יוסי מזרחי, ירדן שועה (צילומים: אורן בן חקון)
יוסי מזרחי, ירדן שועה (צילומים: אורן בן חקון)

דעה | מהיכן תבוא הישועה? בית”ר לא כובשת וזה עלול להסתיים בירידת ליגה

לאחר יציאתו של בואצ’י לאליפות אפריקה, התקפת בית”ר כוללת כיום רק את ירדן שועה שמלאכת הבקעת השערים מוטלת על כתפיו בלבד. בהתאם לכך - בחלון העברות הקרוב אסור לשחרר אותו כדי להשאיר סיכוי להינצל מירידה

פורסם בתאריך: 6.1.22 16:35

ארבעה ניצחונות מתוך 16 משחקים, כשבשבעת משחקי הליגה האחרונים בית”ר ניצחה רק פעם אחת (וגם זה היה ניצחון טכני בדרבי), מאזן שערים שלילי, 33.33 אחוזי הצלחה בלבד – אלה נתונים של ירידת ליגה.

ברוב המכריע של המשחקים בית”ר שיחקה במערך של שלושה בלמים, כשגם יוסי מזרחי מתעקש להמשיך ולשחק כך, כאילו מדובר בתנאי להצלחת הקבוצה. המערך המדובר, לא רק שלא מתאים, הוא גורם לה להיות חלשה ממה שהיא באמת וכשמזרחי בוחר משחק אחר משחק בסגנון הזה, הוא מוותר על מרכז המגרש.

הקישור האחורי של בית”ר נראה רע מאוד, ואי אפשר שלא לשים לב לכך והוא כולל את אביאל זרגרי שנמצא בכושר רע וקאמסו מארה החלש. במצבה,  בית”ר חייבת לשחק עם שלישיית קישור, על חשבון הבלם השלישי, וזאת כדי  שתוכל לייצר אגרסיביות ויכולת יציאה מהירה קדימה.

אך הבעיה העיקרית היא בחלק הקדמי: בית”ר כבשה העונה 14 שערי ליגה בלבד (לא כולל השערים הטכניים בדרבי), מה שמעיד על המצב העגום בהתקפה, ולאחר יציאתו של ריצ’מונד בואצ’י לאליפות אפריקה המצב נראה עוד יותר רע. אין אף שחקן בסגל שיכול לספק מספרים פרט לירדן שועה, שנמצא בכושר הטוב בקריירה שלו והיחיד שמגיע לכל משחק ומסוגל לייצר מצבים מסוכנים עבור הקבוצה.

תשימו לב לנתון הבא שגם כן ממחיש את העליבות של החלק הקדמי: האופציות האחרות בהתקפה שכוללות היום את לירן רוטמן, אדוויון ג’יאסי, האסלביינק
ויאנקוביץ’ תרמו ביחד שער אחד בלבד.

בסופו של דבר שיטת המשחק של שלושת הבלמים והגישה הנסוגה לאחור גורמת לכך שהחלק ההתקפי לא מתפק=93 כלל. השינוי במערך הוא הכרחי בכדי שהקבוצה תוכל לנסות להציג כדורגל סביר, שיצליח להביא את הנקודות, שבית”ר כל כך צריכה בקרבות התחתית. כרגע בית”ר נמצאת מעל הקו האדום כי יש קבוצות חלשות ממנה, אך המצב עלול להשתנות לרעה עבור הצהובים שחורים בעקבות חוסר הוודאות הכלכלי שמרחף מעליה לקראת חלון העברות המתקרב.

כשאין רוכש באופק בית”ר תהיה חייבת לבצע קיצוץ נרחב שיכלול גם שחרור שחקנים. זרים כמו אדווין ג’יאסי, קאמסו מארה והאסלביינק שלא תורמים כלום לקבוצה ועולים לא מעט חייבים להיות משוחררים. בקיץ בית”ר היתה יכולה למכור את אביאל זרגרי במחיר מופקע, לאור כושרו הירוד, בית”ר לא תקבל את אותם הסכומים. כך או אחרת, ירדן שועה חייב להישאר גם אם יהיה מבוקש, בית”ר חייבת לעשות הכל בכדי לשמור עליו לפחות עד לסיום העונה כדי שישאיר את הקבוצה בליגה.

במצב אליו בית”ר הגיעה מכירת חיסול תהיה חותמת לירידת ליגה, כרגע לא נראה שיהיה בעלים חדשים במקומו של חוגג, מה שככל הנראה יגרום לשחרור של מספר שחקנים וכאן יש לנהוג כאן בחוכמה כי יש כאלה שאסור לשחרר בשום מחיר, כאמור אחד מהם הוא שועה. לאוהדים יש סיבה לדאגה לאור מצבה של בית”ר מבחינה כלכלית ובטבלה. ירידת ליגה תהיה מכה קשה שיהיה קשה להתאושש ממנה.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר