מקסים גרצ'קין (צילום: ניר קידר)
מקסים גרצ'קיןן (צילום: ניר קידר)

דעה | השמאל החדש: הפתעה נעימה ושמה מקסים גרצ'קין

המגן השמאלי הצעיר של בית"ר ירושלים מרשים בינתיים, והשער הנהדר שהוא כבש מול הפועל תל אביב הוא בונוס נהדר | טור דעה

פורסם בתאריך: 8.8.19 17:04

אין שחקן שמגיע לבית״ר ירושלים ולא חולם לכבוש שער בכורה דווקא נגד היריבה הגדולה הפועל תל אביב. מעטים מצליחים לעשות את זה, והשבוע מקס גרצ׳קין עשה את זה ובגדול.

זה אמנם רק גביע הטוטו, אבל בכל זאת, הביצוע של המגן עשה לנו חשק שהעונה כבר תתחיל. גרצ׳קין לא סתם כבש, הוא הרשית עם הרבה סטייל, בסיומה של התקפה בת שש מסירות, עם עצירת כדור אלגנטית, שינוי תנועה ובעיטה מדויקת לפינה הרחוקה. השער הזה בשבילו הוא שוקולד שוויצרי משובח. גרצ׳קין לא היה יכול לחלום על רגע כזה, והשער העלה את המניות שלו בבית וגן כמה מונים למעלה.


הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "'כל העיר' עדכונים בזמן אמת"

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


המגן השמאלי הצעיר, שהגיע מחדרה נראה חד ותזזיתי על המגרש, בלי קשר לשער שנותן הצצה קטנה גם ליכולות ההתקפיות שלו.

בינתיים עושה רושם שחוגג עשה עסקה מצוינת, ובית״ר יכולה להרוויח מגן טוב לשנים רבות אם תדע לתת לו את השקט והביטחון. על פי פרסומים שצצו השבוע, הצוות המקצועי בראשות רוני לוי מרוצה מאוד מהתפקוד של גרצ׳קין ומייעד לו את עמדת המגן השמאלי הפותח. אני מאוד אוהב את ההחלטה הזו.

גרצ'קין, שעלה בגיל 3 מאוקראינה, לא הגיע משום מקום. הוא נחשב לכשרון גדול כבר שנים, עוד לפני שהתגלגל עד להפועל חדרה, וממנה לבית״ר. הוא היה חלק מאחת הקבוצות המוכשרות של מחלקת הנוער של מכבי תל אביב, שניפקה שמות כמו דור פרץ, שחר פיבן, יונתן כהן, דן גלזר, מתן חוזז, מאוויס צ'יבוטה, ואחרים.



עכשיו, כנראה, הגיע הזמן שלו לפרוץ. חובת ההוכחה עדיין מוטלת על המגן הצעיר (רק בן 23), שמזכיר במראהו החיצוני את האקס הבית״רי דוד קלטינס. הוא יצטרך להפגין יציבות והמשכיות, אבל הוא בהחלט בדרך הנכונה. ג'רצקין מביא איתו אגרסיביות ולחימה, ומתרוצץ ללא הפסקה על הקו השמאלי, ולא פחות חשוב – ההגבהות שלו די מדויקות.


מעוז צור (צילום: פרטי)

מעוז צור (צילום: פרטי)


במחצית השנייה של המשחק ביום ראשון, הפועל תל אביב הגיעה למצב אחד טוב, ולא היה חסר הרבה שהיא תגנוב שער ותשלח את שחקני בית״ר מאוכזבים לחדר ההלבשה. כתבתי כאן בשבוע שעבר על הצורך של בית״ר להיות רעה ולגמור משחקים, ונגד הפועל זה שוב בא לידי ביטוי.

נגד הפועל באר שבע במחזור הראשון, בית״ר תצטרך להיות הרבה יותר אינטנסיבית וחדה מול השער, כדי להוציא ניצחון. היא תצטרך להראות יותר מאשר היכולת נגד היריבות החלשות שהיא קיבלה בגביע הטוטו. כבר כמה שנים שבאר שבע נחשבת לכבשה השחורה של בית״ר, ובית״ר צמאה יותר מתמיד לשנות אל מאזן הכוחות.

תתרגלו. מיכאל אוחנה הוא הכוכב הכי גדול של בית״ר החדשה. עם הספרה 11 על הגב, הוא באמת מזכיר במשהו את הכוכב ההוא. עכשיו אוחנה הוא בית״ר. הפנים שלה, הברומטר שלה, השחקן הכי חשוב בחלק ההתקפי, כזה שכמעט כל מהלך עובר דרכו. אוחנה אמור להיות זה שהולכים אליו כשהמשחק תקוע וכשהקבוצה נואשת לגול.

חידת אוחנה היא אחד הדברים המרתקים שמביאה איתה בית״ר לעונה הקרובה. אם ידע למצוא את האיזון, אוחנה יכול בקלות להיות שחקן העונה, ולסמן את בית״ר כתחנת מעבר בדרך לקבוצה גדולה יותר באירופה. או אולי לסחוף את בית״ר לעונה גדולה, ולהישאר לשנים רבות.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר