אוהדי בית"ר ירושלים, האבוקה שהודלקה במשחק של בית"ר ירושלים (צילום: דוברות המשטרה)
האבוקה שהודלקה במשחק של בית"ר ירושלים (צילום: דוברות המשטרה)

קיבלתי עונש קצת מוגזם? אוהדי בית"ר הורחקו לשנתיים ושלוש מהמגרשים בגלל זיקוק ואבוקה

לפני כשבוע וחצי, במשחק של בית"ר נגד מ.ס. אשדוד, נתפסו שני אוהדי בית"ר כשהם מדליקים אבוקה וזיקוק ביציע. מדליק האבוקה הורחק על ידי בית המשפט ל-3 שנים מהמגרשים ואילו מדליק הזיקוק לשנתיים. ומה דעתכם על העונשים?

פורסם בתאריך: 17.1.24 10:49

מופעי פירוטכניקה במגרשי הכדורגל (והכדורסל) בישראל הפכו כבר מזמן לזירת עימות בין האוהדים לבין המשטרה וההתאחדות (כשהמועדונים עומדים באמצע ומצד אחד "נהנים" מהאווירה אך סובלים מהענישה), אך מה שהתרחש במשחק בין בית"ר למ.ס. אשדוד קשה מאוד להגדיר כאירוע מרחיק לכת שכזה. תלוי בעצם את מי שואלים.

שני אוהדי בית"ר הורחקו השבוע ממגרשי הכדורגל (והספורט בכלל) לתקופה של שנתיים ושלוש לאחר שהדליקו, תחזיקו חזק, אבוקה אחת וזיקוק אחד. הם נתפסו על ידי המשטרה, ובית המשפט נעתר לבקשת המשטרה והורה על הרחקתם ממגרשי הספורט.

על פי המשטרה, במהלך המשחק נגד אשדוד, שהתקיים ב-8.1.2024, הדליק חשוד (בן 20 מירושלים) אבוקת עשן צהוב ביציע המזרחי. באמצעות מצלמות המותקנות באצטדיון למען שמירת הסדר ובטחון הקהל, הוכוונו בלשי תחנת מוריה של מחוז ירושלים אל החשוד והוא הובל אל מחוץ לתחומי האצטדיון ונעצר לחקירה בתחנת המשטרה מוריה בגין עבירות של שימוש פחזני באש או בחומר דליק, התנהגות העלולה להפר את הסדר ואיסור הכנסת חפץ אסור לאירוע ספורט.

בית המשפט נעתר בתחילת השבוע לבקשת המשטרה והרחיק את האוהד לתקופה של שלוש שנים ממגרשי הספורט (עד ל-1.1.2027).

 

 

 

באותו המשחק, כך אומרים במשטרה, נתפס חשוד אחר שהדליק זיקוק ביציע האוהדים תוך סיכון רב לסובבים. בעת יציאתו של החשוד (16, תושב רמלה) מתחומי האצטדיון, הוא עוכב על ידי בלשי המשטרה של תחנת מוריה והועבר לחקירה בגין התנהגות העלולה להפר את הסדר הציבורי, ועבירות הקשורות בחומר נפץ לרבות מכירתו, קנייתו או שימוש בו ללא היתר.

גם במקרה זה נעתר בית המשפט לבקשת המשטרה, והאוהד הורחק ממגרשי הספורט לתקופה של שנתיים – עד ל-1.1.2026.

"משטרת ישראל תמשיך לפעול כנגד אלו אשר מסכנים במעשיהם את הציבור במגרשי הספורט, בתחומי המגרש ומחוצה לו", נמסר מהמשטרה. "אנו שבים וקוראים לקהל הרב המגיע למגרשי הספורט, בוגרים וצעירים כאחד, ליהנות מחוויה תרבותית ספורטיבית ולהימנע מכל גילוי אלימות או שימוש בחפצים אסורים על פי חוק המסכנים את ציבור האוהדים".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר