אוהדי בית"ר, שחקני בית"ר (צילומים: אורן בן חקון)
אוהדי בית"ר, שחקני בית"ר (צילומים: אורן בן חקון)

דעה | קבוצת גביע טיפוסית?

לבית"ר נוצרה תדמית של "קבוצת גביע טיפוסית", רק שב-14 השנים האחרונות היא לא זכתה בתואר השני בחשיבותו בכדורגל הישראלי, ושהיא כן זכתה היא עשתה זאת כקבוצת צמרת לכל דבר. האם זה ישתנה הפעם?

פורסם בתאריך: 18.5.23 11:29

בית"ר ירושלים היא קבוצת גביע טיפוסית – כך קובעת אקסיומה קלישאתית, שהשתרשה סביב הצהובים-שחורים איפשהו בשנות ה-80.
האמנם? בית"ר זכתה בשבעה גביעי מדינה, השתתפה ב-11 גמרים וכל זאת ב-48 השנים האחרונות. נכון, פרט למכבי תל אביב והפועל תל אביב שלהן יחד 40 גביעים (לכל אורך ההיסטוריה), בית"ר ממוקמת שלישית וזאת כשהיסטורית הזכייה בתארים היא בת 47 שנים בלבד (מאז הגביע הראשון ב-1976), כך שבהחלט נוצרה מסורת, והתמיכה מצד מאות אלפי האוהדים/אוהבים של המועדון מגדילה ומעצימה את ההתרגשות לקראת גמר הגביע (ובאופן כללי לפני כל משחק גביע).


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


 

מצד שני, לא זכינו בתואר המרגש הזה כבר 14 שנים. יותר מידי זמן ביחס לגודל ועוצמת המועדון. אני לא חושב שיש חוקיות מסוימת לגבי זוכה אפשרית בגביע, אבל אם נביט לרגע אחורה – למעט הזכייה בגביע בשנת 1989, לאחר דו קרב פנדלים מול האלופה דאז, מכבי חיפה (כאילו כלום לא השתנה פה), בכל שאר הזכיות, בית"ר הגיע כקבוצת צמרת לכל דבר. עוד נתון מעניין, הניצחונות הושגו על חודו של שער בחמישה מקרים ועוד פעמיים בפנדלים (גם בעונת הדאבל מול הפועל תל אביב ב-2008).
חוץ מהיסטוריה, שהיא חשובה בפני עצמה, אין ולו דבר רלוונטי למשחק ביום שלישי הקרוב מול מכבי נתניה. פשוט צריך להגיע לסמי עופר חמושים באמונה שלא משנה מה, הגביע שלנו ועולה לירושלים. הרוח הגבית של 15 אלף אוהדים אמורה לעשות את שלה, מפגן התמיכה המטורף בחצי הגמר נגד מכבי תל אביב בהחלט העלה את קרנו של הקהל והותיר טעם של עוד. ובעיקר – עצם המחשבה שעונה שכזו תסתיים עם תואר מעבירה צמרמורת בכל חלק בגוף.
רבים, אני ביניהם, לא חשבו שנוכל להגיע לשנייה האחרונה של העונה עם יכולת להשיג בונוס. משאלת הלב אי שם בחודש אוגוסט היתה להישאר בליגה, והנה אנחנו משחק אחד מתואר.
הקרדיט חייב להתחלק בין יוסי אבוקסיס והצוות שלו לבין השחקנים, שביחד הביאו את כולנו עד הלום, ובהחלט יכולים לסיים עונה שהחלה כסיוט, עם הגשמת חלום.
אני לא ממעיט בערך היריבה. מכבי נתניה מגיעה בכושר טוב, ואני מתעלם במופגן מהחמישייה שהיא ספגה ממכבי חיפה, גם אנחנו הפסדנו בשני המשחקים האחרונים של הליגה, הכל רק כדי להגיע לרגע השיא, ממש בשיא.
מקצועית? אני לא ממליץ על הרכבים ולא על מערכים, רק לשים בראש של השחקנים את המילים הבאות – מאות אלפי אוהדים מאמינים בכם ומשוועים לנחמה, לשמחה ולהצלחה שהיתה כה חסרה כאן בשנים האחרונות. רק תביאו גביע.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר