ברק אברמוב (צילום: אורן בן חקון)
ברק אברמוב (צילום: אורן בן חקון)

דעה | בית"ר טוברוק ירושלים?

ההנחתה של אלמוג כהן בבית וגן מבשרת דבר אחד ברור - ברק אברמוב רוצה להשביח שחקנים ולמכור אותם במרבה במחיר, רק חבל שהוא שכח שבית"ר היא לא מועדון קטן

פורסם בתאריך: 15.2.24 15:51

אפתח עם מברוק ומזל טוב לאלמוג כהן שהגיע לתפקיד המנהל המקצועי בבית"ר ירושלים (בחוזה לשלוש עונות). כהן מצטרף לחיים רביבו, לאלי אוחנה ויוסי בניון שהיו על תקן מנהלי מקצועיים במועדון ואיך זה נגמר – כולם כבר זוכרים. מלבד ג'ורדי קרויף, גל אלברמן ושי אהרון (למרות הביקורת עליו, הצליח לבנות מועדון לתפארת), תפקיד המנהל המקצועי בישראל נחל אכזבה קשה ואפשר גם להגיד בפה מלא – כישלון קולוסאלי.
המינוי של אלמוג כהן והבחירה בו מהווה הצהרת כוונות ומסר לאוהדי בית"ר מהכיוון של אברמוב ומגמה שהולכת להשתנות. בעידן המקצועי החדש תחת אלמוג כהן, בית"ר מכוונת להחתמת שחקנים צעירים, כאלה שיקבלו את הבמה וברגע שהם יתפתחו, הם יימכרו למרבה במחיר. בית"ר למעשה הופכת להיות חממה ותחנת מעבר לשחקנים צעירים לקבוצות אחרות בארץ ובחו"ל, ממש כפי שעשה כהן במכבי נתניה, כשברמוב רוצה להנות ממכירה והכנסות כספיות משמעותיות בדיוק כפי שאייל סגל נהנה מכך בנתניה כשמכר שחקנים כמו עומרי גנדלמן, יונאס מלדה, עדן קראצב, רז שלמה, פאטריק טוומאסי ועוד.

ההצלחה הכלכלית של אלמוג כהן היא זו שצדה את עינו של בעלי בית"ר ברק אברמוב, שרואה בו נכס. כלומר, מישהו יכול להניב לו תשואה יפה מהשבחת שחקנים צעירים ורעבים שיעשו קפיצת מדרגה בשנה-שנתיים הקרובות הישר לקופת המועדון.
אין ספק שבמועדונים אחרים תפיסה כזאת יכולה להצליח, אך ספק גדול איך יקבלו אוהדי בית"ר התנהלות שכזו. ההחלטה ללכת על אלמוג כהן היא בעצם מסר חבוי לאוהדי בית"ר – המועדון הולך כעת למסע הבראה וחשיבה כלכלית אחרת. לפי מסיבת העיתונאים של כהן אפשר להבין שבית"ר לא מכוונת בשנים הקרובות לתארים, אלא רק להיות בית גידול ומכירה. שחקנים צעירים שהולכים לשחק הרבה כדי להתפתח, פחות שמות נוצצים עם רקורד וניסיון, קבוצה בלי יומרות מיוחדות ושונה אפילו בנורמות הסטנדרטיות שהורגלנו אליהם בתקופת אברמוב של שתי העונות האחרונות.
לפי האג'נדה הזאת, אפשר להבין שהשחקנים המובילים, קרי ירדן שועה, שיהיה בראש רשימת המכירות, וכעת גם עדי יונה. בעניין הזה, אם כבר מוכרים, אז לפחות שזה יהיה לחו"ל ולא לקבוצות אחרוץ בארץ
ברק, הגיע הזמן שתפסיק לנהל את בית"ר כמו מועדון קטן. אנחנו לא בני יהודה, לא מכבי פתח תקווה ובטח ובטח שלא מכבי נתניה. בית"ר היא בין שלוש הקבוצות הגדולות בישראל, ואם לברק אברמוב נדמה שהוא יכול להפוך את בית וגן לשלוחת שכונת התקווה אז טעות גדולה בידיו.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר