אורי שרצקי, שי אהרון (צילומים: יח"צ, אורן בן חקון)
אורי שרצקי, שי אהרון (צילומים: יח"צ, אורן בן חקון)

דעה | צעדים מתבקשים: ההצעות הפרקטיות לחיזוק הוועד המנהל של הפועל

הגבלות כהונה למנכ"ל ולמנהל המקצועי, הארכת קדנציה לחברי הוועד המנהל ואפשרות הצבעה לחברי העמותה להארכה של בעלי התפקידים העיקריים - אלו הן רק חלק מהדרכים שיובילו לאיזון של יחסי הכוחות במועדון. התוכנית המלאה לפניכם

פורסם בתאריך: 7.7.22 18:15

באחד מטורי האחרונים רשמתי שחבל שלא נמצא מקום לאיש מקצוע מצוין כמו מישל דיין.
הצעתי ששחקן העבר ישמש כמנהל מקצועי של המחלקות הצעירות. זו כמובן דעתי האישית ואני לא יודע אם היה מסכים לה. אני מדגיש – אין בהצעתי לגרוע מהצלחתו של ליאור חוג׳ה, המנהל המקצועי הנוכחי של מחלקות הנוער, שעושה עבודה מצינת בנוער ובנשים ולא היתה לי שום כוונה או רצון להחליפו, אלא רק להוסיף דמות מקצועית בכירה ולחזק עוד יותר את כל המחלקות הצעירות שליאור יחד עם גדי כרמלי ושי אהרון, גידלו ופיתחו בהצלחה מרובה.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר בזמן אמת"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר" [email protected]


ועכשיו לעיקר: בטורי האחרון התייחסתי ליחסי הכוחות בוועד המנהל והדרכים לאזן את בין המנכ"ל הדומיננטי, אורי שרצקי, לבין הוועד הנבחר שמורכב ממתנדבים בעלי יכולות רבות אך זמן מוגבל. ראשית, אחזור ואדגיש שהקבוצה מתנהלת היטב, ואין בעיה ספציפית דחופה שיש לפתור, יחד עם זאת, כדאי תמיד לשאוף לשפר ולחזק את הוועד הנבחר.
אלו הצעדים המתבקשים, לדעתי, כדי להשתפר: א. הוועד יקדיש מספר דקות בישיבה, בסיום כל עונה, כדי להצביע על המשך העסקתם של שני בעלי התפקידים הבכירים. למרות שהדבר נראה זניח, יש בו נראות חשובה וחיזוק כוחו של הוועד. זהו צעד שהוא בעיקרו סימלי, כיוון שבעיקרון הוועד יכול לסיים את כהונת בעלי השכר בכל עת שהיא, אך גם צעדים שהם סמליים יכולים להיות חשובים.
ב. תפקידם של המנכ"ל והמנהל המקצועי יוגבל לקדנציה של מספר שנים קבוע מראש (לדעתי ארבע עונות), אשר בסופה יוכל לעמוד להצבעה של כלל חברי העמותה לקדנציה נוספת. אין הדבר אומר שהוועד מוותר על סמכותו לפטר במהלך הקדנציה אם אינו מרוצה מהתפקוד, אך חשוב שגם לחברי העמותה תהיה אפשרות לומר את דברם מידי מספר שנים. חוכמת ההמון לא טועה בדרך כלל, ומי שיעשה את תפקידו נאמנה יזכה לאמון בעלי הבית לקדנציה נוספת. הוועד יוכל להמליץ והביע את דעתו אך ההחלטה תתקבל על ידי כלל חברי העמותה. כמו כן, מספר הקדנציות יוגבל לשתיים, כלומר שמונה שנים בסך הכל. זה זמן ארוך מספיק ללמוד וליישם אסטרטגיה ופעילות ובסופו לפנות את המקום לדם חדש שייקח את המושכות.
אפשר גם לחשוב על אפשרות לכהונה שלישית לאנשים מוכשרים במיוחד, אך ההישארות לקדנציה שלישית תהיה תלויה ברוב מיוחס של 75 אחוז מכלל חברי העמותה.
ג. הארכת קדנציה של חברי הוועד לשנתיים. מניסיוני אין כמעט שום אפקטיביות לחבר ועד בעונה הראשונה. המערכת עובדת ולוקח זמן ללמוד אותה ולנסות לשפר. בנוסף לכך הרי שחבר ועד שמנסה לעשות שינויים אמיתיים ונדרשים, חייב להתחיל לחשוב די מהר על בחירתו מחדש לוועד ולהשקיע הרבה אנרגיה בעניין.
קדנציה של שתי עונות תיתן זמן גם ללמוד את המערכת וגם לנסות להטביע חותם בלי לחשוב על הישרדות אישית.
אלו רק מספר דוגמאות קטן שניתן לעשות כדי לחזק ולתת משנה חשיבות למושג קבוצת אוהדים.
זמן הפגרה הוא הזמן הנכון לחברי העמותה להרהר בהן.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. הפוך לגמרי

    כל המחקר על ניהול בכדורגל הולך בכיוון הפוך ודי לבדוק את מה שקורה בבריטניה ואת ההמלצות של פיפ"א בנושא ניהול.
    קבוצות כדורגל זקוקות לשלד מקצועי קבוע. הדרג המקצועי ברמה של מה שעושה מנכ"ל בהפועל לא מתחלף אלא מהווה מה שבריטים מדמים לשלד הקבוע של העסק . בקבוצה כמו מנצ'סטר יונייטד יש כאלף עובדים מתוכם שליש אנשי מקצוע קבועים שעובדים שנים ארוכות והם חוט השדרה של המועדון. בקבוצות הקטנות יש סביב 250 עובדים שזה עסק ייחודי שצריך להכיר.הבריטים מדמים מונחי ניהול את הכדרוגל לתחומי תרבות כמו תיאטרון שם יש מקצועיות ייחודית וזה סוג התמחות בה השחקנים מתחלפים, הבמאי (מאמן מתחלף) אבל מנהל אמנותי (מקצועי) ומנכ"ל לא מתחלפים. מדהים לראות שאדם שמייחסים לו ידע בעולם העסקי לא קורא כלום על מה שקורה בניהול כדורגל ומגיע עם המלצות של תלמיד שנה א' במנהל עסקים בקריית אונו. השנאה להנהלה של הפועל מעבירה אותו על דעתו .

  2. השתלטות עויינת בכסות חיזוק

    חיסוק ליפקין? או השצלטות עויינת שלך. ההשפעה שלך ירדה ואתה באטרף. פעם הבטחת שתתחיל הפועל אחרת בליגה ג. יאללה זה הזמן לך ותפסיק להרוס

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר