אלירן עטר, אורי מגבו (צילומים: שרון בוקוב, ניר קידר)
אלירן עטר, אורי מגבו (צילומים: שרון בוקוב, ניר קידר)

דעה | דרייב אין: חזרה לימי הפרמיות תוביל לדרבון של שחקני בית"ר   

 החוזה של אלירן עטר רק מחדד - יש לחזור למתכונת העבר כשבונוסים על נקודות גרמו לשחקנים למוטיבציה יתרה. עניין נוסף: אורי מגבו מייצג את הגישה הצנועה שעליה חוגג צריך להתבסס

פורסם בתאריך: 14.4.21 20:39

לפני שנים היה נהוג בכדורגל הישראלי להחתים שחקנים על חוזה בסיסי עליו הוסיפו פרמיות לפי הישגי הקבוצה. כך בעלי הבית והמנהלים דאגו למוטיבציה גבוהה אצל שחקני ההרכב וגם אצל השחקנים מקצה הספסל, שגם אם לא ראו הטבה מקצועית לפחות יכלו ליהנות מהישגי הכלל.

עם השנים החוזים הפכו לאישיים יותר וכללו סעיפי פרמיות בפרמטרים הישגיים אישיים שונים: שערים, בישולים, דקות משחק ועוד. אצל אלירן עטר במקום פרמיות כספיות תלו את המשך ההתקשרות מולו בחוזה לשנה נוספת עם התניה של הגעה למכסה של 16 שערים ובישולים.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


המנייה של עטר בבית"ר ירושלים ידעה עליות וירידות, מראש הציפייה היתה גדולה אחרי שעשה שנים יפות במכבי ת"א והובא מתוך מחשבה שיהיה שחקן בוגר ומוביל. לא פעם נראה שעטר בדרך למסלול התנגשות ומגלה חוסר סבלנות ובעיקר מחפש את המספרים בכל מחיר. עם זאת, לאחרונה הוא אכן מימש את הציפיות והציל את הקבוצה לא פעם. אולי ישנו קשר לחוזה המותנה ואולי לא, אבל נכון לימים אלו בראייה רחבה עטר מעורב בארבעים אחוזים משערי הקבוצה.

חוגג יחכה לראות אם עטר ישיג את היעד וכנראה שישמח אם החלוץ יחמיץ אותו ולו במעט כדי שיוכל להגיע לעמדה טובה יותר לשולחן המשא ומתן. בגדול, בית"ר צריכה את עטר גם בעונה הבאה. סגל יציב בנוי בצורה מגוונת משחקנים בוגרים ומנוסים לצד שחקנים צעירים ורעבים ועל מה שיש לעטר ברגליים אין ויכוח – אולי חוגג יוכל לחסוך על עטר כמה שקלים אבל גם אם לא, כדאי שימצא את הדרך לחתום איתו לעונה נוספת.

***

אורי מגבו כמשל לחלומות של חוגג: משחקן שהחוזה שלו כמעט מובטח (עטר) לשחקן שכנראה שכל מאמן רוצה  – אורי מגבו. נדמה שהמגן בנוי מבחינה מנטלית בצורה הטובה ביותר לכדורגלן. אבל יש פה משהו עמוק יותר. מגבו פשוט חלם באמת ובתמים להיות שחקן כדורגל ולא רק בשביל היוקרה והפאסון, במבט מהצד נראה שהוא מאוהב. מאוהב בדשא, בכדור, באווירה, בעשייה, במשחק עצמו ולא משנה לו כמה דקות הוא מקבל, לא משנה לו בכמה משחקים הוא עולה – הוא תמיד עולה עם חיוך ותשוקה ששמורה בעיקר לשחקנים צעירים מאוד ומגבו כידוע לא צעיר.

בדור הנוכחי של הכדורגלנים הישראלים קשה למצוא שחקנים כמו אורי מגבו, חייל שאפשר לשלוח למערכה בכל שלב נתון. על הכישרון והיכולת אפשר להתווכח, אבל מגבו פשוט מביא קבלות, זה לא רק בגלל השער המשוגע שכבש נגד כפר סבא, זו רוח הלחימה והמעורבות שלו במאבקים על כדור ובעיקר החיוביות שהוא מביא איתו והיא מדבקת.

זה אולי יפתיע אנשים מסויימים, אבל את ההתנהלות של מגבו צריך ללמד ילדים במחלקות הנוער. בעולם שכל ילד גדל במעטפת וחממה ומקבל הכרה של טאלנט בדרך כלל מוקדם מידי, כדאי שילמדו ששחקן אמיתי צריך להעריך כל דקה שהוא מקבל.

אם חוגג רוצה לבנות קבוצה בריאה, מלאת תשוקה, חדוות משחק, הערכה וכבוד למקצוע, הוא צריך את מגבו איתו, ואולי עוד כמה כמותו.


  הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת3"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר"[email protected]


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר