יוסי אבוקסיס (צילום: אורן בן חקון)
יוסי אבוקסיס (צילום: אורן בן חקון)

דעה | הכישלון לא יתום

הקריסה של בית"ר ברגע האמת היא לא רק כשלון מקצועי בשל אי העפלה לפלייאוף העליון, אלא שייתכן ויהיו לכך השלכות עתידיות על העונה הבאה ואולי גם על התקציב וסגל השחקנים. רק העפלה לגמר הגביע תוכל לכפר על המצב ולהזרים אנרגיה חיובית להמשך

פורסם בתאריך: 15.3.23 23:52

בראשית דברי אני חייב להבהיר כי אין לי דבר וחצי דבר נגד יוסי אבוקסיס. להיפך – אני מעריך אותו, את ההישגים שלו, את השחקן שהיה. כל מי שמכיר אותי, יודע שאבוקסיס היה השחקן שריגש אותי הכי הרבה פרט לאלי אוחנה, ואני זכיתי לראות את אורי מלמיליאן, יוסי מזרחי הענק ועוד רבים וטובים.
נשביתי בקסמיו של יוסי, שהגיע מצפרירים חולון בקיץ 1995 ומיד הלהיב אותי בתשוקה שלו ובחיבור למועדון. הוא היה שותף לרגעים מדהימים, סחף את הקבוצה לזכייה בתארים ושבר את ליבי עם העזיבה או חזרה שלו בקיץ 2001 להפועל תל אביב (תלוי איך תרצו להסתכל על הדברים). עם השנים גם יצא לנו להיפגש בכל מיני צמתים של הכדורגל הישראלי, ותמיד הבעתי את אהבתי ואהדתי ליוסי אבוקסיס.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


 

ואחרי הגילוי הנאות הזה, אני משוכנע שאפשר להבין שכל מה שאני אומר או כותב מגיע ממקום הכי נקי שאפשר – לאחר 26 מחזורי ליגה סדירים, שהחלו באווירת נכאים ופחד קיומי והמשיך במסע היחלצות מופלא מירכתי הטבלה ונמשך תוך התאוששות וחיבור נדיר בין הקבוצה לקהל עד לנחיתה במקום הרביעי ארבעה מחזורים לתום העונה הסדירה, לא נותר לי אלא להגדיר את הסיטואציה ככישלון מוחלט ברמה המקצועית.
בעיטת וולה כזו בדלי אני לא זוכר שנים. מהמקום בו הקבוצה עומדת כעת אפשר לאבד את כל נקודות הזכות שהיא צברה. מדובר בנזק כלכלי המוערך בכחמישה עד שבעה מיליון שקלים הכנסה (דבר שברק אברמוב לא לקח בחשבון אחרי שהכניס את היד עמוק לכיס בחלון ההעברות, לאחר שהובהר לו כי הקבוצה יכולה ואף תעפיל לפלייאוף העליון), מדובר בהיפוך מומנטום – נראה כי למעט נס ציונה שדי השלימה עם ירידת ליגה, כל שאר הקבוצות מגיעות עם רוח גבית, מה שמעורר תהיות וחשש לקראת ההמשך.
מי שלא מבין את מהות הכישלון ועושה הנחה רק בגלל תחילת העונה, כאילו מבטל את המחזוריות הטבעית שיש לכל קבוצה ועושה כפל הנחות רק כדי לא להרגיש כאב. זה שידענו לצאת מהמשבר הכי עמוק, הנקודה הכי שפלה שיש, לא מקנה לנו את הפריבילגיה לזרוק את השיא אליו הגענו. קרסנו ברגעי האמת, וזה מצביע על חולי הרסני עם השלכות עתידיות על העונה הבאה ואולי גם על התקציב וסגל השחקנים.
כעת, נותרו שתי מטרות ברורות ועילאיות , האחת – לסיים את הליגה בצורה הטובה ביותר וליצור מומנטום חיובי ככל שניתן לקראת מפגש חצי הגמר מול מכבי תל אביב בתחילת חודש מאי, והשנייה – לנצח את מכבי תל אביב ולהעפיל לגמר. רק זה יוכל לכפר על המצב ולהזרים אנרגיה חיובית לקראת ההמשך.
אחרת? סרט המלחמה או ההישרדות על שלל תרחישיה ממש מעבר לפינה והם לא יחששו לנקוש על דלת המועדון או גרוע מזאת, להיכנס במפתיע דרך החלון לקראת העונה הבאה.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר