ליווי גארסיה (צילום: אורן בן חקון)
ליווי גארסיה (צילום: אורן בן חקון)

דעה | בדרך הנכונה: ליווי גארסיה מתחיל להראות כמה כישרון יש לו

לפני כשנתיים וחצי הוא דורג ברשימת 100 הצעירים המבטיחים בעולם, אך מאז הוא נעצר. אם גארסיה ישפר עוד את קבלת ההחלטות וימשיך לספק מספרים - ההבטחה ההיא תתממש בקרוב | טור דעה

פורסם בתאריך: 23.10.19 14:17

רומא האיטלקית היתה מוכנה להוציא 15 מיליון יורו עבור ג'סטין קלייברט, את ויניסיוס ג'וניור ריאל רכשה ב-35 יורו, סכומים שהם כלום ושום דבר כמובן יחסית לשוויו של ג'יידון סאנצו, 100 מיליון יורו על פי אתר טרנספרמרקט, מדורג 12 בעולם. אז מה הקשר בין השלישייה הזו לבין שחקני ההגנה של נס ציונה? טוב, את כולם ליווי גארסיה השיג.

בשנת 2017, רק לפני שנתיים וחצי, כשהטרינדדי עוד חרך את האגף של אלקאמר ההולנדית, דירג אותו מגזין הכדורגל 4-4-2 במקום ה-37 ברשימת השחקנים הצעירים המבטיחים בעולם, מקום אחד מעל אותו ג'סטין קלייברט, הרבה מעל סאנצו ווינסיוס.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


אבל המציאות כואבת. שנה וחצי אחרי, גארסיה מצא את עצמו בקרית שמונה, רחוק מאוד מהפוטנציאל של 100 הצעירים המבטיחים. הבעיה היתה ברורה, לגארסיה יש הכל, מהירות מסחררת, פיזיות מהפנטת, יכולת דריבל שלא מביישת את הגדולים ביותר – הוא רק לא יודע להשתמש ביכולות האלו.

גארסיה הגיע לקרית שמונה על תקן כוכב במטרה למלא את החלל שהשאיר קודמו נייג'ל האסלבנייק, רק שגארסיה לא היה בשל להתמודד עם ההגדרה של כוכב, עם העובדה שקבוצה שלמה בונה עליו כשהוא בעצמו עוד לא יודע מה הוא שווה, הפציעה כמובן הוסיפה לעניין, אבל 20 משחקים ו-3 שערים, זה לא מה שקרית שמונה רצתה, זה לא מה שגארסיה רצה.

אבל משה חוגג הוא פנטזיונר.

ב-30 למאי, כשעמוד הפייסבוק של בית"ר הכריז ש"משהו מתבשל פה", זה לא היה רק הקמפיין, גארסיה הוא התבשיל הכי גדול שבית"ר עשתה בקיץ הזה. היא הימרה על שחקן שמעולם לא סיפק קבלות, שמגזין אחד הגדיר את גורלו – והיא לא סתם הימרה.

שנתיים מוצלחות בהפועל רעננה הספיקו לאלונה ברקת, ידידה טובה של משה חוגג, להבין שיש פה משהו גדול. היא ראתה אותו באחד על אחד, מתעלל במגנים עם פיזיות שלא נראתה פה כבר שנים ויכולת דריבל יוצאת דופן. היו לו מספרים יותר טובים מגארסיה, אבל גם הוא לא היה כוכב עד הרגע שדרך בטרנר – קראו לו אנתוני נוואקמה, והוא הפך לכוכב ענק.


תומר אלקיים (צילום: פרטי)

תומר אלקיים (צילום: פרטי)


וכשמשה חוגג רכש את גארסיה לפני ארבעה חודשים, הוא ראה בו כטוני נוואקמה הבא, הוא עוד רחוק מזה, שנות אור. אבל לגארסיה יש את כל הכלים להפוך למשהו גדול, הוא רק צריך להבין מה לעשות איתם.

בשני המשחקים האחרונים גארסיה מוכיח לכולם מה קורה שהוא משתמש לא רק ברגליים, אלא גם בשכל. בורחה הררה של נתניה סובל מסיוטים בלילה כבר שבוע וחצי, רומריק אטו עדיין רץ בניסיון כושל להגיע אליו לפני שהוא שם את הכדור ברשת של עומרי גלזר, בשני המשחקים האחרונים גארסיה היה מעורב ב-3 שערים, בישול, שער וסחיטת פנדל. וכל זה, כשהוא עוד לא שם.



גארסיה באמת נראה נהדר בשבועיים האחרונים, השילוב שלו עם קונטה במשחק האחרון היה יוצא דופן. אבל הוא עדיין לא שם, הוא עדיין לא יעיל מספיק. גארסיה בעט 22 פעמים לשער העונה וכבש רק שער אחד, לא פלא שרק 8 מהבעיטות הולכות למסגרת, האיומים שלו לא תכליתיים מספיק וקבלת ההחלטות שלו עדיין לוקה בחסר – הוא עדיין מדרבל יותר מדי, עדיין לא משחרר כדור מזמן, היכולת שלו היום היא מעט ממה שהוא יכול לספק.

בית"ר צריכה לעשות את מה שאלקאמר התעצלה לעשות וקרית שמונה לא יכלה, היא צריכה ללמד את גארסיה, לפתח אותו כשחקן, להפוך אותו לתכליתי יותר. ומי יודע, אולי 4-4-2 לא סתם ניבאו לו גדולות.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר