הדמיה הפרויקט בדרך חברון 110-1008 (צילום הדמיה: סטודיו יגאל לוי)
הדמיה הפרויקט בדרך חברון 110-1008 (צילום הדמיה: סטודיו יגאל לוי)

3 שכונות, 7 מגדלים: הבנייה לגובה בירושלים לא עוצרת

בארמון הנציב, בקרית היובל ובתלפיות - הוועדה המחוזית לתכנון ירושלים החליטה לקדם 4 תוכניות התחדשות עירונית, שבהן 809 יחידות דיור, שטחי מסחר, מבני ציבור ושטחים פתוחים. בתוכניות בארמון הנציב הוגדרה תוספת יחידות דיור בתמוך לכינון קרן תחזוקה לעוד כ-20 שנה

פורסם בתאריך: 27.9.23 21:02

תאהבו את זה או שלא – ירושלים ממשיכה לעלות לגובה. תוכניות ההתחדשות העירונית מקודמות ברחבי העיר במרץ רב, בוועדת התכנון בעיריית ירושלים וגם בוועדת התכנון המחוזית.

כעת על הפרק – 4 תוכניות, 3 שכונות, 7 מגדלים ו-809 יחידות דיור – זו החבילה שבוועדה המחוזית ירושלים החליטו לאשר ולקדם.

מדובר על 2 תוכניות בשכונת תלפיות, תוכנית אחת בארמון הנציב ואחת נוספת בקרית היובל. באשר לשתי התוכניות בקרית היובל ובארמון הנציב – הוחלט בוועדת התכנון לאשר תוספת של יחידות דיור ליזם בתמורה לכינונה של קרן תחזוקה למגדלים לעוד כ-20 שנה.

כאמור, בשכונת תלפיות קודמו שתי תוכניות – ברחוב דרך חברון 116 ובמתחם שבין הרחובות דרך חברון ודרך בית לחם. שטח התוכנית בדרך חברון הינו כ-4 דונם, ובמסגרת התוכניות ייהרס מבנה שיכון בן 5 קומות, הכולל 40 יחידות דיור, ובמקומו יוקם מגדל בן 28 קומות שבו כ-145 יחידות דיור, 30 מתוכן יהיו דירות קטנות של עד 80 מ"ר.

בנוסף ליחידות הדיור, התוכנית מציעה חזית מסחרית כלפי דרך חברון, כ-2.3 דונם עבור מבנים ומוסדות ציבור וכ-650 מ"ר עבור מבני ציבור, שישולבו במתחם המגורים וישמשו לגני ילדים ובתי כנסת.

בדרך חברון 110-108 אושרה להפקדה תוכנית על שטח כולל של כ-3.5 דונם, בצמוד לקו הכחול המאושר של הרכבת הקלה. התוכנית כוללת 230 יחידות דיור שייבנו בשני מגדלים – האחד בן 30 קומות והשני בן 17 קומות. מתוך כלל יחידות הדיור, 46 יוקצו עבור דירות קטנות של עד 80 מ"ר. כיום מצויים במתחם שלושה מבני שיכון שבהם 64 יחידות דיור.

התוכנית מציעה שיפור של המרחב הציבורי על ידי שטח ציבורי פתוח כלפי דרך חברון וחזית מסחרית כלפי דרך חברון ודרך בית לחם. בנוסף, התוכנית מציעה כ-850 מ"ר עבור מבני ציבור, שישולבו במתחם המגורים וישמשו עבור מעונות יום ובתי כנסת.

 

 

גם בארמון הנציב יפונו 4 מבני שיכון שבהם 65 יחידות דיור. במקומם, על שטח של כ-6.5 דונם ברחובות אבשלום חביב ועולי הגרדום, יוקמו שני מגדלים בני 23 קומות ובניין מגורים בן 10 קומות, שבהם סך של 250 יחידות דיור, 50 מתוכן עבור יחידות דיור קטנות של עד 55 מ"ר. התוכנית מציעה חזית מסחרית לרחוב עולי הגרדום. בנוסף, התוכנית מציעה כ-1,000 מ"ר עבור מעונות יום, גני ילדים ובתי כנסת, אשר ישולבו במגרשי המגורים. כמו כן, במסגרת הפרויקט ישופר המרחב הציבורי על ידי שטח ציבורי פתוח כלפי רחוב אבשלום חביב והרחבת דרכים.

התוכנית ברחובות בורוכוב ויד אבי בקרית היובל משתרעת על שטח כולל של ר4 דונם. כיום מצויים במתחם שלושה מבני שיכון שבהם 44 יחידות דיור, שייהרסו. במקומם ייבנו מגדל בן 22 קומות ואחד נוסף בגובה של 11 קומות, ובסך הכל 184 יחידות דיור – 37 מהן יוקצו עבור דירות קטנות של עד 55 מ"ר.

בנוסף התוכנית מציעה כ-1.6 דונם עבור שטח ציבורי פתוח וכ-500 מ"ר עבור מבני ציבור, שישולבו במתחם המגורים וישמשו לגני ילדים ובתי כנסת. יתר על כן, התוכנית מציעה שיפור של המרחב הציבורי על ידי הרחבת דרכים וחזית מסחרית בקומות הקרקע.

כאמור, על מנת להבטיח תחזוקה ארוכת טווח של המבנים החדשים והמערכות שבהם, הוועדה הגדירה בתוכניות בארמון הנציב ובקרית היובל תוספת יחידות דיור אשר מימושן יהיה מותנה בכינונה של קרן נאמנות לתחזוקה למגדל לעוד כעשרים שנה.

מתכנן מחוז ירושלים במינהל התכנון, אדר' דן קינן: "התוכניות להתחדשות עירונית ממששות הלכה למעשה את החזון של הוועדה המחוזית להמשך פיתוח העיר ומתן מענה לתוספת יחידות דיור. זאת שלא על חשבון שטחים פתוחים, אלא על ידי חידוש הרקמה הבנויה תוך שדרוג השלד הציבורי, לרבות הרחבת דרכים, תכנון שטחים פתוחים ציבוריים והקצאות מגוונות לצרכי ציבור".

 

תגובות

אין תגובות

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר