ברק אברמוב (צילום: אורן בן חקון)
ברק אברמוב (צילום: אורן בן חקון)

דעה | ירידת הנוער – תסריט ידוע מראש

ירידת קבוצת הנוער של בית"ר לליגה השניה בשבוע שעבר היא חותם סופי להזנחה של שנים בקרב בעלי הבית שהיו בבית וגן. עכשיו תורו של אברמוב לשקם גם את מחלקת הנוער

פורסם בתאריך: 5.5.23 00:03

בשבוע שעבר ירדה קבוצת הנוער של בית"ר ליגה באופן רשמי וסופי בפעם השנייה בתוך פחות מעשר שנים. קשה להגיד שנפלתי מהכיסא, כבר היה ברור מזה זמן רב שהעסק לא הולך לכיוון חיובי. ההתנהלות במחלקת הנוער לא נראית טוב, ולמרות שהדברים נאמרים בלשון המעטה – אני עדיין עדין. פרט לנוער, קבוצות נוספות במחלקה נמצאות גם הן במאבקי הירידה, קבוצות הילדים חוטפות בראש, ואפילו קבוצת נערים א', התקווה הגדולה של המועדון לשנים הבאות, נמצאת בדרך הבטוחה לליגה השנייה.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


חמור מכך, אני לא רואה שום שחקן בקבוצת הנוער של בית"ר (לא אלה שכבר משתייכים לבוגרים) שיכול בשנים הקרובות לעלות לקבוצה בוגרת. גם יאן יוסופוב הכשרוני, שחזר לבית"ר ממ.ס אשדוד, ממשיך את היכולת הלא טובה שלו מאז עזב את העיר. אז נכון שהקבוצה ניצחה בשני המשחקים שקדמו לתיקו מול מכבי תל אביב, אבל לפני כן חטפה קבוצת הנוער תבוסות קשות, ואף הפסידה ליריבה הישירה מרמת השרון עם תצוגה חלשה ורעה.
העונה של הנוער הצהוב-שחור התחילה טוב, עם שני ניצחונות גדולים על הפועל חיפה ובני סכנין תחת הדכתו של תומר מסיקה, אך אז הגיעה הנפילה הדרסטית – ובית"ר השיגה ניצחון אחד ב-12 משחקים (על האלופה מכבי חיפה בחוץ), ודווקא לאחר הניצחון הזה תומר מסיקה עזב ובמקומו מונה דני היימן. לאחר תבוסה לקרית שמונה (4:0) עזב היימן ובמקומו מונה חיים בן דוד, שגם הוא לא סיים את העונה ועזב לטובת סמי מלכה, שניסה להושיע אך כשל במשימה.
הנוער אמנם ירד ליגה במשמרת של ברק אברמוב, אבל הוא לא האשם (בטח לא העיקרי) במצבה של מחלקת הנוער, וגם לא משה חוגג – מדובר בהזנחה של שנים. אני מטיל אחריות גם על אלי אוחנה, שהיה מנכ"ל המועדון במשך שנים ארוכות. לא יכול להיות שבמשמרת שלו מחלקת הנוער לא טופלה כראוי. כבית"רי, הוא היה צריך לדרוש יותר יחס ויותר תקציבים לבניית דור העתיד.
בעוד מחלקות הנוער האחרות בעיר, הפועל ירושלים ובית"ר נורדיה עושות חיל ומייצרות שחקנים לבוגרים, בבית"ר לא צמח כמעט כלום. בעבר בית"ר ייצרה לא מעט שחקני בית כגון אבירם ברוכיאן, עמית בן שושן, קובי מויאל, שי חדד, חן עזריאל, אבי ריקן, אריאל הרוש ועוד רבים וטובים שעשו דברים בכדורגל. פשוט אין את זה בשנים האחרונות.
ברק אברמוב וכפיר אדרי, אני פונה אליכם, הזהות הבית"רית והפנים של המועדון זו מחלקת הנוער. בית"ר היא לא בני יהודה שאתם יכולים לזלזל בשחקנים הצעירים של המועדון, בית"ר חייבת בסיס כלכלי כדי לגדל שחקני נוער, שחקני בית בשביל לייצא אותם החוצה, למכור ולהרוויח עליהם מזומנים כדי שיכנסו לקופת המועדון, אך עוד יותר מכך – יש צורך בחיזוק הזהות לאוהדי הקבוצה.
אני לא יודע אם אתם יודעים, אבל השבוע זכה זיו בן שימול שחקן מכבי חיפה באליפות. בן שימול גדל באקדמיה של בית"ר מעלה אדומים, ומכבי חיפה ידעה לשים עליו את היד עם מחלקת הסקאוטינג המשובחת שלה, כל זאת למרות שהוא נמצא מתחת לאף של בית"ר.
וכדי שתבינו את גודל האבסורד – להפועל ירושלים יש שיתף פעולה עם מעלה אדומים ולבית"ר אין. איך ייתכן שלהפועל ירושלים, מועדון קטן, מצליח לייצא ולייבא שחקנים מעוטף ירושלים ובית"ר לא?
אברמוב, תצטרך להכניס את היד לכיס כדי לרפא את מחלקת הנוער החולה. לטיפולך.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    לצערנו מאז אילן שוקרון לא צמחו שחקנים המאמן היחידי שטיפח שחקנים ברוכיאן בן שושן ארבייטמן מליקסון ריקן מויאל חן עזריאל קלנטיס אבישי כהן

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר