ליבו החברה הישראלית לניהול פרויקטים (צילום: עצמי)
ליבו החברה הישראלית לניהול פרויקטים (צילום: עצמי)

משכנתא בתנאים נוחים ולא מהבנק? בדיוק כך. הכירו את ליבו החברה הישראלית לניהול פרויקטים בעיר

שוק הדיור הולך ומתפתח, החלום הישראלי לדירה משלנו גורם לביקושים גדולים למשכנתאות. לכן אין זה פלא שחברת ליבו, שמעניקה הלוואות כבר עשרות שנים, נכנסה גם לשוק המשכנתאות ומספקת משכנתא שווה במיוחד במסלול נפרד מהבנקים ובמהירות שיא

פורסם בתאריך: 19.5.20 16:55

"אנחנו לא יועצי משכנתאות. ליבו נכסים ופיננסים היא חברה מבוססת שמעניקה הלוואות משכנתא במהירות כמעט לכל דורש, אנחנו לא נוקשים כמו בנק. יש אצלנו על מה לדבר אפשרי גם ללא עמלת יועצים ומתווכים למיניהם שהשוק מלא בהם", מצהיר משה רווה, אחד מבעלי המניות בחברה.

ליבו היא חברה וותיקה בתחום המימון החוץ בנקאי והיא עוסקת בין היתר גם בהלוואות לשכירים, הלוואות לרכב, הלוואת גישור, הלוואת לעסקים ועוד.  מדובר בחברה מוסדרת בנקאית עם רישיון של רשות שוק ההון מטעם משרד האוצר מס' רישיון 54460, שמורשית לתת משכנתאות והלוואות ללקוחות פרטיים ועסקיים כאחת.

מה התהליך בלקיחת משכנתא? ובתוך כמה זמן מקבלים את הכסף?

"אנשים שנוטלים משכנתא בדרך כלל רוצים אותה מהר ונקודת החוזק שלנו היא מיידיות בקבלת הכסף. בניגוד לבנק שם פותחים תיקים ועוברים מסלול אישורים שיכול לקחת גם חודש וחודשיים, אצלנו תוך יומיים שלושה מקבלים את הכסף לחשבון הבנק בריביות נוחות ביחס לשוק הפרטי. גם לנו כמובן יש תהליך בדיקה ואישור אלא שהוא מהיר ולא מסורבל. בסמוך אלינו ממוקם משרד עו"ד שכבר עשרות שנים פועל כמשרד המטפל במגוון לקוחות. ליבו ממליצה אך אינה מחייבת לפנות למשרד זה לשם קבלת ייעוץ וטיפול בנושא רישום המשכנתא. כך שלקוחות יוצאים מפגישה איתי ועוברים למשרד הסמוך אל העו"ד. אנחנו יודעים לייעל את התהליך".

בבנק אנחנו יודעים שיש כללים ואי אפשר לזוז מהם. מה המדיניות שלכם ביחס ללקוח?

 "אנחנו מאוד ייחודיים ואין לנו דמיון לאף חברה אחרת. בתודעה שלי צריך לתת שירות ללקוח ולהיות לצידו גם בתקופות הקשות, אנחנו משתדלים להימנע מלפתוח תיקים בהוצאה לפועל והיד לא קלה על ההדק כמו בבנק. במיוחד בתקופה זו של המשבר אנחנו מודעים ומבינים את המצוקות ולכן גם באים לקראת הלקוחות. חלקם מתקשרים לבקש דחייה בתשלומים ואנחנו מאשרים, חשוב לנו להקשיב ולהבין כי יש בן אדם מאחורי העסקה".

ליבו החברה הישראלית לניהול פרויקטים (צילום: עצמי)

ליבו החברה הישראלית לניהול פרויקטים (צילום: עצמי)

ואיך אתם מתנהלים לגבי אכיפת התשלומים? נניח ומישהו פיגר בתשלום?

"יש לנו סבלנות. לדוגמא יש לקוחה שבבעלותה מספר דירות והיא כנראה הסתבכה והתעכבה בהחזר המשכנתא שלקחה מאיתנו. המתנו לה 8 שנים מעבר לתאריך הפירעון. בשמונה השנים הללו אפילו לא נפתח נגדה תיק הוצל"פ, אבל המלצנו לה לממש חלק מהדירות על מנת לעצור את הריביות. בסופו של דבר עו"ד עזר לה למכור חלק מהדירות והיא החזירה את החוב. כלומר יש לנו אורך רוח ואם אני מרגיש ביטחון עם הלקוח אני לא דואג ויודע שלבסוף הכסף יוחזר. בבנק לעומת זאת, אם לא שילמת 2-3 תשלומים מיד אתה מקבל מכתב מעו"ד ונפתח תיק הוצל"פ מה שמסבך את הלקוח יותר ויותר לדרך ללא מוצא. לנו יש סבלנות וזה בכלל לא פועל לרעתנו, אנחנו מאמינים שהלקוחות ישלמו בסופו של דבר. עם זאת, לקוח שינצל את המצב וינסה להתחמק מתשלום ייתבע בבית המשפט".

מה עם לקוחות מסורבי בנקים או מוגבלים?

 "במקרים מסויימים אפילו לקוחות כאלה יוכלו לקבל את המשכנתא דרכנו. בבנק יש דרישה שההכנסה תהיה פי כמה וכמה מההחזר החודשי ואילו אצלנו בליבו לא תמיד מסתכלים על זה, אלה התהליך הפוך. הלקוח אומר כמה הוא יכול להחזיר בחודש ואז בונים לו את הלוואת המשכנתא בהתאמה אישית למצבו הכלכלי. לפעמים אדם מתכוון למכור את הבית תוך שנתיים שלוש ולא רוצה לשלם מיד בהתחלה – זה גם אפשרי, אנחנו גמישים ונוחים והולכים עם הרצונות והיכולת של הלקוחות. מסתכלים גם על טובת הלקוח ולא רק על טובתנו".

לכמה זמן ניתנת הלוואת המשכנתא?

 "אנחנו מעניקים את ההלוואות למשך זמן של עד עשר שנים. מאחר ומדובר בתוכנית מיוחדת שבאמת באה לקראת הלקוח לא ניתן להמשיך בזה לאורך הרבה זמן, היא מוגבלת בזמן. אבל גם אם הסתיימה התקופה ניתן לקחת הלוואה נוספת ולהאריך".

מנין כל הכסף להלוואות המשכנתא?

 "ליבו היא חברה ותיקה מאוד שקיימת מ- 86. החברה עובדת על הון אישי שלה ולא מדובר בכספי בנק. ליבו מתעסקת בהרבה תחומים ובין היתר בנדל"ן, בזהב וביהלומים, אנחנו נותנים שירותי חשבונאות וייעוץ לגופים גדולים, אנחנו מומחים בלפתור בעיות של אנשים/חברות ולא רק בתחום המימון, כך שאנחנו מבוססים וכבר בנינו אמון. אין לנו חובות אבודים בניגוד לבנקים, זה המבחן שלנו".

ההיכרות שלכם עם עולם הנדל"ן מקרוב עוזרת במקרה זה?

 "בוודאי. אנחנו מבינים את רצון הלקוח והאתגרים עימם הוא מתמודד, ומצד שני מכירים את הלך השוק. יש כרגע בעל נכס ששקע בחובות והתחייבויות צד ג'. הוא רוצה למכור את הנכס בדחיפות אבל עכשיו זו תקופה נוראית בנדל"ן, ולכן אני מבין מה עובר עליו, נותן לו את המימון ובשלב מאוחר יותר ימכור את הנכס ויחזיר את ההלוואה.

מעבר לכך, אנחנו אפילו מנהלים פעילות יזומה ובה מאתרים לקוחות בעלי נכסים שהבנקים תובעים אותם ורוצים למכור להם את הנכס כדי להחזיר את החוב לבנק. אנחנו מושיטים להם יד – נותנים להם את ההלוואה כדי שיחזירו לבנק, ולאחר מכן הם יוכלו למכור בנחת ולהחזיר לנו. יוצא שגם אנחנו מרוויחים את הריבית וגם עזרנו לבנאדם במצוקה. במידה וישנם כאלה שלא הגענו אליהם – מוזמנים לפנות אלינו".

ליבו החברה הישראלית לניהול פרויקטים (צילום: עצמי)

ליבו החברה הישראלית לניהול פרויקטים (צילום: עצמי)

זה נשמע כמעט לא אמיתי…

 "בראש שלי נמצא המשל של נתן הנביא – כבשת הרש. אני לא רוצה לעשות מעשה כבשת הרש ולא רוצה לקחת לאף אחד מה שלא שלי ובוודאי לא בתים של משפחות ובעלי עסקים. גם אם מישהו בא למכור נכס מתוך דחק, אני מציע לו שיקח הלוואה לשנתיים ובזמן הזה ימכור את הנכס בשיקול דעת ובהתאם לערך המלא שלו, המצפון שלי יהיה נקי שלא אעשה את מעשה דוד המלך. כך אני מתנהל גם עם נפגעי בנקים שהבנק תבע אותם. אנחנו משלמים את החוב שלהם יש להם זמן למכור את הנכס לא מתוך דחק. יש ערך לנכס וחבל למכור אותו בחופזה ולהפסיד. אנחנו עושים זאת כמעט 40 שנה בהצלחה, כנראה שאנחנו עושים משהו טוב ונכון".

טלפון: 02-5002494

מייל: [email protected]

פייסבוק: https://www.facebook.com/libomr

 

 


כתבה שיווקית


 

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר