בית"ר ירושלים (צילום: ניר קידר)
בית"ר ירושלים (צילום: ניר קידר)

דעה | עונת השיפוצים: ניתוח ומבט על בית"ר 2019/2020

ממבט על הקבוצה נראה שיש עוד מה לתקן ולשפר. אחרי העונה המסויטת בשנה שעברה, מכאן רק אפשר לעלות | טור דעה

פורסם בתאריך: 22.8.19 14:03

זהו, נגמרו משחקי ההכנות והגיע רגע האמת – ליגת העל נפתחת השבוע, והזרקורים הם כמובן על הקבוצה הצהובה מירושלים.

מניתוח וממבט של הסגל מבית וגן, אז יש עוד מה לתקן ולהביא, אבל אין ספק שהסגל שודרג משנה שעברה, והמשחקים עד כה נותנים תקווה לעונה פורייה וטובה. במיוחד אחרי העונה המסויטת בשנה שעברה.


הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "'כל העיר' עדכונים בזמן אמת"

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


חיל מעמדת השוער. איתמר ניצן הוכיח שיש על מי לבנות ועל מי לסמוך, והמפתחות לשער נמצאים בידיים בטוחות ויציבות. זה ממש לא גדול עליו. הבעיה היא שאין לו מתחרים על העמדה, וזה יכול לבוא בעוכרי הקבוצה – במצב שהוא חלילה פצוע.

השוער השני נתנאל דלויה, חסר ניסיון. גם במשחקים לא רשמיים הוא בקושי מקבל דקות, ולבית"ר יש בעיה בעמדה הזו. בשנה שעברה דודו גורש היה הגב למקרים כאלה. והשנה? בעמדת הבלמים אין ספק שחסר בלם ברמה גבוהה, אם זה אחורי או קדמי כשמשחקים בקו אחד. טל בן חיים התחיל רע בשנה שעברה, אבל סיים מצוין. מפאת גילו, קשה לבנות עליו לכל העונה, זאת ועוד שהוא פצוע עכשיו. גם לאור זהבי אין את הניסיון הדרוש להוביל בעמדה הזו – חובה להשלים את צמד הבלמים.

בעמדת המגן הימני יש את אנטואן קונט המצוין, אך הבעיה אצלו היא ריבוי הפציעות והחוסרים. בכלל – הביאו לו לתחרות את שי קונסטנטין, שמגיע אחרי עונה טובה בבני יהודה עם קצת שפשוף, הוא ימקסם לטובה את הפוטנציאל. בצד השמאלי יש את מקסים גרצין, שעד כה עושה רושם חיובי, אבל בגלל חוסר ניסיונו יש להביא עוד מגן טוב לגיבוי, כשהטוב ביניהם ישחק.

מכאן עוברים לקישור העמוס. עלי מוחמד הוא שחקן שובר שוויון, שחקן ענק, שאם הוא יידע גם לשפר את המספרים שלו בבישולים ובשערים הוא גם לא יישאר הרבה זמן בבית וגן. אופיר קריאף ודן איינבינדר ישלימו אותו בקישור האחורי, ואפשר לסמוך עליהם ועל ניסיונם. מה עוד שאיינבינדר משפר בכל שנה את המספרים שלו. גדי קינדה הוא הצלע השלישית, אבל הקדמית יותר, והכישרון שיש לו הוא גדול. אם הוא יהיה יציב – בית"ר רק תרוויח, ובגדול.


רונן שוויג (צילום: מגד גוזני)

רונן שוויג (צילום: מגד גוזני)


למעלה יש את ליוואי גארסיה ,שיהיה חייב לדבר במספרים, מה שהוא לא עשה בקרית שמונה. עידן ורד פצוע וייעדר – מדובר במכה מקצועית לבית"ר. חסרונו הוא משמעותי. בהתקפה יש את שלומי אזולאי ואנתוני וארן כששניהם סקוררים ויודעים לכבוש מכל מצב, רק שאי אפשר לבנות עליהם הכל. לכן כדאי ורצוי להביא חלוץ נוסף ,כשאלה ישלימו אותו, ולא להיפך.

ואי אפשר בלי להתייחס לפציעתו הכואבת של היהלום החדש שהובא לקבוצה – מיכאל אוחנה. מדובר בפציעה מאוד משמעותית, באיוונט שמשנה את כל ההרכב המקצועי בבית"ר. בית"ר תהיה חייבת לעשות שינויים, ומהר.

בשורה התחתונה: למרות הפציעה הקשה – בית"ר נראית חיובית וטובה. עם קצת שיפוצים היא עוד תשודרג. מכבי תל אביב לא נראית חדה וטובה כמו בשנה שעברה, באר שבע זו לא אותה קבוצה משנות האליפות, ומכבי חיפה עדיין לא מספיק טובה. אז אליפות היא כן מילה גסה, אבל אני בטוח שאם הקהל ייראה כדורגל התקפי, תוסס, שמח, לוחמני וחי – אז גם אם התוצאות לא יהיו תמיד טובות, הוא יישאר וימחא כפיים בסוף המשחק, ולא יקלל ויתרעם ממה שהעיניים רואות.



תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר