דור מיכה (צילום: אורן בן חקון)
דור מיכה (צילום: אורן בן חקון)

דעה | דור הברק

דור מיכה מוביל את הקישור של בית"ר בעידן יצחקי, שמתווה מדיניות התקפית יותר שמאפיינת את הקבוצה ומבליטה את יכולותיו של מספר 15

פורסם בתאריך: 21.3.24 12:06

אחרי שלושה משחקים אפשר להגיד בקול רם: ברק יצחקי החזיר את הברק והצבע ללחיים של בית״ר ירושלים. הוא ואלמוג כהן, בקסם אמיתי והבנה עמוקה של הקשר המובהק בין בית״ר לכדורגל התקפי ותוסס, מוכיחים שבית״ר יכולה גם אחרת, ואולי, רק אולי, העתיד לא כל כך שחור.
3 שערים יש לבית״ר ירושלים בעידן יצחקי ב-4 משחקים בסך הכל, ביניהם צמד משחקים קשה מול הפועל באר שבע ומכבי תל אביב. מול מכבי, למי שלא שם לב, בית״ר אפילו החזיקה ב-64 אחוז מהזמן בכדור. יצחקי, אמר שעם השער הראשון הסכר ייפתח – והניצחון נגד מכבי פתח תקוה רק הוכיח כמה הוא צדק. לעומתו, אבוקסיס סופר משחק שישי בהפועל תל אביב בלי שער אחד לרפואה. כשאין שערים, סופרים בעיטות למסגרת – 7. זה ההספק של המשחק הנסוג שלו. בית״ר, לשם השוואה, עם 14 בעיטות למסגרת. פי 2, בכמעט חצי מהזמן. אם מסתכלים על מסירות, בית״ר עם 500 מסירות בממוצע למשחק, אבוקסיס? פחות מ-350. מה נאמר? המצב בבלומפילד עגום. בטדי פרפרים.

ונתון המסירות הזה לא מוזכר כאן ללא סיבה. מספר המסירות של בית״ר מצטרף למשחק הלחץ הנהדר שמשריש אלמוג כהן בשחקנים ולרוח הלחימה ההתקפית שמאפיינת את הקבוצה מאז שהצמד יצחקי-כהן החל בבית וגן. מעל לכל אלה, ניצבת ההחלטה לתת את המפתחות במרכז המגרש לדור מיכה, שהוצנח על אבוקסיס והועלם על-ידו באותה נשימה.
אפשר לחשוב שהסיבה שמיכה לא נספר בעידן אבוקסיס היא מקצועית גרידא, אבל גם אם אכן כך הדבר, עכשיו לכולם ברור שמדובר בהחלטה לא נכונה. נכון, במשחק הנסוג שמאפיין את אבוקסיס, מיכה מאוד מתקשה למצוא מקום, וצריך עוד שחקן שיודע לתקל, לקצוץ ולהתבנקר – זה לא מתאים לבית״ר, לא ממש הביא תוצאה והמצב הנוכחי עדיף בהרבה. נכון, דור מיכה גרסת 2024 הוא לא השחקן שבשיאו זכה בתואר שחקן העונה, אבל את הכישרון, 5 האליפויות ו-2 תארי מלך הבישולים אי אפשר יהיה לקחת לו.
בבית״ר ירושלים שנלחמת על חייה, ובטוח שלא בצדק לאור ההחלטות השערורייתיות של בית הדין, מגיע לו לשחק בהרכב – והתוצאה בהתאם. מה נגיד? שרק ימשיך ככה, שבית״ר תישאר בליגה, שבקיץ ייבנה סגל איכותי שמתאים למידות ושהקהל ישמור על המועדון. כל השאר, בונוס.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר