דנילו אספרייה, יון ניקולסקו (צילומים: אורן בן חקון, בית"ר ירושלים האתר הרשמי)
דנילו אספרייה, יון ניקולסקו (צילומים: אורן בן חקון, בית"ר ירושלים האתר הרשמי)

שינוי תפיסה | טור דעה

עד למחצית המשחק מול הפועל חדרה לפני כשלושה שבועות אבוקסיס שיחק הגנתי, אך מאז הוא הבין שיש לו שלישיית התקפה מצויינת שהיא זו ביחד עם שיפור במשחק ההגנה הביאה לו את הנצחונות האחרונים. יש להמשיך בכך

פורסם בתאריך: 27.10.22 17:42

לפני כשלושה שבועות, בית"ר הפסידה אומנם להפועל חדרה, אך את המחצית השניה היא ניצחה ביכולת משופרת, מה שהוביל לנצחונות אמיתיים על קרית שמונה ומ.ס אשדוד, בהם הקבוצה לא ספגה, כשהמפתח הוא שבית"ר שומרת על רשת נקיה כבר 225 דקות. בחזרה למשחק בחדרה: בסיום המחצית הראשונה, כשבית"ר היתה בפיגור 2:0, היה נדמה לפי שפת הגוף של אבוקסיס שהוא בדרך לבצע זעזוע אישי ובדרך ל"הרים ידיים". בחצי השני כאמור, הכל כבר היה נראה אחרת. אבוקסיס שינה את גישתו ונראה ששהוא הבין שבאמת אפשר להוציא מהסגל הזה הרבה יותר.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


הקואץ' הבין שיש לו שלישיית התקפה אדירה עם יאן ניקולסקו, דנילו אספרייה וירדן שועה, ושעם כזו שלישייה אי אפשר לשחק הגנתי ומבוקר כפי שעשה מתחילת העונה, כשאפשר לראות את הפריחה בשני המשחקים האחרונים פלוס החצי השני מול חדרה.

זה כמובן לא רק הם, והקרדיט מגיע לכל השחקנים, שביחד עם הדחיפה של הקהל, קיבלו ביטחון ומראים יכולת משופרת. המשחקים הללו הוכיחו שהעונה יכולה להתהפך. אם מביטים בטבלה רואים שמתחת לשלישיית הצמרת מתל אביב-חיפה-באר שבע הכול צפוף. נצחון במוצאי שבת על הפועל חיפה ואני מהמר שטדי יהיה סולד אאוט  במשחק הביתי הבא מול מכבי חיפה לראשונה מאז גמר הגביע הגביע נגד הפועל חיפה ב-2018.

אספרייה וניקולסקו הם הצמד הכי חם בכדורגל הישראלי ואפשר להגיד באותה נשימה בלי להתבייש יחד עם  צ'ארון שרי ועומר אצילי, וערן זהבי וג'ורג'ה יובאנוביץ'.. במשחקים האחרונים בית"ר שיפרה את החלק ההתקפי שלה ומשחק הלחץ כשהצמד הם המוציאים העיקריים לפועל, ואני ממליץ לאברמוב להחתים אותם מעכשיו לעוד שנתיים.

השיפור בהתקפה משפיע על ההגנה, כשגם חזרתו מפציעה של אוראל דגני לצידו של ג'וסואה מחיאס שיפרה את החלק הזה בתוספת מקס גרצ'קין שנראה שחזר לעצמו. אפרופו מחיאס, לטעמי הוא לא מקבל מספיק הכרה על יכולתו הטובה בברנז'ת הכדורגל, אולי כי הוא קצת "נחבא אל הכלים", אך מבחינתי הוא אחד הבלמים הטובים שיש בליגה ואני מקווה שהאופציה עליו תמומש.

מילה טובה מגיעה גם לאופיר קריאף שחזר מהכפור היישר אל ההרכב ומתחיל לזרוח בקישור האחורי, מקום שהיה לו קשה לבוא לידי ביטוי בשנים האחרונות. מלבד אדוארדו גררו שעדיין נראה כמו הצל של עצמו, יתר הזרים שהביאו המאמן והבעלים נראים כמו בול פגיעה, כשתומא מראה הרבה איכות וכוח במרכז הקישור וזה עניין של זמן עד שיתחיל לנפק גם מספרים.

סוגיית אביאל זרגרי היא מעניינת מאוד. הקשר מוצא את עצמו שוב מחוץ לסגל, ולדעתי בחלון העברות בינאור הקרוב הוא צריך להיות מושאל לקבוצה אחרת, למשל מכבי נתניה שיכולה להיעזר בו במאבקי התחתית, שם זרגרי יוכל להשתקם ולחזור ליכולת שאפיינה אותו בתחילת דרכו בבוגרים.

רוני לוי יגיע לביקור בטדי עם קבוצתו החדשה הפועל חיפה וכמי שמכיר אותו היטב, הוא קודם ינסה לייצב את ההגנה של האדומים מהכרמל ולחזור עם נצחון אחרי גול במתפרצת או מצב נייח. שחקני בית"ר, רק אל תתנו לו לחזור עם נקודות מטדי.

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר