אוהדי הפועל ירושלים בדרבי, אלי אוחנה (צילומים: אורן בן חקון)
אוהדי הפועל ירושלים בדרבי, אלי אוחנה (צילומים: אורן בן חקון)

דעה | עיר באדום: אלי אוחנה, אם לא הבנת, זאת הפועל ירושלים – והיא חזרה

כוכבה האגדי של בית"ר, אלי אוחנה קרא, במכוון או שלא, להפועל ירושלים "קטמון". כך או אחרת, האדומים במגמת עלייה בכל המישורים, והניצחון בדרבי רק הדגיש - הפועל מרשימה יותר מאשר יריבתה העירונית

פורסם בתאריך: 15.9.22 12:26

ניצחונה של הפועל על בית"ר בדרבי הוא בדיוק החומר ממנו נבנות אגדות, כאלה אשר יזכרו לשנים. בקרב על ההגמוניה העירונית ירשם הניצחון האדום כציון דרך משמעותי, אשר לו היבטים מקצועיים משמעותיים אולם לא פחות מכך, משמעות מוראלית הן לשחקנים והן לקהל האוהדים הנאמן של הקבוצה.
אין זה סוד שבשנים האחרונות מתרחשת תופעה מקבילה שבה מבססת ומחזקת הפועל את מעמדה בעיר, בעוד שבבית"ר קורה תהליך הפוך: יסודות שאינם מבני עירנו הפכו דומיננטיים והארגון האלים והגזעני של לה פמיליה, שנראה כי אנשיו מתרכזים באזור גוש דן והשפלה, הפך למי שנותן את הטון במועדון.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


בדיעבד יתכן שדווקא ניצחונה של בית"ר במחזור הקודם על נס ציונה היה בעוכריה. מדובר בקבוצה חלשה, אשר לדרבי הגיעה משום מה יהירה, כאילו הניצחון מובטח לה, לא מעט בהשפעת קהלה שערב המשחק היה שקוע בתוצאות משחקי הדרבי של השנה שעברה והפגין שחצנות שככל הנראה חלחלה לשחקנים.
הפועל לעומת זאת, בהכנה מנטלית ומקצועית מרשימה, הגיעה למשחק נחושה והצליחה לבטל את השפעת הקהל הצהוב הרב, בעיקר לאור השער המוקדם. בכלל, עושה רושם שאין דמיון בין הקבוצה של עונה זו לעונה הקודמת, שבה שערה הראשון של הקבוצה נכבש במחזור השישי, בעוד שהעונה כבר במחזור הרביעי לזכות הקבוצה שישה שערים והיא במקום השלישי בליגה. לעומת בית"ר, הצליחה הפועל למנף את ניצחונה המרשים במחזור הקודם נגד מ.ס. אשדוד, אולי משחקה הטוב ביותר של הקבוצה בשנים האחרונות, לחיזוק הביטחון ולא ליוהרה.
על אף השוני בין המחציות, דומה כי ניצחונה של הפועל במשחק לא היה נתון בספק ולו לרגע, וזאת על אף שיפוט מקפח של שמואלביץ' אשר כהרגלם של שופטי הכדורגל הישראלי הפגין שיפוט הנוטה במובהק לטובתה של הקבוצה הבכירה על הנייר. גיא בדש הפגין שוב משחק משובח ובישול נפלא, ונראה כי השחקנים הזרים של הקבוצה תורמים ועוד יתרמו רבות. מנגד נראה שלבית"ר אין מנהיג על המגרש שיוכל לנווט את משחקה והחלק ההתקפי של הקבוצה הפגין חולשה לנוכח הגנת הברזל של הפועל ומשחקו הבטוח של אדליי, שחייב לעלות בכל משחק ללא רוטציה מיותרת בעמדת השוער. גם בהיבט זה יתכן שמשחקה הקודם של בית"ר מול האין הגנה של נס ציונה, תרם לתחושת הביטחון הכוזב.
אשר ליציעים, גם פה מגיעה מילה טובה לקהל של הפועל, אשר למרות אווירה עוינת ואירועים בלתי סימפטיים במשחק הקודם בין הקבוצות, הגיע למשחק תוך תצוגת עידוד מרשימה וססגונית.
עתה צפויה לקבוצה באדום סדרת משחקים קשה, כאשר במשחק הבא היא צפויה לפגוש את מכבי חיפה, שכנתה לטבלה. לכאורה מדובר במשחק שבו אין להפועל מה להפסיד אולם לאחר ההישג של הקבוצה בעונה שעברה במשחק החוץ בחיפה, שהיה כנראה המשחק הטוב ביותר שלה בעונה הקודמת, יש למה לצפות.
אשר לאלי אוחנה, ובכן, הוא ככל הנראה ממשיך לחפש לשווא באתרי הספורט את תוצאת המשחק בין בית"ר ירושלים ל"קטמון". הפועל ירושלים חזרה, ומוטב לכולם לא להיתקע בעבר.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר