יוסי אבוקסיס, שחקני בית"ר ירושלים (צילומים: אורן בן חקון)
יוסי אבוקסיס, שחקני בית"ר ירושלים (צילומים: אורן בן חקון)

דעה | עתיד קודר

למרות הנקודות בדרבי והתיקו מול חיפה - בית״ר מציבה רף מאוד נמוך של כדורגל ורף נמוך עוד יותר של ציפיות | טור דעה

פורסם בתאריך: 12.12.23 10:20

לא להתבלבל – בית״ר מציבה רף מאוד נמוך של כדורגל ורף נמוך עוד יותר של ציפיות.

אם נהיה כנים, רף הציפיות אכן לא אמור להתרומם מעבר לקו האדום בואכה צמרת הפלייאוף התחתון, אבל יכולת לא מוסברת מלווה בקושי אמיתי להבנה מה קורה בזמן אמת על המגרש מצידם של השחקנים בצהוב-שחור? וזה כבר כמאמר השיר על דוד וגוליית מפיהם של חברי להקת 'כוורת': "נמוך מים המלח".

אם לא די בזה שבית״ר נבנתה לא מאוזנת בעליל – ללא שחקני כנף מהירים שאחד מהם סטייל דנילו אספריה הוא גם סקורר, חלוץ תשע אמיתי שגם כובש דו ספרתי סטייל ניקולסקו, מגן מהיר כגון אבישי כהן ועוד קשר יצירתי, לא נעשה שום דבר אמיתי לייצב את המערכת אחרי האבדות המקצועיות של השחקנים שהוזכרו לעיל.

גם אם ידע יוסי אבוקסיס (ולהערכתי המבוססת ידע), שברק אברמוב עומד לנשל אותו מנכסיו המקצועיים אחרי האפיזודה שבסופה זכתה בית״ר בגביע המדינה עוד טרם השתתפות הקבוצה במוקדמות הקונפרנס-ליג, היה מחויב אבוקסיס לדרוש חלופות ראויות, בטח לנוכח שק הציפיות שנבנה על ידי הקהל, ועוד יותר לנוכח ההכנסה המוקדמת ממכירת מנויים וספונסרים חדשים שהצטרפו או השקיעו יותר.

בפועל – אבוקסיס הקריב את היוקרה המקצועית שעוד נותרה לו והתמודד עם בניית הקבוצה בפורמט של טלאי על טלאי ופתיחת עונה מגומגמת במקרה הטוב וקטסטרופלית במקרה הפחות טוב, תוסיפו לכל זה מינוס 4 נקודות מהפארסה לאחר הזכייה בגביע, והנה הממשק עם הקו האדום הוא בבחינת האזור הטבעי שלנו.

 

 

בית"ר ירושלים לא יכולה היתה להתבזות באין יכולת מול הפועל תל אביב במשחק האחרון לפני היציאה לפגרה הכפויה של חודשיים בגלל המלחמה הארורה. עם זאת, היה מספיק זמן לייצב מערכת, לשנות אסטרטגיה, לבנות דפוס חשיבה או פעולה מקצועי בו ייראו את טביעת האצבע של המאמן והתאמות ראויות בהתאם לחומר השחקנים הקיים. המציאות הועידה לנו יכולת רעה מאוד לצפייה, סדרות חינוך מיותרות (קריאף ושועה שבית״ר תלויה בהם מקצועית, חברתית והמשקל הסגולי שלהם עולה על הערך של שני שחקנים בלבד) ופסע מביזיונות שלא ברור איך לא הסתיימו בתבוסות, אבל וודאי אין להן קשר ליכולת מקצועית והשפעה של מאמן.

אפשר להסתנוור מהניצחון מול הפועל ירושלים והתיקו נגד ומכבי חיפה, ולומר כי למרות היכולת (או האין יכולת) בית״ר ליקטה משהו, ואפשר לומר שהמשחקים הללו הם נורת אזהרה בוהקת לפני המפגשים מול סכנין ונתניה, שהן לכאורה יריבות שוות לאותו האיזור.

שחקנים בקבוצה מעידים על כך שלא עובדים על משהו סדור וברור והתחושה היא כי ברוב המקרים הם לא מגיעים מוכנים לקראת היריבה. אם אלו אכן פני הדברים, העתיד הקרוב נראה קודר ולא רק בגלל בואו של החורף הירושלמי הקר.

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. ירון

    שמע אתה דביל… שומעים את התסכול של צועקקק
    בעטו אותך מבית"ר, יאללה שחרר ותתקדם.
    אי אפשר לשמוע אותך כברררררר

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר