משה חוגג, אלי אוחנה (צילומים: אורן בן-חקון)
משה חוגג, אלי אוחנה (צילומים: אורן בן-חקון)

צעיר ולא מאוזן: הבעיות בסגל של בית"ר ברורות – השאלה היא מה יעשה חוגג

אוחנה, רוני לוי ובניון בנו סגל לא הכי מאוזן, ובלי חיזוק - ההשקעה של בעל הבית עלולה לרדת לטמיון. מצד שני, התקציב כבר מעל 80 מיליון שקלים. אז מה עושים? | טור דעה

פורסם בתאריך: 11.9.19 18:54

מה המטרה העיקרית של בית״ר השנה? השאלה הזאת, שאני בטוח שעלתה לא אחת בבית וגן, היא המפתח לעונה הקרובה. משה חוגג אמנם מודיע תחת כל עץ רענן שבית״ר שווה לפחות מקום שלישי, הסיפור הזה לא עומד להיות פשוט. מכבי תל אביב, מכבי חיפה והפועל באר שבע לא נופלות מאיתנו ויש להן סגלים עמוקים יותר. גם מכבי נתניה או בני יהודה יכולות להתחבר ולהתעלות עלינו.

מצד שני, צריך לזכור שהתקציב של בית"ר חצה את ה-80 מיליון שקלים, הסגל שופץ וטובי השחקנים שיש לליגת העל להציע נרכשו – השחקן הטוב ביותר מעירוני קרית שמונה (ליוואי גארסיה), השחקן הטוב ביותר של הפועל חדרה (פרדי פלומיין) והשחקן הטוב ביותר של מכבי נתניה (עלי מוחמד).


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "'כל העיר' עדכונים בזמן אמת"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


לעניות דעתי, בהתחשב בזה שאליפות היא לא מטרה ריאלית בעונה הראשונה האמיתית של בעל הבית החדש, בית״ר צריכה להציב לעצמה 3 מטרות עיקריות השנה: העפלה לאירופה; כדורגל התקפי ומהנה; וריצה ארוכה בגביע המדינה.

אני יודע שאוהדי כדורגל, ואנחנו אוהדי בית״ר בפרט, רוצים הצלחות מיידיות. אני יודע עד כמה המילה ״תהליך״ הפכה מושא ללעג בכל הקשור לכדורגל ישראלי, אבל גם המערכת וגם האוהדים צריכים לקבוע מטרות ריאליות על מנת שלא יהיה מפח נפש לחינם.



לגבי העונה, חוגג נמצא בצומת בעייתי: מחד גיסא, הוא כבר העמיד תקציב של 80 מיליון שקל ומובן למה הוא לא רוצה להוציא עוד. מאידך גיסא, יכול להיות שבלי חיזוק של שניים-שלושה שחקנים שיתקנו את הבעיות בסגל הלא מאוזן, כל ההשקעה עלולה לרדת לטמיון.

הרי הסגל שנבנה בבית״ר הוא צעיר מאוד ולא נבנה רק לשנה הקרובה: גארסיה בן 22, דיויגו ורדאסקה בן 22, אור זהבי, שי קוסטנטין,לירן רוטמן, מקס גרצ׳קין, עלי מוחמד ומיכאל אוחנה בני 23, פרדי פלומה בן 24, גדי קינדה ושלום אדרי בני 25.

יהיה מעניין לראות איך משה חוגג, שבעסקיו רגיל לתוצאות מידיות, יגיב לחוסר הצלחה בהתחלה, כנ״ל לגבי הקהל הבית״רי, שאיבוד נקודות במשחק הבית הקרוב מול הפועל חיפה כבר עלול להביא לדיבורים וקריאות כלפי רוני לוי והיכולת שלו לנווט את הספינה.


יעקב ליפשיץ (צילום: פרטי)

יעקב ליפשיץ (צילום: פרטי)


אני חושב שאחרי כל החיוכים של תחילת העונה, רוני לוי חייב להיות יותר קשוח. בית״ר לא יכולה להישען רק על יכולת אישית של שחקניה. בשני משחקי הליגה הראשונים ראינו דריבלים בכמות מספקת לעונה שלמה ואת זה הוא חייב לעצור.

אחת הבעיות הנוספות היא היעדר גולר, אבל גם הקישור האחורי חייב לאיים על השער מרחוק בשביל להוציא אליהם את ההגנה ולרווח את המשחק. היריבות של בית״ר מבינות שהקבוצה מנסה להיכנס עם הכדור לשער ומצופפות על קו ה-20. עלי מוחמד נהדר, אבל הוא חייב להתחיל לאיים על השער מרחוק.

ולסיכום: העונה היא מין עונת ״מעבר״ – בעל הבית, הקהל והמערכת צריכים להתאזר בסבלנות.

בנוסף, רצוי שיגיע חיזוק – אבל גם אם לא בית״ר צריכה להיות טובה יותר ממה שראינו בשני משחקים הראשונים, כי יש פה אסופת שחקנים כישרוניים עם פוטנציאל גדול מאוד.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר