מצעד הגאווה, יוסי חביליו (מימין), אריה קינג (צילומים: מולי גולדברג, ישראל כהן, שגיב כהן)
מצעד הגאווה, יוסי חביליו (מימין), אריה קינג (צילומים: מולי גולדברג, ישראל כהן, שגיב כהן)

דעה | דגלים? העירייה צריכה לממן את מצעד הגאווה

סגן ראש העיר יוסי חביליו מתייחס לטענות של אריה קינג על זכויות יתר שמקבלת הקהילה הגאה ואומר: מצעד הגאווה צריך לצעוד. תמיד. גם השבוע | טור דעה

פורסם בתאריך: 27.5.24 15:51

מצעד הגאווה בירושלים צריך לצעוד. תמיד. גם השבוע.

אריה קינג מתפלל לכך שמצעד הגאווה לא יתקיים. הוא טוען שהעובדה שהעירייה מאפשרת למצעד לצעוד ואף תולה את דגלי הגאווה במסלול המצעד – מהווה מתן זכויות יתר לקהילה הגאה. אז ככה – עיריית ירושלים לא "עושה טובה" לקהילה הגאה. בית המשפט קבע שהעירייה צריכה לאפשר למצעד לצעוד בירושלים. וגם לתלות את דגלי הגאווה ברחובות ירושלים לפני המצעד.

אנחנו, 'האיחוד הירושלמי', רואים חשיבות רבה בצעדת המצעד דווקא בירושלים, כחלק מחופש הביטוי והכרה בזכויות כל מגוון האוכלוסיות שחיות בעיר. טוב עשו מארגני המצעד מהבית הפתוח שהתאימו את אופי המצעד השנה למצב המלחמה בו נמצאת ישראל, ושילבו בו קריאה לפעולה לשחרור החטופים והחטופות.



 

 

טענת אריה קינג כי הקהילה הגאה מקבלת זכויות יתר מגוחכת. ברור שהקהילה הגאה מופלית לרעה בירושלים. דגלי הגאווה כבר היו צריכים להתלות ברחובות העיר לפחות שבוע לפני המצעד, כפי שנוהגת העירייה לעשות בהתייחס לאירועים אחרים. מעבר לכך – ראוי שהעירייה תשתתף במימון המצעד כפי שהיא עושה לגבי מצעדים ותהלוכות אחרים בירושלים, שמבחינתי פחות חשובים וראויים, אם בכלל יש מקום לקיימם.

אנחנו, חברי האיחוד הירושלמי, נצעד בגאווה, במצעד הגאווה, ועל כל אמירה הומופובית של אריה קינג, "הרב" שלמה עמאר ודומיהם – נוציא לרחובות עוד צועדים וצועדות. כמו שכתב קהלת בן דוד – "וְהָאֱלֹהִים יְבַקֵּשׁ אֶת נִרְדָּף". אריה קינג מבקש לרדוף את הקהילה הגאה, אנחנו נגן עליה ונתמוך בה.

 

תגובות

אין תגובות

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר