דן איינבינדר (צילום: ניר קידר)

דעה | הגיע הזמן שדן איינבינדר יספק את הסחורה

הקפטן של בית”ר נראה כבוי ובעיקר מתוסכל. האם ניתן לבנות עליו כעוגן מרכזי? | טור דעה

פורסם בתאריך: 18.8.19 12:13

דן איינבינדר היה על גג העולם.

הקשר ניגש להודות לקהל הצהוב שחור ביציע, מוביל פעם נוספת את מחיאות הכפיים האיסלנדיות, שברקע נשמעות לעברו קריאות "תישאר, תישאר". בפנים הוא כבר יודע שזו הפעם האחרונה, שבשנה הבאה הוא ילבש את המדים של אלופת המדינה הפועל באר שבע, ישחק בליגה האירופאית ואפילו יקבל את מדי ההרכב של נבחרת ישראל, השמיים הם הגבול.


הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "'כל העיר' עדכונים בזמן אמת"

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


אומרים שהגלגל מסתובב, פעם אתה למעלה ופעם אתה למטה, בשביל דן איינבינדר הוא הסתובב מהר. מהר מדי.

שנתיים עברו מאותם רגעים, שבהם דן איינבינדר הרגיש על גג העולם, והקשר מודל 2019/20  נראה בימים אלו כמו גרסה כבויה של עצמו, מעמדו בקישור מעורער, הביקורות צולבות והנבחרת נראית כרגע כמו חלום רחוק על גבול הבלתי אפשרי. מה נשתנה?



איינבינדר הגיע לבית"ר ירושלים בעונה שעברה על תקן המושיע, האיש שאמור להציל את פתיחת העונה הזוועתית של הצהובים. חוגג פתח את הכיס והעמיד שכר שלא היה כמותו בבירה מאז ומעולם, הכל כדי להחזיר את הבן האובד הביתה. ההתחלה היתה מבטיחה עם תיקו מול הפועל חיפה וניצחון גדול על בני סכנין, כאילו שום דבר לא השתנה מהעונה הקודמת, אבל אז התחילה הדעיכה. דעיכה שממשיכה עד היום.

הקבוצה כולה לא נראתה טוב בעונה שעברה, ואיינבינדר, שבא על תקן הקפטן שאמור להציל את הספינה הטובעת שקע ביחד איתה ביכולת החלשה. יכול להיות שזה גודל הציפיות והשכר הגדול שפשוט הכבידו על כתפיו. יכול להיות שגם מדובר בתקופה לא טובה של שחקן שעוד עתידה לעבור, בעיה מנטלית שתחלוף באותה מהירות שהגיעה. אבל דבר אחד בטוח, דן חייב להתעורר.

בעונת 2016/17 סיפק איינבינדר 35 מסירות מפתח, בעונה שעברה? 18; בעונת 2016/17 בוא איים 56 פעמים על השער, ובעונה שעברה? 32 בלבד. מספרים כמעט כפולים (בעונת 16/17 שיחק אייבינדר 400 דקות יותר, לא משהו שמצדיק את המספרים הללו). איינבינדר של העונה שעברה ושל תחילת העונה הזו נראה בעיקר כבוי, הרבה פחות מתלהב ונהנה מהמשחק כמו פעם, השחקן שהיה הכי נלחם ואמוציונלי במשחקים נראה היום בעיקר מתוסכל, וזה בא לידי ביטוי על הדשא.


תומר אלקיים (צילום: פרטי)

תומר אלקיים (צילום: פרטי)


עונת 2019/20 תהיה סיפור שונה עבור איינבינדר, הוא כבר לא מרכז הקבוצה. הוא מוקף השנה בהמון שחקנים טובים, בהמון כישרון. המצב הזה יכול לעזור לו, להוריד את הלחץ מהכתפיים ולתת לו את השקט שהוא צריך כדי לספק את היכולת שאפיינה אותו בקדנציה הקודמת. השנה, בניגוד לשנה שעברה, יש לו עם מי לשחק.

השאלה שצריכה להישאל היא כיצד איינבינדר ישתלב העונה בבית"ר? במשחקי ההכנה נראה שרוני לוי מייעד לו את תפקיד השש, הקשר האחורי מתחת לעלי מוחמד, שהיא לא העמדה הטבעית שלו. בעונות הטובות בבית"ר הוא שיחק כקשר 50-50, כשמאחוריו קלאודימיר פריירה, גם בבאר שבע הוא קיבל את החיפוי מג’ון אוגו. איינבינדר יצטרך ללמוד להסתגל לעמדה הזו אם הוא מעוניין בחולצת ההרכב, לדעת לנווט את המשחק מהבלמים קדימה בפן ההתקפי ולספק שקט לעלי מוחמד בפן ההגנתי. אם בית"ר רוצה להרוויח את איינבינדר, היא צריכה להעניק לו ביטחון, מקום קבוע בהרכב לפחות במחזורים הראשונים. איינבינדר מצידו יצטרך להתחיל להפגין יכולת, להפגין רעב, כי מקומו בהרכב כבר לא מובטח.

ועדיין – השיח כלפי איינבינדר נהיה קצת מוגזם מדי. נכון, הוא לא עומד בציפיות מאז שחזר מבירת הנגב, אך עדיין מדובר בקשר מעולה שרק לפני שנתיים סיפק לנו לא מעט רגעים מאושרים.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר