שחקני בית"ר (צילום: אורן בן חקון)שחקני בית"ר (צילום: אורן בן חקון)
שחקני בית"ר (צילום: אורן בן חקון)

דעה | בדרך ללאומית? מלחמת ההישרדות של בית"ר לא תהיה פשוטה

2 נקודות מהקו האדום, 33 אחוזי הצלחה עלובים ומאזן של פחות משער למשחק - אלו הנתונים של בית"ר מאז תחילת העונה, וזו אפילו לא הבעיה הכי קשה

פורסם בתאריך: 9.12.21 11:42

המצב של בית"ר קשה. קשה מאוד. יעידו על כך המיקום בטבלה, אחוזי ההצלחה העלובים (33 בלבד) ומאזן שערי הזכות (ממוצע של פחות משער למשחק), אבל יותר מכל יעידו על כך התחושות הקשות בקרב האוהדים וההתרגשות שנעלמה לה.

פעם, לא באמת פעם רק לפני שנים בודדות, משחקים של בית"ר מול מכבי תל אביב היו מלווים בלחץ מטורף, כאבי בטן התרגשות והרבה שעות ב-"תא" (השירותים, כן?). לא עוד. נדמה לי, ומסתבר שאני לא לבד, שמשהו נעלם, שהניצוץ (או אם תרצו המנורה) כבה.

את ההתרגשות החליפה תחושת חוסר אונים. מספיק היה לשוחח עם האוהדים לפני המשחק ולהבין שהסוגייה שעל הפרק היא לא אם בית"ר תפסיד אלא כמה היא תקבל. הפעם האחרונה שתחושות כאלה אפפו את המועדון היו אולי בימים של אלי כהן השריף לאחר הנחתתם של שני הזרים הצ’צ’נים.

מבחינה מקצועית, גל כהן (ואולי אלה בכלל יוסי מזרחי ואלי אוחנה) הפתיע אותי עם המערך שבו בחר לשחק. בית"ר פתחה עם שלושה שחקני התקפה וארבעה שחקנים בלבד בהגנה – משהו שאני מדבר עליו מאז תחילת העונה. כנראה שגם גל כהן (או מזרחי ואוחנה) הבינו שלשחק עם חמישה שחקנים מאחור פשוט מזמין לחץ של היריבה.

ובאמת, ב-20 הדקות הראשונות בית"ר היתה מסוכנת יותר, כשגם עצירת המשחק למשך דקות ארוכות בשל רימון העשן לא עצרה את השחקנים על כר הדשא. למרבה הצער, בית"ר טעתה פעמיים, כשהיו אלא דווקא שניים מהשחקנים היותר יציבים העונה – אופיר קריאף ואיתמר ניצן – שלמעשה הביאו למכבי תל אביב את הניצחון על מגש של כסף.

למרות ההפסד בית"ר סוף-סוף היתה מחויבת, הניעה יפה את הכדור ולא היתה רחוקה משער שוויון. גם השער השני של מכבי תל אביב לא שבר את החניכים של גל כהן ובית"ר יזמה וחיפשה את השער ואף בעטה לשער הכי הרבה בזמן האחרון. כמות האוהדים היתה דלילה יחסית, אבל כרגיל האווירה שיוצר הקהל הצהוב-שחור היא נהדרת והדחיפה הזו חשובה מאין כמותה לקבוצה שנלחמת על חייה. זה צו השעה של כל אוהדי בית"ר להגיע ולתמוך בשעות הקשות של המועדון.

מי שממשיך להרשים הוא ירדן שועה, המוציא לפועל העיקרי של בית"ר, שמגלה אחריות, מנהיגות והקרבה. אהבתי מאוד לראות איך בדקה ה-85 הוא רץ 70 מטר כדי להציל גול שלישי בטוח של מכבי תל אביב. מקווה שלירדן תהיה עזרה למעלה בהתקפה, כי השערים שלו יהיו חשובים מאוד במאבק נגד הירידה.

ביום שני בית"ר יוצאת למשחק סופר קשה נגד הקבוצה הכי טובה בארץ. אני רק מקווה שבית"ר לא תחזור מהמפגש בסמי עופר מול מכבי חיפה עם הזנב בין הרגליים ולא תתבזה מול ההתקפה הקטלנית של הירוקים.

לסיום אי אפשר שלא להתייחס לפרשת משה חוגג, ואני רק שאלה – מתי תוגש תביעה נגד משה חוגג על פגיעה בתדמית המועדון ופגיעה במותג שנקרא בית"ר ירושלים?


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר