יוסי אבוקסיס, ברק אברמוב (צילומים: אורן בן חקון)
יוסי אבוקסיס, ברק אברמוב (צילומים: אורן בן חקון)

דעה | בלתי מספיק

אחרי סיום העונה המתוק בעונה שעברה, הציפייה הייתה שבית"ר תהיה בפלייאוף העליון ותיאבק על אחד הכרטיסים באירופה. עד כה הקבוצה רחוקה מכך ואחרי הקיץ הנוראי שעברה זה לא מפתיע

פורסם בתאריך: 7.1.24 15:05

אם היינו שואלים את אוהדי בית״ר בשריקת הסיום של גמר הגביע בעונה שעברה מה הציפייה שלכם לשנה הבאה מהקבוצה, ככל הנראה שהרוב המוחלט של הקהל היה עונה, שהוא מצפה מהקבוצה להשיג בעונה הנוכחית מקום בפלייאוף עליון וקריאת תגר על אחד המקומות שמובילים לאירופה. כן, זה מה שציפו 10,000 המנויים של הקבוצה ערב סיום העונה הקודמת.

אבל ציפייה לחוד ומציאות לחוד. הקיץ המזעזע שניהלו ברק אברמוב את יוסי אבוקסיס כאשר הרכיבו את הסגל לעונה הנוכחית, הוא תוצאה ישירה לסיבוב החלש שהציגה בית״ר ולכדורגל שלא היה. על שלושה דברים עומד הכישלון. הראשון, בית״ר לא חיזקה את עצמה בעמדות הנדרשות בהם גילתה חולשה בעונה הקודמת, השני, בית״ר איבדה את ארבעת הנכסים העיקריים שלה בעונה הקודמת: דנילו אספרייה, יון ניקולאסקו, אבישי כהן וטרזי תומא (מעשית הוא נכס אבוד העונה), נכסים שיצרו את ההצלחה היחסית ואת הזכייה בגביע, והשלישי  – גם כשניסתה להתחזק עשתה את זה "בערך" ו"כמעט" עם שחקנים בינוניים ולא מתאימים, הן מבחינת רמת הכדורגל והן מבחינת האיזון והנחיצות בסגל, כאשר העמיסה על חוליית הקישור עוד ועוד שחקנים ומנגד זנחה עמדות קריטיות, במרכז ההגנה, מרכז ההתקפה ובכנפיים.

 

 

יש גם נקודות אור בבית״ר של העונה. כיף לראות את ההשתלבות של שחקני בית כמו לי-און מזרחי ועדי יונה בהרכב של הקבוצה ואי אפשר בלי מילה לטובה לירדן שועה, שהוא איך נאמר – כוכב כדורגל. במשחקים האחרונים ניכר שיש שיפור כלשהו ברמת המשחק, אבל לא לילד הזה פיללנו, לא לזה קיווינו, ולא לזה ציפינו. זה עדיין לא מספיק.

אני שומע את הקולות שמפילים את התיק כולו על יוסי אבוקסיס, אז זהו שלא. לא רק אבוקסיס אשם ובטח שלא הוגן להטיל עליו אחריות מוחלטת ובלעדית. לברק אברמוב, אחריות זהה לתוצאות או להיעדר התוצאות על הדשא. העקשנות במשא ומתן מול שחקנים, הוויתור הקל מידי על נכסים, החוסר בניהול מקצועי כלשהו, היעדר סקאוט ועוד ועוד פונקציות אלמנטריות למועדון כמו בית״ר נותנים את אותותיהם, כך שלהפיל על יוסי את התיק כולו ולהגיד שרק הוא הבעיה זה לטמון את הראש בחול במקרה הטוב.

ברק אברמוב צריך להבין ויחד עם זאת גם להחליט מה הוא רוצה מבית״ר ירושלים. אם ימשיך הזלזול המקצועי, אם ימשיך הניהול השכונתי, אם תמשך היעדר ההשקעה, הקהל יאבד סבלנות. ינואר בפתח מר אברמוב והגיע הזמן להפנים שאתה בעלים של בית״ר ירושלים, לא של בני יהודה.

ונקודה נוספת שחייבת להיות מובאת: יש חלק בקהל שמרגיש שמישהו שם אותו די בפינה, החלק הזה שנשאר בפינה מפנים ומרגיש את הגב שמפנה לו המועדון. לידיעת הקורא ברק אברמוב, הפעם החלק הזה לא מתכוון להילחם באף אחד, הפעם הוא פשוט יעזוב. אם לכך אתה מכוון יקירי, כל מה שאתה צריך לעשות זה פשוט להמשיך לדכא אותו.

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר