, כמטפל, יכול להיות נקודת אור ברגעים לא פשוטים, להרגיע ולפשט תהליכים שנראים למטופל סבוכים ואף מאיימים.

האם את נתקלת בקשיים במהלך העבודה?
הקושי העיקרי הוא עומסי עבודה, אליו נוסף קושי עם מטופלים חסרי סבלנות לכל עיכוב שהוא, בפרט בזמני עומס, בין אם בשל רצונם לסיים במהירות ולצאת מהמרפאה ובין אם בשל מצוקה. לרוב, הפעולה הראשונה עם המטופל היא שיחה ובניית אנמנזה על מנת להבין את מקור הבעיה ולנתב אותו למקום המתאים, ועדיין פעמים רבות יהיה צורך להמתין. במרבית המקרים לאחר הסבר והרגעה המטופל יירגע וימתין בהבנה, אך לעיתים זה לא כך. במקרים אלו כשהמטופל יוצא מהמרפאה בתחושה שלא קיבל שירות ראוי למרות שבאמת נעשו מאמצים לתת את השירות הכי טוב תחת הנסיבות הקיימות, התחושה מתסכלת ומאוד לא נעימה.

אילו תכונות לדעתך נדרשות למקצוע האחיות?
ראשית כל – חסד. אחות עוסקת כל רגע נתון בחסד. עזרה, סיוע, הדרכה ועוד. היא בעמדת נתינה מתמשכת. בנוסף, סבלנות ורוגע. במקרים רבים האחות היא הגורם המרגיע במצבים לא פשוטים. אחות צריכה גם שתהיה לה יכולת דיוק, יכולת הקשבה ומאור פנים – חיוך קטן (שלא לדבר על חיוך גדול) יכול לפעמים להחיות אדם.

אילו טיפים היית נותנת לאחיות צעירות/ מתחילות או למי שרוצה ללמוד את המקצוע?
ענווה – לשבת מול המטופל ולהבין שאני פה כדי לעזור לו ו/או למסור לו את המידע שהוא צריך, לוודא שהבין אותי, אך לזכור שאני לא המחנכת או הפטרון שלו ושבסופו של דבר ההחלטה היא שלו, גם אם לא תמיד נראית לי כהחלטה הנכונה. להקשיב למטופל ולנסות להבין מה הוא באמת צריך, גם בין השורות ולאו דווקא דברים שנאמרו במפורש.

למי מתאים המקצוע?
למי שניחן ביחסי אנוש מצוינים. למי שאוהב ומחפש לעזור ולסייע ובד בבד נכון לעבודה פיזית לא פשוטה.

ספרי לנו על מקרה שריגש אותך במיוחד במהלך העבודה.
המרפאה בה אני עובדת היא גם מרפאת פוריות. תמיד משמח ומרגש אותי לבשר למטופלת שהטיפול הצליח והיא הרה. על אחת כמה וכמה, כאשר מדובר במטופלת שעברה מספר רב של מחזורי טיפול מייגעים ולא מעט אכזבות בדרך ונוצר ביננו קשר אישי-חברי, השמחה היא פי כמה וההתרגשות גדולה מאוד.

תגובות

אין תגובות

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר