מיכאל אוחנה (צילום: ניר קידר)
מיכאל אוחנה (צילום: ניר קידר)

דעה | מיכאל אוחנה מסוגל לקחת את בית"ר הכי רחוק שאפשר

הקריאות 'אוחנה אוחנה' שוב מהדהדות ביציעים ומעלות זיכרונות יפים מהעבר. האם אוחנה, מיכאל אוחנה, יצליח למצות את הפוטנציאל ולסחוף את בית"ר ירושלים? | טור דעה

פורסם בתאריך: 7.8.19 21:04

אלי אוחנה קיבל את הכדור קצת אחרי קו החצי והתחיל לדהור קדימה, אצטדיון טדי כולו עמד על הרגליים כאשר הסמל הגדול ניער מעליו בקלילות את המגן והוסיף עוד השחלה נפלאה בדרך אל הרשת. שניות לפני שהכדור נשק לרשת, הכריז יורם ארבל "אם זה יהיה שער, זה יהיה שער גדול", במשפט שנהיה כבר אייקוני, בשער שנהיה כבר אייקוני, של השחקן הכי אייקוני בתולדות בית"ר ירושלים.

פאסט פורוורד – למעלה מ-20 שנה לאחר מכן. אוחנה קיבל את הכדור ליד קו החצי והתחיל לדהור קדימה, ניער מעליו את המגן, הוסיף השחלה נפלאה והביך, שוב, את ההגנה החלשה של הפועל תל אביב. הפעם היה זה אוחנה אחר, מיכאל, הפעם זה לא נגמר ברשת, אפילו לא במסירה חכמה אלא באיבוד כדור סתמי, אבל אל תתפלאו אם יום אחד אוחנה הנוכחי ישחזר את הגול ההוא, שער אייקוני חדש, של אוחנה חדש.


הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "'כל העיר' עדכונים בזמן אמת"

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


מיכאל אוחנה לא חשב ששלושה חודשים לפני גיל 24 הוא ימצא את עצמו בבית"ר. בחלומות הוורודים ביותר שלו הוא כבר פנטז ככל הנראה על הליגות הגדולות של אירופה. הכישרון הרי תמיד היה שם. בגיל 19 הוא הוביל את נבחרת הנוער לאליפות אירופה וזומן למבחנים בליברפול, אך משהו בדרך התפקשש: אולי זה הפציעות, אולי האופי ואולי היעדר המספרים. גם כעת, כשהוא בגיל 24, מיכאל אוחנה הוא עדיין שחקן עם המון פוטנציאל אבל בלי הרבה קבלות. בית"ר ירושלים היא המבחן האמיתי הראשון (אולי גם האחרון) שלו כדי להוכיח שהוא לא עוד פוטנציאל מבוזבז, אלא אחד שיכול לממש את הכישרון שלו.

אוחנה מקבל את המושכות העונה מרוני לוי בעמדה שכמעט ואינה נראית היום בכדורגל הישראלי, לא עוד קשר התקפי רגיל אלא שחקן חופשי מתחת לחלוץ, שעוזר באגפים כדי לייצר יתרון מספרי מצד אחד ומוביל התקפות מעבר וכניסות מהאמצע מצד שני. סוג של קווין דה בריינה גרסת בית"ר ירושלים. העמדה הזו הופכת את אוחנה לאחד מהשחקנים החשובים במערך של בית"ר ובסגנון המשחק שלה, שעד כה נראה שמתבסס על יציאות מהירות קדימה ולחץ גבוה. אוחנה יצטרך לדעת להכניס את הכדורים לשלישייה ההתקפית, חדות שלו במשחק תוביל להרבה שערים.

וזו לא רק העמדה, שלא נראתה פה הרבה זמן, אלא גם סוג השחקן – אוחנה, מיכאל כמובן, הוא לא השחקן הנורמטיבי של 2019, הוא מעז, הוא ורסטילי. מקפיץ מעל שחקני הגנה ללוי גארסיה, מקפיץ מעל הבלם עם העקב וכובש בנגיחה (שער אייקוני אחד כבר יש לו). אוחנה הוא שחקן של הדור הישן, לא רק כלוא בטקטיקה אלא גם מלהטט, נהנה מהמשחק. אז נכון, לפעמים זה יותר מדי, ולפעמים קבלת ההחלטות לוקה בחסר, אבל הכיוון חיובי מאוד ובעיקר עושה תיאבון לקראת עונה חדשה, במפגש פיקנטי מול האקסית שלו מבאר שבע.


תומר אלקיים (צילום: פרטי)

תומר אלקיים (צילום: פרטי)


8 מיליון שילמה בית"ר על מחצית הכרטיס שלו, אלי אוחנה התמוגג מהכישרון וטען שהוא "השחקן הכי טוב שאימן". אוחנה הצעיר יצטרך להוכיח, לתת את המספרים המצופים ממנו ולהתחיל לשחרר את הכדור בזמן, המחלה הכרונית של שחקני בית"ר במשחקי ההכנה.

עונה טובה של מיכאל אוחנה יכולה לשלוח את בית"ר קדימה לצמרת ואת השחקן כל הדרך חזרה לסגל הנבחרת ואולי לאירופה. כולנו מחזיקים אצבעות שלא רק קריאות "אוחנה, אוחנה" ביציע יזכירו נשכחות, אלא גם היכולת.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר