יוסי אבוקסיס, ברק אברמוב (צילומים: אורן בן חקון)
יוסי אבוקסיס, ברק אברמוב (צילומים: אורן בן חקון)

דעה | ככה לא בונים קבוצה

הרכב טוב - יש, אפילו טוב מאוד. אבל כשאין ספסל וכשיש סגל לא מאוזן - השורה התחתונה היא בנייה לא נכונה של יוסי אבוקסיס וברק אברמוב | טור דעה

פורסם בתאריך: 2.10.23 11:58

זה מחיר החיסרון של הגרוש ללירה. שאלתם על מה "בכינו" בקיץ? אמרתם למה אין סבלנות? שאלתם על מה התלונות? את כל התשובות קיבלתם בין שני ועד שבת, מחדרה ועד ריינה.

אז כן, לבית"ר יש שחקנים טובים בהרכב, וזה לזכות האדריכלים – יוסי אבוקסיס וברק אברמוב – יכולנו לראות את זה בפרק משחק של חצי שעה במחצית השניה נגד חדרה, יכולת מדהימה של בית"ר, שאלמלא ההחמצות, יכולה היתה לכבוש שישה שערים ולא שניים, קבוצת צמרת לכל דבר ועל כך כל הכבוד.

ואז, מנגד, ראינו את התוצאה של אותם אדריכלים בניהול הקיץ הזוועתי שעבר על בית"ר במשחק נגד בני ריינה. אבוקסיס החליט לעלות עם שלושה בלמים, כשאתה משחק עם שלושה בלמים את חייב לוודא שני דברים, הראשון שיש לך שלושה בלמים טובים שיכולים לשחק יחד. השני, אתה חייב שיהיו לך שחקני כנף טובים, כאלו שיוכלו להזין את חולית הקישור וההתקפה, אבוקסיס זרק למערכה שני שחקני כנף לא מנוסים (ליאון ומוזי) וציוות את קריאף להגנה. התוצאה היתה קבוצה איטית, חסרה קשר בין ההגנה לבין ההתקפה, עם יכולת הגנתית מוגבלת, כך שהספיק יום רע של שועה ומיגל סילבה, בשביל לצאת עם אפס נקודות במשחק שעל הנייר אמור וצריך היה לייצר שלוש.

 

 

רבותיי, לא יכול להיות שאחרי קיץ שלם בית"ר לא מצאה מגן ימני מחליף לביטון ואין לה מחליף למורוזוב. כך לא מנהלים סגל. לא יכול שבית"ר תזרוק שני מגנים למשחק ליגה שלא רק שאינם בעלי יכולת מספיקה, אלא ששניהם לא מגנים טבעיים. כך גם לא יכול להיות שקריאף יתופקד כבלם כי אין בנמצא בלם נוסף ראוי. אם אבוקסיס תכנן לשחק בשיטה של שלושה בלמים (ספק רב), היה צריך להביא בלם נוסף ראוי, ולא להסתמך על קריאף.

ואם כל אלו לא מספיקים, ניכר היה שאין לבית"ר אפשרויות נוספות בהתקפה. המחליפים שנכנסו, בכל הכבוד הראוי, לא יכולים להושיע את הקבוצה בדקות הסיום והלחץ, לא מהם תבוא הישועה. מצד שני, יש לבית"ר אין סוף קשרים בספסל כמו אשכנזי, עזריה, הוצ'קו מיכה, מה שיוצר סגל לא מאוזן בעליל.

ככה לא בונים קבוצה! ככה לא מנהלים סגל. אז כן, בית"ר של השנה היא קבוצת הרכב טובה שתייצר נקודות ותראה משחקים עם יכולת גבוהה, אך הסגל שלה לא מאוזן וחמור מכך לא איכותי, וזה נתון שעוד יגזול מהקבוצה הרבה נקודות בדרך וזה חבל.

(צילום אריאל גבאי: דור פזואלו)

 

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. מיסטי

    איך בית"ר עולה עם 3 בלמים, כשאין לה בסגל, ולו שחקן אחד, שנראה כמו בלם….

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר