אוהדי בית"ר (צילום: אורן בן חקון)
אוהדי בית"ר (צילום: אורן בן חקון)

דעה | האם השפיות תנצח?

מרבית אוהדי בית"ר מאסו בגזענות, המשחק נגד בני סכנין ביום ראשון הוא ההזדמנות של הרוב הדומם להפוך פשוט לרוב

פורסם בתאריך: 24.2.22 22:00

בואו נשים את זה על השולחן – כמה מכם באמת רוצים שיישרף להם הכפר? ברצינות, שריפה, ממש, עם רשימת נפגעים ושמות של קורבנות. מזעזע, מחריד.

רובכם, רובנו, אין לנו כלום בדבר הזה שבלתי אנושי בכלל לדמיין אותו. ולכן, בואו שימו לזה סוף. בית"ר נגד סכנין ביום ראשון, מדובר בחתיכת מוקש וגם בחתיכת הזדמנות: אפשר לקבוע הפעם תו תקן התנהגותי חדש.

איפשהו במרוצת השנים יוכל הרגע הזה להירשם בציר הזמן כמפנה: זהו רגע שיכול לבלוט בפשטותו, לא צריך לחלק בו פרחים, לא לייסד הסכמי שלום וגם לא לחתוך בשוויוניות את שטחי הגדה המערבית. סך הכל מתבקש פה לא להתגזען, לא להתייחס למוצא. כל כך טבעי. וזוהי ההזדמנות: הרגע שבו רוב הקהל ייתן קונטרה הולמת להתגזענויות. לא קול אחד, לא אוהד או שניים שעוד יחטפו על זה – אלא נתח משמעותי בקהל שלא יסכים לקבל זאת.

נדמה כי הקרקע בשלה מתמיד. ההגנה של חלק ניכר מאוהדי בית"ר על יוסי אבוקסיס, וההתקוממות נגד הקללות לעברו, נותנות תקווה. ניתן להתרשם כי ה"רוב הדומם" מגבש מסלול שבו ישמיט לבסוף את המילה "דומם", ויהפוך פשוט ל"רוב".

מעטים המצבים בו קהל יכול לשנות לבדו את התדמית של מועדון ולייצר מופע זהב שיתגלגל למומנטום בריא: אם הרוב יוכיח שהוא השליט של היציעים, אם השפיות תשתיק את הגזענות – יוכל להיווצר בסיס הולם להבראה.

בית"ר של השנים האחרונות חולה. גזענות גורמת ריקבון. חיידקים ממלאים את הגוף – ובמקרה של בית"ר נמשכים אליה בעלי בית הזויים שנותנים לה עוד מכה ועוד אחת. קשה לראות איך מיליארדר רציני עם כוונות משמעותיות יגיע ליעד כל כך לא בריא. מיטש גולדהאר זרק ממכבי שני כוכבי על מפני שמבחינתו נחצה קו. גם את יעקב שחר ואלונה ברקת קשה לדמיין מכילים את הגזענות בבית"ר. לכן, כל זה חייב להיפסק.

ומעבר לאינטרס המתואר כאן, יש כמובן גם את הנושא הנשכח הזה שנקרא ערכים ונורמות. פשוט להיות חברה יותר טובה, חפה ממרדף אחר גזע. כן, יש גם את זה: להיות מצפוניים, שוויוניים, נקיים. להיות באמת טהורים.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר