צילום: באדיבות דוברות משרד הבריאות
צילום: באדיבות דוברות משרד הבריאות

מי את האחות המומחית?

במדינת ישראל, בדומה למגמה העולמית, האוכלוסייה מזדקנת ומתעצמת התחלואה הכרונית. על מנת להתמודד עם אתגר משמעותי זה ולתת מענה מקצועי ואיכותי לתושבי מדינת ישראל, מקדם משרד הבריאות בשנים האחרונות את תפקיד האחות המומחית

פורסם בתאריך: 15.5.18 12:36

אחיות מומחיות הן אחיות בכירות ביותר, בעלות השכלה אקדמית רחבה (תואר שני ומעלה) והכשרה מובנית מעמיקה וייעודית, המאפשרת להן להתמקצע בתחום קליני, לתת מענה למטופלים הנזקקים לתשומת לב ייחודית ולתגבר את המשאבים המופנים לטיפול בחולים אלו.

כיום פועלות במדינת ישראל כ-170 אחיות מומחיות קליניות בתחומי המומחיות הבאים: טיפול תומך, גריאטריה, פגים, כירורגיה, סוכרת וכאב. האחיות המומחיות משתלבות בצוות הרב מקצועי ופועלות לצד רופאים ומקצועות הבריאות האחרים בבתי החולים ובמרפאות בקהילה.

האחיות המומחיות, הנמצאות יום יום ליד מיטת החולה או מטפלות בפונים למרפאות, מכירות לעומק את המטופל ואת כל צרכיו הגופניים והאחרים. אחיות אלו הן בעלות יכולת לבדוק את החולה, לזהות את מצבו ולתת את הטיפול הנדרש באופן זמין ובזמן אמת. לדוגמה, אחות מומחית הבודקת את החולה באופן תדיר לאחר ניתוח, יכולה לזהות כאבים או חום ולטפל בכך באופן מידי. לאחר מתן הטיפול הראשוני, תערב האחות המומחית גורמים טיפוליים נוספים על מנת לקדם את הטיפול ולמנוע התדרדרות. האחות המומחית עוסקת גם בהדרכה ומסייעת למטופל להגיע לתפקוד היום יומי הנדרש כדי לממש איכות חיים מקסימלית. זאת באמצעות ייעוץ והדרכה לחולה ולמשפחתו תוך שיתוף החולה והתאמת הטיפול להעדפותיו ולמצב בריאותו.

האחות המומחית עוסקת גם במניעת מחלות ובקידום בריאותו של המטופל על ידי הדרכות לשימור בריאות ואימוץ אורח חיים בריא.

האחות המומחית זוכה להערכה רבה ולשביעות רצון גבוהה בקרב המטופלים והעמיתים – חברי הצוות הרפואי. כמו כן, ניכרת תרומתה הרבה לאיכות הטיפול הרפואי בכלל התחומים שבהם פועלות האחיות המומחיות.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר