יוסי אבוקסיס, אוהדי בית"ר (צילומים: אורן בן חקון)
יוסי אבוקסיס, אוהדי בית"ר (צילומים: אורן בן חקון)

דעה | הלך הכבוד

פעם, משחק נגד הפועל ת"א היה נחשב לקלאסיקו, עם השנים המפגשים איתם הפכו להיות מופעי בלהות תלת שנתיים עבור בית״ר ואוהדיה

פורסם בתאריך: 5.10.23 14:48

לקחתי את האחיין שלי בן ה-7 לראות את בית״ר בפעם הראשונה בחייו. מה יותר טוב מהקלאסיקו נגד הפועל תל אביב, או לפחות מה שהיה פעם קלאסיקו, והפך למופע בלהות תלת שנתי עבור בית״ר ואוהדיה?
פעם היתה לבית"ר קבוצה גאה, לוחמת, מנצחת. פעם היו בירושלים כדורגלנים. היום יש כמה בודדים, וגם הם מפוזרים בכל קצוות העיר. היו ימים בירושלים. לא יודע מה חשבתי לעצמי, אבל מסכן הילד. לא לבכורה כזו ציפינו. לא בטוח שאצליח לשכנע אותו לבוא איתי שוב, אבל אני ממש מרגיש צורך לתקן את העוול.
זה אמנם מקרה פרטי, אבל תסתכלו על זה בצורה רחבה יותר – בית״ר מאבדת אוהדים על כל הפסד כזה. ילד בן 8-7 לא ירצה לאהוד קבוצה שיורדת מהמגרש מושפלת, ובקושי מזיעה. הוא יעדיף לאהוד את מכבי חיפה, מכבי תל אביב, או באיירן מינכן.

עוד משהו שבית״ר מאבדת בהפסדים מסוג זה, למעט הגאווה, והאוהדים הצעירים שבורחים, זה גם סיכוי להתברג בפלייאוף העליון. בטווח המיידי זו אולי המכה הכי קשה. בית״ר נכנסת לסחרור, עם הפסדים לקבוצות שהיא חייבת לנצח אם היא שואפת קדימה, בני ריינה, הפועל תל אביב, מה הלאה? רק חסר שבית״ר תפסיד גם בפתח תקוה ואז גם יתחילו לדבר על מעמדו של אבוקסיס.
פריצת 'לה פמיליה' לחדר ההלבשה בסיום המשחק בשני היא אקט פסול, אבל הוא ביטוי ללחץ האדיר ולכעס שהולך ומצטבר אצל האוהדים. הם אמנם איבדו את זה לרגע, אבל בסך הכל הם היו מאופקים, מול המשטרה, ששוב הפשילה שרוולים ותקפה אוהדים, כהרגלה בקודש. זה היה מפגן אלימות משטרתית במיטבה: ראיתי בעיני שוטר אוחז באוהד בצוואר, האוהד נאנק מכאבים, בקושי נושם. הוא לא מתנגד, אף אחד מסביב לא מפריע למעצר. פתאום משומקום – בום לפנים מהשוטר ליד. חבל שאנחנו צריכים לציין גם את הדבר הזה.
אפשר לדבר עד מחר על בלם, מגן ימני, אבוקסיס. אבל מה שהכי חסר לבית״ר של היום זה כבוד עצמי. זו קבוצה עם סגל לא רע בכלל ומאמן מצוין, אבל יש לה די.אין.איי מהגיהנום, שגורר אותה להשתין במכנסיים ולהפסיד משחק גדול בכל פעם שטדי מלא. היו ימים שקבוצות היו משאירות את 3 הנקודות בשער הגיא. היום הן רק מאיצות בעליות לירושלים, מחכות למפגש מול ההיא עם הסגולות, שיודעת להוציא כל קבוצה ממשבר. גם מקרים קשים. סכנין, הפועל תל אביב, פאוק סלוניקי, כל יריבה שמגיעה לטדי מוצאת מולה קבוצה לחוצה ועצבנית שסובלת מחרדת ביצוע ולא מסוגלת לכבוש ולשלוח את ההמון ביציעים לחגוג.
קטונתי מלהבין את הסיבות. אבל בשורה התחתונה השחקנים לא עומדים בלחץ. ואיזה מסכנים האוהדים, של בית״ר כמובן.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר