יוסי אבוקסיס, אופיר קריאף (צילומים: אורן בן חקון)
יוסי אבוקסיס, אופיר קריאף (צילומים: אורן בן חקון)

דעה | להשאיר, אבל לא בגלל היכולת

אופיר קריאף נמצא בחלק היורד של הקריירה והשיקול המרכזי בהשארתו בקבוצה לעונה נוספת הוא לאו דווקא מקצועי ועליו להכיר בכך

פורסם בתאריך: 30.3.23 02:24

אם ננתח את היכולת המקצועית של אופיר קריאף, ספק אם הוא בעל יכולת מקצועית לקדם את הקבוצה לשלב הבא של הישגיות. בשנים האחרונות הקשר סובל מיכולת בינונית ומתקשה להתעלות לרמה גבוהה בעמדות שהוא מתופקד בהן במגרש, בטח כשהוא לפרקים מתפקד כבלם, שם הבינונית מורגשת בצורה העוצמתית ביותר.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


קשר אחורי או קשר 6 כפי שמכנים את העמדה הזו במגרש, בה משחק קריאף לרוב, היא אולי העמדה הקריטית ביותר, בטח בכל הקשור לתפקוד ההגנתי של הקבוצה. קשר 6 טוב הוא כזה שמצליח מחד לחסום את התקפות היריב במרכז המגרש על ידי פעולות חילוץ ומיקום נכון, להוות מעיין חומת הגנה ראשונה, נדבך חשוב לשליטה של הקבוצה במרכז המגרש.

קשר אחורי טוב הוא בדרך כלל כזה שמחסל את התקפות היריב עוד לפני שחוליית ההגנה התערבה, ויחד עם פעולת החילוץ מייצר את התקפת המעבר ומזין את החלק הקדמי או את הקשרים לידו, קבוצה שיש לה קשר אחורי טוב היא קבוצה חסונה וחסינה בעלת יכולת לשלוט במכרז המגרש, קשר אחורי טוב הוא כזה שיש לו יכולת לייצר בעיטות עוצמתיות מחוץ ל-16 וגם לתרום לחלק ההתקפי ולמספרים של הקבוצה, את כל אלו לאופיר אין בצורה כזו שיכולה לקדם את בית"ר מקבוצה שורדת לקבוצה שמייצרת הצלחה.
אבל לקריאף יש תועלות אחרות מעבר לפן המקצועי בלבד. הוא בית"רי, גדל במחלקות הנוער של ביתר, ירושלמי שורשי שמכיר את המועדון והקהל מלפני ומלפנים. בעיתות משבר הוא שם בכדי לסייע, שם בכדי להרגיע ושם בכדי לתת מהניסיון הרב שלו, ואלו דברים שקיימת להם נחיצות בעיקר בשלבי משבר עונתיים.
לסיכום, אם זה היה תלוי בי, שחקן כמו אופיר היה נשאר במועדון. לא נכון להעזיב שחקן בית, בעל ניסיון, אבל לצד זאת לייצר הבנה גם אצל השחקן שהוא לא יכול להיות שחקן הרכב ולא שחקן שעליו מתבססים, אלא שחקן משלים, כך ניתן יהיה להינות מהתועלות של השחקן ולצמצם את הירידה ביכולת.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר