ליווי גארסיה, אנטואן קונטה ׁ(צילומים: אורן בן-חקון, באדיבות בית"ר ירושלים)
ליווי גארסיה, אנטואן קונטה ׁ(צילומים: אורן בן-חקון, באדיבות בית"ר ירושלים)

דעה | ימין חזק: גארסיה וקונטה הם המפתחות לניצחון מול בני יהודה

יוסי אבוקסיס משחק במערך של שלושה בלמים, מה שמותיר את האגפים חשופים - גארסיה וקונטה יצטרכו לנצל זאת ביום ראשון | טור דעה

פורסם בתאריך: 23.10.19 14:08

ביום ראשון בית״ר תצא למשחק חוץ שלישי ברציפות, ביקור ראשון ומרגש באצטדיון בלומפילד המחודש, מול בני יהודה. בניגוד לשני המשחקים הקודמים הפעם בשביל לנצח נצטרך להזיע ולהתאמץ, שמולנו ניצבת הקבוצה המאומנת של יוסי אבוקסיס.

כמה מספרים לפני, בית״ר ובני יהודה חולקות את המקום החמישי עם 10 נקודות כל אחת, בני יהודה היא הקבוצה הכי ״משעממת״ בליגת העל שבמשחקיה נכבשו עד כה רק 9 שערים, 5 שערי זכות (הכי מעט מבין קבוצות הפלייאוף העליון) וספגה רק 4 שערים, בית״ר לעומת זאת כבשה 10 שערים (7 מהם כמובן בשני המחזורים האחרונים) וספגה כבר 8 שערים.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


לנוכח ההגנה האיכותית של בני יהודה וההתקפה המעט אנמית שלה, בית״ר צריכה לשחק על החוזקות שלה ולנצל את יתרון האיכות באגפים.

בני יהודה משחקת במערך של 5-3-2, שהופך בזמן שהיא מתקיפה למערך של 3-5-2. השחקנים הכי חשובים במערך של בני יהודה הם צמד המגנים/קיצוניים מתן בלטקסה ואבישי כהן (תוצר מחלקת הנוער של בית״ר).

אמנם הרחבה צפופה מאוד בגלל שלושת הבלמים, אבל דווקא במערך הזה אפשר להשיג יתרון מספרי בצדדים. צד ימין שלנו, הצד שדרכו עוברות רוב ההתקפות מחזיק במשולש איכותי אנטואן קונטה-עלי מוחמד-ליוי גארסיה. בגלל שלבני יהודה יש בעצם רק שחקן אחד על הקו בכל צד, הצטרפות של המגנים ימשל בית״ר תחייב את בני יהודה לשלוח שחקנים לעזרה בצדדים ולרווח את האמצע הצפוף.

שתי נקודות שנגעתי בהם בטור הקודם ועבדו נהדר נגד נס ציונה הם לתת לקבוצה השנייה להחזיק בכדור ולבעוט מרחוק. גם מול בני יהודה הטקטית בית״ר תצטרך להמשיך בשיטת המשחק הזאת.



בשמחת תורה התארחתי בקהילת ״עטרת עידו מרדכי״ בגבעת זאב. כשרב בית הכנסת התחיל לרוץ עם ספרי התורה ישר נשמעו לחישות מכל עבר ״מה זה? הרב הזה יותר מהיר מליווי גארסיה״.

וככה הדבר, בשבועות האחרונים בירושלים גארסיה החליף את הצ׳יטה או את מכונית המרוץ. אם אתה רוצה להגזים ולהסביר כמה דבר מסוים מהיר, אתה משווה אותו לגארסיה.

וזה כל מה שהאוהדים ביציע מחכים לו במשחק, כדור אחד שגארסיה יקבל לעומק, כדור אחד שהוא יצא לספרינט נגד הבלם המסכן וחסר הסיכוי.

נראה כאילו סוף סוף הפוטנציאל של גארסיה מתחיל להתממש. אחרי הבישול הנהדר נגד נתניה הגיע גם שער הבכורה נגד נס ציונה, שער שכולל בתוכו את כל מה שאנחנו רוצים לראות ממנו – מהירות מסחררת, תנועה חכמה לעומק וסיומת בקור רוח. כולי תפילה שזאת רק ההתחלה ושעם הביטחון יגיעו עוד ועוד שערים.


יעקב ליפשיץ (צילום: פרטי)

יעקב ליפשיץ (צילום: פרטי)


אמנם נגד נס ציונה בעשר דקות שלו על המגרש אנתוני וארן הגיע למצב יותר טוב מאשר שלומי אזולאי ב-80 הדקות הראשונות, אבל אני מאמין שדווקא במשחק הקרוב שלומי אזולאי הוא החלוץ שצריך לפתוח ואני אסביר: אל מול שלושת הבלמים הגבוהים והחזקים של בני יהודה היתרון הכי גדול של וארן – משחק הראש – מתבטל.

לעומת זאת, היכולת של שלומי אזולאי לרדת אחורה, לקבל כדור עם הגב, לשמור עליו ולהעביר אותו לצדדים היא קריטית.



נכון, תפקידו של החלוץ הוא לכבוש שערים ועדיין היה לא מכובד ואף מביש שריקות הבוז שחלק מהקהל שרק לאזולאי שהוחלף מול נס ציונה.

בואו ניתן לשחקנים שלנו גב והם יחזירו לנו על הדשא.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר