דנילו אספרייה, ז'וסואה מחיאס (צילומים: אורן בן חקון)
דנילו אספרייה, ז'וסואה מחיאס (צילומים: אורן בן חקון)

דעה | כדור הרגעה נקודתי – מסע ההיחלצות של בית"ר רק מתחיל

הניצחון על קריית שמונה הוריד קצת מהלחץ, אבל זה לא מספיק. בית"ר חייבת לנצח את אשדוד והפועל חיפה במחזורים הקרובים, ובכדי שזה יקרה היא חייבת לקבל את אותה התפוקה מארבעת הזרים היציבים שלה - מחיאס, תומא, אספרייה וניקולסקו

פורסם בתאריך: 20.10.22 12:22

בבית"ר ירושלים כל הפסד מתקבל באכזבה עצומה, כאילו כל הפסד הוא כמו חמישה הפסדים במועדון אחר, גם כשברור שהציפיות נמוכות, לא מעט מהאוהדים עדיין בטוחים שמדובר בבית"ר הדורסנית של שנות ה-90. העונה נפתחה בצורה רעה מאוד, עם פציעות וחוסר מזל. 15 שחקני רכש הגיעו לבית וגן בקיץ, מחציתם הגיעו בהשאלה בכדי להקל ככל האפשר על עמודת ההוצאות, וזה לא פשוט ליצור חיבור במצב כזה.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


הניצחון על קרית שמונה משחרר המון לחץ ומוסיף ביטחון לקבוצה החדשה של אבוקסיס, שתהיה חייבת לשמור על המשכיות. כמו שכתבתי כאן לא מזמן – העונה של בית"ר תקום ותיפול על הזרים שלה. מחיאס עם משחק יציב ועם נתונים של 92 אחוזי דיוק במסירות ו-82 אחוזי הצלחה במאבקי אוויר וקרקע, ובנוסף עם הכי מעט איבודי כדור. הקשר החדש תומא, שנכנס לעניינים לאט ובטוח עם אחוז הדיוק הגבוה ביותר בקבוצה במסירות (96 אחוזים) ועם 75 אחוזי תיקולים מוצלחים. אבוקסיס חייב את תומא כשיר וטוב להמשך העונה. דנילו אספרייה כבש עוד שער נפלא מבישול אדיר של שועה, ועד כה הקולמביאני מספק את הסחורה עם ארבעה שערים ובישול אחד. יאן ניקולסקו גם פורע שטרות, והוא עם שער שלישי בבית"ר ב-292 דקות משחק בלבד. הרבה זמן לא היה חלוץ איכותי בהתקפה הבית"רית. אם ארבעת הזרים שמניתי כאן ישמרו על יכולת גבוהה לאורך זמן בית"ר יכולה וחייבת במקום הרבה יותר גבוה מזה שהיא נמצאת בו כיום.
ירדן שועה הראה שכשהוא רוצה להתעסק בכדורגל הוא גם יכול לסייע לקבוצה, כמו בבישול לאספרייה. בית"ר כמובן לא יכולה להישען על מצבי הרוח שלו, הוא כבר מספיק בוגר בכדי להחליט אם הוא רוצה להמשיך להתעסק בשטויות או לשחק כדורגל במקום שנותן לו הזדמנות אחר הזדמנות. הוא צריך להיזהר שבאיזה שהוא שלב גם בבית"ר יתחילו לאבד סבלנת כלפיו.
גם המגן עמית כהן סיפק משחק טוב עם 87 אחוזי דיוק במסירות, 100 אחוזי הצלחה בתיקולים, 79 אחוזי הצלחה במאבקי קרקע ואוויר ו-86 אחוזי הצלחה בדריבלים. נתונים שעמית כהן יהיה חייב לשמר בכדי לשדרג את היכולת שלו כמגן. במשחק נגד קרית שמונה החליט אבוקסיס לזנוח את שיטת שלושת הבלמים ולחזור לקו של ארבעה שחקני הגנה, חזרתו של דגני בהחלט גורמת לאבוקסיס להרגיש בנוח יותר. טוב עשה המאמן שזנח את שלישיית הבלמים הלא יעילה, כיוון שאין לבית"ר מגינים התקפיים וזה רק מזמין התקפות יריב. במצבה של בית"ר זה נכון להמשיך ולשחק עם שלישיית קישור בעלת אופי יותר הגנתי כדי לשלוט ולא להזמין התקפות יריב.
לאחר ההפסדים לבני ריינה והפועל חדרה והניצחון על קריית שמונה בית"ר תשלים את חודש אוקטובר עם משחקים נגד מ.ס אשדוד בחוץ והפועל חיפה בבית. בית"ר חייבת להוציא שש נקודות בכדי לברוח כמה שיותר רחוק מהקו האדום ולתת שקט ובטחון לקבוצה ולאוהדים.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר