בית"ר ירושלים (צילום: ניר קידר)
בית"ר ירושלים (צילום: ניר קידר)

דעה | 0:1 ענק: על חשיבות הניצחון של בית"ר ירושלים מול הפועל באר שבע

בית"ר ירושלים שברה את הנאחס של באר שבע תוך שהיא עושה על הדשא כל מה שהיא רוצה. עם חיזוק נכון בינואר וחזרה מוצלחת של עידן ורד ואפשר יהיה לחשוב בגדול | טור דעה

פורסם בתאריך: 18.12.19 16:06

ליווי גארסיה דהר כל כך מהר קדימה, שהוא שכח למה הוא עושה את זה. שש וחצי שנים הקבוצה שלו לא ניצחה את הפועל באר שבע. הוא בוודאי שמע אינספור סיפורים על ניב זריהן, על אצטדיון טרנר ועל הנאחס. והנה הוא פתאום, בדקה ה-75, כשבית"ר ביתרון 0:1, מוצא את עצמו לבד מול השוער, כשההגנה של באר שבע הרחק מאחוריו. הטרינדדי כל כך התרגש מהמעמד, שהוא שכח שצריך גם להבקיע, או יותר נכון, למסור.

זו לא היתה הפועל באר שבע במיטבה, ממש לא, ורוני לוי ידע זאת וניצל זאת מהדקה הראשונה. בית"ר לחצה גבוה את ההגנה חסרת הביטחון של באר שבע והקישור הפרוץ שלה, שלקה לא בפעם הראשונה העונה בהחזקת כדור, רק תרם לחגיגה הירושלמית.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת8"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


זה היה ערב צהוב-שחור עוד מהדקה הראשונה. בתבוסה שאיכשהו הסתיימה רק ב-0:1.

וזה חסר. זה חסר לבית"ר של השנה, היא לא משכילה להרוג משחקים. היא לא עשתה את זה נגד מכבי חיפה בסמי עופר עם ההחמצות של לירן רוטמן ושלומי אזולאי ושילמה על כך בהפסד. והיא לא עשתה זאת גם בשני. אם בית"ר היתה מנצלת חצי מהמצבים שלה בטרנר, זה היה נגמר ב-3, אולי אפילו 4 חתיכות. אבל בבית"ר של השנה שום דבר לא בא קל, ונשמתנו לא נחה עד השריקה האחרונה.

יש לא מעט אנשים שרשומים על הניצחון הזה: אם זה שי קונטסטין, שנתן הופעה נהדרת עם הרמות מדויקות ובעיקר אחריות שקצת נעלמה בעמדה שלו במשחקים האחרונים של קונטה, ואם זה עלי מוחמד שעשה ככל העולה על רוחו במרכז השדה.

אבל היה אחד מעל כולם – גדי קינדה הוא השחקן הכי טוב בליגה כרגע. הוא לא כבש או בישל בטרנר, אבל הוא עשה דבר אחד – מה שהוא רוצה.


תומר אלקיים (צילום: פרטי)

תומר אלקיים (צילום: פרטי)


לא ברור מה היה קורה אם מיכאל אוחנה לא היה נפצע, האם קינדה בכלל היה נספר בהרכב או נכנס באזור הדקה ה-70-60 ברוב המשחקים? אבל הפציעה הטרגית ההיא של אוחנה שמה את קינדה במרכז העניינים, והוא לקח את ההזדמנות בשתי ידיים. קינדה היה נהדר, החזיק הרבה בכדור, חילק מסירות חכמות. הוא הדבר הכי טוב שקרה לבית"ר העונה, האיש מספר אחת שלה.

זה היה הניצחון הראשון של בית"ר העונה על אחת מהיריבות לצמרת, אחרי תיקו ושני הפסדים, בית"ר סוף סוף הראתה עליונות בקרב ישיר. ובכלל, כמו שאמר רוני לוי, זה היה המשחק הראשון העונה שבבית"ר לא הורידו רגל מהגז לקראת הסיום, אלו היו 90 דקות שבהן בית"ר לחצה, וניצחה, לראשונה מזה 6 וחצי שנים.



ואיכשהו, בית"ר שפתחה את העונה בצורה נוראית, רק 8 נקודות ממקום ראשון, חמש ממקום שני. בית"ר צריכה להמשיך להתבסס בצמרת ובעיקר לקנות לעצמה את המקום השלישי כבר עכשיו, אליפות לא תהיה כאן, אבל חזרה לאירופה אחרי שנת היעדרות? משימה אפשרית בהחלט

לבית"ר יש קבוצה טובה השנה, באמת, שלושת הנקודות האלו על באר שבע הגיעו בצדק. והמקום שבו היא נמצאת משקף את היכולת שלה. חיזוק בינואר בתוספת חזרתו של ורד על העמדה של פלומיין יוכל לתת לבית"ר את הבוסט שהיא צריכה כדי להילחם בצמרת. אבל דבר אחד בטוח, אחרי עונה קשה בעונה שעברה, בית"ר ירושלים חזרה.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר