נערים א' של הפועל קטמון, ישראל יעקבסון, רועי צ'אט וגלעד פקר מנערים ב' של בית"ר נורדיה, אבי מלסה, נווה בן דוד, מאור אליהו ועמית מזרחי מנערים א' של הפועל ירושלים (צילומים: באדיבות הפועל קטמון ירושלים, בית''ר נורדיה ירושלים, באדיבות מחלקת הנוער של הפועל ירושלים)
נערים א' של הפועל קטמון, ישראל יעקבסון, רועי צ'אט וגלעד פקר מנערים ב' של בית"ר נורדיה, אבי מלסה, נווה בן דוד, מאור אליהו ועמית מזרחי מנערים א' של הפועל ירושלים (צילומים: באדיבות הפועל קטמון ירושלים, בית''ר נורדיה ירושלים, באדיבות מחלקת הנוער של הפועל ירושלים)

המצטיינים הצעירים של ירושלים: והשבוע, קטמון, נורדיה והפועל

נערים א' של קטמון פוזלים לצמרת; נערים ב' של נורדיה מושלמים אחרי חמישה מחזורים; ונערים א' של הפועל מתקדמים בצעדים מדודים

פורסם בתאריך: 2.11.18 17:26

פינת הנוער השבועית תציג הפעם קבוצות נערים מעניינות, מקטמון, מנורדיה ומהפועל. לכל קבוצה ייחודיות משלה ומטרות משלה, אך השורה התחתונה ברורה: להגיע להישגים, אך בעיקר לייצר עוד שחקני בית שיגיעו, בסופו של דבר, לקבוצה הבוגרת. זה הזמן להכיר עוד שלוש קבוצות ירושלמיות צעירות ומסקרנות.



נערים א' של קטמון: להצמיח שחקנים לבוגרים

קבוצת נערים א' של הפועל קטמון, מהליגה הארצית מחוז דרום, ממוקמת במרכז הטבלה. אחרי שמונה מחזורים היא צברה 15 נקודות (מ-24 אפשריות), והמבט – במיוחד של המאמן משה מור, יוצא מחלקת הנוער של הפועל – מופנה לכיוון החלק העליון של הטבלה. בשבת עשו נערי קטמון צעד חשוב בכיוון, כשניצחו 0:1 בחוץ את מ.ס כפר קאסם מתחתית הטבלה.

נערים א' של הפועל קטמון (צילום: באדיבות הפועל קטמון ירושלים)

נערים א' של הפועל קטמון (צילום: באדיבות הפועל קטמון ירושלים)

"זו השנה השנייה שלי עם הנערים", מספר מור ל"ספורט כל העיר". "בשנה שעברה אימנתי אותם בנערים ב' ועלינו ליגה. השתלבנו מצוין בליגה ארצית דרום. יש לי שחקנים מאוד מוכשרים ואני בטוח שנתקדם, גם מקצועית וגם בטבלה. יש לנו ארבעה שחקנים מהמגזר הערבי, והם כוח חשוב עבורנו. בכלל, המועדון שלנו ומחלקת הנוער ספציפית בהתקדמות אדירה. מגיע קרדיט גדול על הניהול למנכ"ל אורי שרצקי, למנהל המקצועי שי אהרון ולליאור חוג'ה, האחראי על שתי החטיבות של המחלקה, שעושה עבודת קודש על מנת שנצליח ושנתקדם".

משה מור (צילום: באדיבות הפועל קטמון ירושלים)

משה מור, מאמן נערים א' של קטמון (צילום: באדיבות הפועל קטמון ירושלים)

מור מספר על העבודה במחלקת הנוער של קטמון ומסביר כי "כל קבוצות המחלקה עובדות במסגרת תוכנית קבועה, שמוכיחה את עצמה. השיפור וההתקדמות נראים מדי שבוע. אנחנו מקבלים אימוני הגנה מגולן חרמון, עובדים עם מאמן הכושר של הבוגרים ועם מאמן שוערים ופיזיותרפיסט. הגאווה הכי גדולה שלי היא להצמיח שחקנים שיגיעו לקבוצה הבוגרת. אני עובד בשיתוף פעולה מלא עם חיים בן דוד, מאמן הנוער, ואין לי ספק שרוב שחקני הסגל שלי יגיעו בעונה הבאה לקבוצת הנוער".

איינו פרדה (צילום: באדיבות הפועל קטמון ירושלים)

מזכיר את פול פוגבה – איינו פרדה (צילום: באדיבות הפועל קטמון ירושלים)

 

איתי זדה (צילום: באדיבות הפועל קטמון ירושלים)

האחיין של – איתי זדה (צילום: באדיבות הפועל קטמון ירושלים)

ומיהם השחקנים שאתם עוד עשויים לשמוע עליהם בעתיד? מור מצביע על ארבעה שחקנים משמעותיים: "אני רוצה לציין את הבלם שלי, נועם מלמוד, שהבאתי מהפועל. במרכז השדה אני רוצה לציין את איינאו פרדה, קשר אחורי שמנהל את המשחק, ברמות גבוהות מאוד. אולי אני מגזים, אבל ברמות שלנו אני רואה אותו כמו פול פוגבה. שחקן בולט נוסף הוא יותם חדד שהגיע ממעלה אדומים – קשר התקפי, בעל רגל שמאל טובה מאוד. גם איתי זדה בכנף ימין, אחיינו של ליאור מאמן הבוגרים, הוא שחקן שעוד ישמעו עליו רבות".


נערים ב' של נורדיה: עליית ליגה כמטרה

נאור מחלב, מאמן נערים ב' של בית"ר נורדיה ירושלים צו פיוס, בעבר מאמן בנערים ב' בהפועל ובמעלה אדומים, עם 12 שנות ותק כמאמן, סוגר חמישה מחזורים מושלמים. קבוצתו מובילה את טבלת נערים ב' מחוז דן 1 ולה 15 נקודות. ביום ראשון גברה נורדיה 2:4 על הפועל מ.ס חבל מודיעין, מצמד של רון יונה, ומשערים של רועי צ'אט ואמיר חוסייני.

ישראל יעקבסון, רועי צ'אט וגלעד פקר מנערים ב' של בית"ר נורדיה (צילום: בית''ר נורדיה ירושלים)

ישראל יעקבסון, רועי צ'אט וגלעד פקר מנערים ב' של בית"ר נורדיה (צילום: בית"ר נורדיה ירושלים)

"בליגה הזאת אנחנו חייבים להתמודד ולהוות פקטור בקרב על העלייה", מדגיש מחלב. "אנשים בהתחלה הרימו גבה כשדיברתי על עליית ליגה, אבל יש לנו חומר טוב של נערים השנה. יש לי כמה שחקנים שנותנים את הטון ובולטים מעל השאר, אם כי חשוב לי להדגיש: כולם מוכשרים".

נאור מחלב (צילום: בית''ר נורדיה ירושלים)

נאור מחלב, מאמן נערים ב' צו פיוס של נורדיה (צילום: בית"ר נורדיה ירושלים)

אותם שחקנים בולטים, על פי מחלב, הם "החלוץ רון יונה, שכבש עד כה 11 שערים בליגה ועוד אחד בגביע; ליאם בלדב, שהגיע מהפועל משחק בסגנון אירופי קלאסי; באמצע סהר סבג שהגיע גם כן מהפועל, שם לא פתחו קבוצת נערים ב' אז זכינו מההפקר; השוער שלנו הגיע מקטמון, עמית אפללו – 'חתול', אתלטי מאוד, נותן ביטחון לכל ההגנה. אנחנו כובשים הרבה וסופגים מעט, וזה בזכות שלישיית הבלמים ישראל יעקבסון, רועי צ'אט וגלעד פקר. ממש שלישיית בלמים של אירופה. אין לי ספק שחלק מהשחקנים שלי, אם יתמידו מבחינת הרמה, הבנת המשחק והיכולות, יגיעו גם לבוגרים בעתיד".

עוד מציין מחלב כי "יש לנו אימון שוערים שבועי שאותו מעביר גיא עמיאל, מאמן השוערים בבוגרים, ויש אימוני מחוננים אחת לשבוע שאותם מעביר מנו דהן, המנהל המקצועי המדהים של המחלקה. אציין גם את אודי פקר, מנהל הקבוצה, שעושה את כל העבודה המנהלתית. כבעל ניסיון אני יכול לומר שלנערים ב' של נורדיה אחד הסגלים היותר חזקים שאימנתי, ואני חווה את אחת העונות שאני הכי נהנה בהן. קצב האימונים גבוה, הנערים מבינים ומיישמים מהר ואנחנו רצים".

 

נערים א' של הפועל: בסימן התחדשות

קבוצת נערים א' הפועל ירושלים תובל צו פיוס, הקרויה על שם שוער העבר האגדי יהודה תובל ז"ל, מודרכת השנה על ידי מתן פרנסיס, שבעבר אימן בבית"ר, במעלה אדומים ובנורדיה. הוא סירב נחרצות לאמן העונה את הפועל ובקיץ, בעקבות השינויים המהותיים במחלקה, הסכים להגיע ולקחת לידיו את שרביט האימון של אחת הקבוצות המשמעותיות במחלקה.

קבוצתו של פרנסיס, שבה משולבים גם שחקנים שהיו צריכים להיות על פי גילם בנערים ב', נמצאת במרכז הטבלה, לדבריו בעיקר בגלל חוסר מזל משווע.

אבי מלסה, נווה בן דוד, מאור אליהו ועמית מזרחי מנערים א' של הפועל ירושלים (צילום: באדיבות מחלקת הנוער של הפועל ירושלים)

אבי מלסה, נווה בן דוד, מאור אליהו ועמית מזרחי מנערים א' של הפועל ירושלים (צילום: באדיבות מחלקת הנוער של הפועל ירושלים)

"מבחינת יכולת אנחנו חייבים לעלות מעלה בטבלה, אבל מה לעשות – מזל הוא מרכיב חשוב בכדורגל. אני רגוע ומאמין בחומר השחקנים שלנו. יש לנו קבוצה טובה", הוא אומר. "צריך לחזור כמה שנים לאחור ולהבין את המחסור הגדול שהיה כאן. אני עצמי התרחקתי מהפועל כמו מאש. אנחנו עדיין עובדים קשה על מנת להנחיל סדר ומשמעת אחרי כל הברדק שהיה במחלקה בשנה שעברה, ועם כל זה אני מאמין שנסיים את העונה במקום טוב. אני מכוון הכי גבוה שאפשר איתם. השמיים הם הגבול וזה יגיע. אני מלמד את השחקנים שגם כשעובדים קשה, הכול בא מאהבה".

מתן פרנסיס, מאמן נערים א' של הפועל (צילום: באדיבות מחלקת הנוער של הפועל ירושלים)

פרנסיס גם מסמן את שחקני המפתח של הקבוצה שלו: "אני רוצה לציין את השוער, עמית מזרחי, את הבלם, מאור אליהו – ילד אינטליגנט ברמה אחרת, את קשר האמצע והקפטן, עדן חפצדי ואת הקשר האחורי, נווה בן דוד. בין הכובשים ניתן לציין את אבי מלסה, קשר שמאל עם ארבעה שערים בליגה ואחד נוסף בגביע המדינה".

"הליגה השנה לא צפויה, אבל אנחנו רק בתחילת הדרך, במיוחד במחלקה המתחדשת של הפועל", מסכם פרנסיס, "המטרה היא קודם כול להשריש בילדים מחדש דברים בסיסיים כמו משמעת מחוץ למגרש ובטח עליו, חיים ספורטיביים ושאיפה למקצוענות".

תגובות

אין תגובות

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר