ח"כ דן אילוז (צילום: דני שם טוב, יחידת דוברות הכנסת)
ח"כ דן אילוז (צילום: דני שם טוב, יחידת דוברות הכנסת)

דעה | דור הניצחון דורש שותפות גורל

פלונטר חוק הגיוס: אחרי ששלח מכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו, חבר הכנסת דן אילוז, לשעבר חבר מועצת עיריית ירושלים, מסביר מדוע הוא מתנגד לחוק במתכונת הפטור הגורף לחרדים ובטוח שניתן להגיע למתווה מוסכם והיסטורי לגיוס האוכלוסייה החרדית | טור דעה

פורסם בתאריך: 13.2.24 14:44

מאז השביעי לאוקטובר מדינת ישראל נמצאת במלחמה עיקשת מול החמאס ומתמודדת עם איומים במספר זירות, ובצורה מעוררת השראה יש לציין. מאות אלפי לוחמים עזבו ועדיין עוזבים הכל, משפחה ובית, ומתייצבים על מנת להגן על מדינת ישראל.

לצד זאת, הצרכים הביטחוניים שלנו גדלים, ואי אפשר שאותו אחוז אוכלוסייה יישא את העול הזה לבד. כולם חייבים לשאת בנטל, גם אחינו החרדים. חבריי משרתי המילואים, דור הניצחון, הופתעו מתזכיר החוק שפורסם המכביד עוד על משרתי המילואים בלי מתווה גיוס לאוכלוסייה החרדית. יש קו דק בין תחושת השליחות המדהימה שהם חשים לבין תחושת הרמיסה שהם עלולים לחוש אם המתווה יעבור.

 

 

אני שומע קולות בולטים בציבור החרדי, שמקבלים את העובדה הזאת ורוצים להתקדם בהסכמה. הם מבינים שמה שהיה לפני השביעי לאוקטובר לא יכול להימשך. גם אני מאמין שצריך להעדיף הסכמה. מצד שני, לצבא יש צרכים דחופים שאי אפשר לחכות להם. ולכן, יחד עם השר עמיחי שיקלי וחבר הכנסת משה סעדה, שלחנו מכתב לראש הממשלה נתניהו שדורש שתזכיר החוק ייכנס כהוראת שעה לשנה בלבד על מנת לאפשר זמן וניסיון להגעה להסכמה, ובלי לקבע מציאות חדשה לטווח ארוך.

אנו מאמינים שכך נוכל להוביל מהלך היסטורי של גיוס האוכלוסייה החרדית, לצד שמירה על הצרכים הקריטיים והמידיים של הצבא, על הרוח של משרתי המילואים הגיבורים ועל אחדות העם. כולנו חייבים להירתם לעניין. מדינת ישראל היא נס גלוי ולאף אחד מאתנו אין את הפריבילגיה לנוח על זרי הדפנה. כולנו יחד ניכנס תחת האלונקה ונשמור על הזכות לא רק לחיות בארץ ישראל אלא גם על הזכות להגן עליה.

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר