קלפי בירושלים, עופר ברקוביץ (צילומים: שרון גבאי)
קלפי בירושלים, עופר ברקוביץ (צילומים: שרון גבאי)

דעה | משעממות? אלו הן הבחירות החשובות ביותר בירושלים מזה שנים. צאו להצביע

לראשונה מזה 15 שנה, עופר ברקוביץ, לשעבר יו"ר התעוררות, יו"ר האופוזיציה וסגן ראש העיר (של ניר ברקת), לא משתתף פעיל בבחירות לעיריית ירושלים - ועדיין הוא מפציר: אל תיפלו לאדישות. צאו להצביע | טור דעה

פורסם בתאריך: 26.2.24 14:07

זו תחושה מוזרה בפעם הראשונה מזה 15 שנה לא להתמודד ולא לקחת חלק במערכת הבחירות על העיר ירושלים, העיר שכל כך קרובה לליבי, העיר שגידלה אותי, עיצבה אותי והעיר שהפכתי אותה למפעל חיי. אין כמו ירושלים.

אלו בחירות לא פשוטות שקורות בזמן מלחמה, כשעינינו נשואות בעיקר להשמדת החמאס והחזרת החטופים אבל גם בתוך תקופה כזאת יש חשיבות עצומה למה יקרה במערכת הפוליטית שמובילה את ירושלים.

במערכת הבחירות הזאת הציבור הציוני נמצא בסכנה כי אין בעצם קרב אמיתי על ראשות העיר. לכולם ברור שמשה ליאון ייבחר להיות ראש העיר הבא של ירושלים. עם זאת, הרכב המועצה הוא קריטי לתושבי העיר ולייצוג הנכון של האינטרסים של תושביה.



התחלנו את דרכנו בהתעוררות לפני 15 שנה כשהיתה אדישות בירושלים, והיא מאיימת שוב עלינו, הציבור הציוני-ליברלי בעיר, שעלול להיפגע ממאפייני המערכת הזו, ועל כולנו להתגייס לשנות זאת.

אירועי ה-7 לאוקטובר והמלחמה שעדיין מתנהלת בכמה גזרות במקביל, תובעת מכל אחד מאיתנו חשבון נפש מתבקש של מה שקרה כאן במדינה בשנים האחרונות. הרבה אגו הוביל את מקבלי ההחלטות, וחוסר המוכנות לייצר הסכמה רחבה, פגעו במדינה, בצבא ובכלכלה. יש רוח של תיקון, של מנהיגות צעירה ועניינית, של חוזה חדש שאנחנו חייבים לכתוב עם המדינה כדי להמשיך לחיות פה יחד, של דברים שחייבים להשתנות. הצורך בשינוי הוא רוחבי וחוצה מגזרים ומבעבע מהשטח, וחלק ממנו חייב להתחיל ברשויות המקומיות.

דור של מנהיגים שהיה בשדה הקרב וחזר, דור של מנהיגים שהתנדב בחמ"לים ובמתן הסיוע האזרחי – מבין שחייבים לקחת אחריות ולהיכנס פנימה. הדור הזה חוזר עם מוטיבציה מהמילואים למועצת העיר – כדי לשנות, לתקן ולהוביל בצורה אחראית ורחבה את העיר.

 

 

בדמוקרטיה אין ואקום, מי שלא פועל ולא לוקח חלק, מפסיד ומקבל פחות מהעירייה. גם אין קרב אמיתי על ראשות העיר – חשוב מאוד שכמה שיותר מהציבור הפלורליסטי והציוני ייצא להצביע. כדאי שיהיו הרבה נציגים של הציבור הזה שיפעלו לקדם כלכלה אחראית ויצרנית, פיתוח מקומות עבודה, הורדת מחירי הדיור, שיפור איכות החיים, מתן תמריצים לאוכלוסיות שמשרתות את העיר והמדינה, מאבק ושמירה על הצעירים בירושלים ועל הצביון המגוון של העיר, שמאפשר לכולם לחיות כאן על פי תפיסות עולמם.

אז אל תגידו ש"הקול שלי לא משפיע" או "שהכל גמור" – צאו וקחו אחריות! זה הרגע שלנו פעם בחמש שנים לבוא ולבחור את האנשים שקובעים את סדר העדיפויות, מקבלים את ההחלטות. לרשות המקומית יש המון השפעה על החיים שלנו בפועל, על איזה כבישים ניסע בהם, האם תהיה כאן קטסטרופה של בנייה לגובה, איזו תרבות תהיה בעיר, על תמיכה ביזמות, על סיוע לעסקים קטנים או מילואמניקים, על שמירה על הריאות הירוקות של ירושלים – זה יקבע על ידי מי שנמצא במועצת העיר.

עכשיו זה הרגע לבחור אנשים שמסוגלים לייצר עשייה משמעותית, יזמית, יצירתית, להכניס צבע ל"לחיים" של ירושלים. אנשים שמסוגלים להוביל יחד, בבריתות רחבות, בצורה מתונה, את ירושלים המורכבת. אתם חייבים להבין שהם צריכים את הכוח שלכם ולכן אתם חייבים ללכת להצביע ולהביא גם את המשפחה ואת החברים ולעשות את ההצבעה הנכונה.

 

תגיות:

תגובות

2 תגובות
  1. מאיר

    שאלוהים לא ימחל לך ברקוביץ' בחרתי בך למרות דעותי הימניות ישבתה בישיבה שבה דנו על המרפסת התנגדתי לה ישבתה כמו. גולם ונתתה לחרדים לנצח אותי

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר