אורלי צור (צילום: באדיבות דוברות מאוחדת)
אורלי צור (צילום: באדיבות דוברות מאוחדת)

מי את אחותי? 150 שנה מאז נוסד מקצוע הסיעוד המודרני

יותר מ-150 שנה עברו מאז תקופתה של פלורנס נייטינגל, מייסדת מקצוע הסיעוד המודרני. נייטינגל הציבה את יסודות המקצוע עם הקמת ביה"ס החילוני הראשון בעולם לסיעוד בשנת 1860. לזכרה ולכבודה נקבע יום האחות הבינלאומי ביום הולדתה 12 במאי 1820

פורסם בתאריך: 15.5.18 12:50

תרומתה העיקרית של נייטינגל למקצוע האחיות הייתה פיתוחם של אמצעים גרפיים להצגת נתונים סטטיסטיים בנושאי בריאות. כדי להראות למשל את חשיבות שמירת הסניטציה, אספה נייטינגל בקפדנות נתונים סטטיסטיים אודות שיעורי התמותה בבתי החולים השונים והראתה כיצד שיעור התמותה צנח מידית עקב הנהגת סניטציה מ-80% ל-47% ובמשך הזמן גם לשיעור של 2.2% בלבד.

במהלך השנים הסיעוד כגורם מרכזי בשירותי הבריאות הגיב ברגישות ובמהירות לצרכים המשתנים של החברה הישראלית בעשייה ובחינוך וזאת תוך כדי השלמת השכלתן המקצועית של האחיות, העמקת והרחבת הידע המקצועי שלהן בקורסים על בסיסיים ועוד. לשינויים אלה וליישום חוק הבריאות הממלכתי (1995) קיימות השלכות רבות על הרחבת והעמקת התפקידים המגוונים של הסיעוד ושותפות בקבלת החלטות בנושאי בריאות וקביעת מדיניות, במוסדות האשפוז ובקהילה.

מקצוע הסיעוד כאחד ממקצועות הבולטים במערכת הבריאות מהווה כיום שותף מרכזי בתהליכים שונים הקשורים לגלובליזציה, שליטה בטכנולוגיה מתקדמת, השגת בריאות וקידומה ומניעת מחלות. כיום פועלות האחיות במרחב חברתי, משתנה, מושכל ודורשני. תכונות המקצוע, מאפייניו הייחודיים ותחומי סמכויותיו נקבעים מתוך שינויים פוליטיים וחברתיים ובחלקם מתוך אינטרסים משלימים ולעיתים מנוגדים של קבוצות ענין שונות הפועלות במערכת הבריאות.

כיום, האחיות במרפאות הקהילה של קופ"ח מאוחדת הן אחיות אשר מלבד השכלתן האקדמית המקצועית, מוכשרות בתחומי עיסוק מקצועיים ייחודיים וכל אלה מאפשרים מתן טיפול איכותי, פרטני למטופלים תוך שיתופם בכל תהליך הטיפול. בנוסף לניהול הטיפול הפרטני, מנהלות האחיות טיפול באוכלוסיות יעד תוך שימוש בכלי אומדן קהילתיים, איסוף וניתוח נתונים ותכניות מקדמות בריאות. הצרכים המשתנים של המטופלים בתוך עולם הבריאות המתקדם והכרת החשיבות במניעת מחלות ובמתן טיפול מקצועי הובילו את קופת חולים מאוחדת להכשיר אחיות מומחיות קליניות בקהילה אשר תיתנה מענה מקצועי ייחודי. השילוב של בניית אמון, קשר אנושי ורציף עם המטופל וצרכיו, אמפטיה וחמלה, עם מקצועיות, המבוססת ידע עדכני ומתעדכן, הוא השילוב המנצח עבור מטופלים בעולם הבריאות המתפתח.

מחוז ירושלים של קופת חולים מאוחדת מאפשרת התפתחות אישית ומקצועית לאחיות בתחומי העיסוק השונים. בימים אלה מתרחבים השירותים הניתנים במחוזנו, ואנו קוראים לכן, אחיות המעוניינות להשתלב בסביבה מקצועית, איכותית, מקדמת ומתקדמת, להצטרף אלינו.

ניתן לשלוח קורות חיים למייל [email protected]

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר