שחקני בית"ר ירושלים חוגגים הבקעת שער (צילום: שרון בוקוב)
שחקני בית"ר ירושלים חוגגים הבקעת שער (צילום: שרון בוקוב)

דעה | להסתכל בלבן של העין: לבית"ר אסור לחשוש ובטח שלא לתת למכבי יותר מדי כבוד

אם בית"ר רוצה להראות שהיא מכוונת לאליפות, היא צריכה ללחוץ את מכבי מהרגע הראשון ולבוא עם אמונה שאפשר לנצח | טור דעה

פורסם בתאריך: 8.1.20 15:07

תסכול – קווים לדמותו.

לפני שלושה חודשים בערך, אוהד בית"ר אחד, אדוק כזה, שלא מפסיד משחקים, יצא עם פנים נפולות מטדי. הוא באמת האמין שהקבוצה שלו מסוגלת לנצח את מכבי תל אביב, היא עשתה זאת שלושה ימים לפני בגביע הטוטו, אבל בליגה זה היה סיפור אחר. וכל פתיחת העונה המזעזעת ההיא התנקזה לערב עגום אחד בטדי, בו בית"ר התבזתה והיתה נקודה מהקו האדום, תסכול.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת9"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


בשבת האחרונה, הוא שוב יצא מתוסכל.

הוא באמת האמין שבית"ר שלו מסוגלת לנצח את קרית שמונה. והאמת, למה שלא? כי אותה בית"ר שהפסידה למכבי תל אביב לפני שלושה חודשים הפסידה רק עוד פעם אחת מאז, השיגה 80 אחוזי הצלחה והתבססה במקום השלישי. קרית שמונה היתה אמורה להיות רק עוד משוכה בדרך.

לפני שלושה חודשים הוא היה מתוסכל כי בית"ר שלו היתה נראית בדרך לעוד עונה בפלייאוף התחתון, בשבת? הוא היה מתוסכל כי הוא באמת האמין שאפשר להתחרות על האליפות.

ומותר, מותר להיות מתוסכלים. כי בית"ר הובילה במשחק הזה ובחצי השעה הראשונה זה היה נראה כאילו אנחנו בדרך לעוד ניצחון קל, ואז מהפך, ופי 4 מצבים שלא הספיקו כדי שיותר משני כדורים ייכנסו לרשת. בית"ר היתה צריכה לנצח את המשחק הזה, כי כדי להתחרות על אליפות אסור לאבד נקודות במשחקים נגד הקטנות, אבל ישקר לעצמו מי שיגיד שבית"ר לא בדרך הנכונה העונה, בכל דרך יש מכשולים.

מזל שאפשר לתקן.

ביום שני תפגוש בית"ר את מכבי תל אביב לקרב צמרת ישיר בסמי עופר (האהוב), ובניגוד למשחק ההוא לפני שלושה חודשים, באמת אפשר לנצח.

באמת, עם דן איינבינדר, אנטואן קונטה ופרדי פלומיין שיחזרו להרכב, בית"ר היא ללא ספק יריבה ראויה למכבי תל אביב שלא נראית נוצצת העונה כמו בשנים הקודמות. רק שבשביל לנצח, בית"ר תצטרך לשחק כדורגל כמו… כמו עצמה.


תומר אלקיים (צילום: פרטי)

תומר אלקיים (צילום: פרטי)


יותר מדי קבוצות בליגה לוקות במחלת ה"כבוד לאלופה", הן באות מול מכבי תל אביב בראש נחות, מוותרות מראש על סגנון המשחק שלהן ומעדיפות להסתגר מאחורה ולצאת למתפרצות, דבר שלא מוכיח את עצמו. בית"ר צריכה להיות קצת כמו אום אל פאחם, שבפיגור 2:0 הבינה שאין לה מה להפסיד והתחילה ליזום וגילתה שאפשר, שאפשר ללחוץ את מכבי, לפרוץ את ההגנה שכמעט ולא ספגה העונה. מכבי כמעט ולא ספגה העונה כי קבוצות ממעטות לאיים על השער שלה, מהסיבה הפשוטה שהן פוחדות – מהעובדה שמכבי כמעט ולא ספגה העונה. בית"ר צריכה לשחק כמו שהיא שיחקה עד כה, לחץ של עלי מוחמד וגדי קינדה כבר בחצי המגרש של מכבי ומשחק מהיר. אם בית"ר רוצה להראות שהיא מכוונת לאליפות, היא צריכה לשחק כמו מישהי שלא מפחדת.

יעשה חכם רוני לוי אם ימשיך עם אנתוני וארן ושלומי אזולאי על חשבון ליוואי גארסיה. השילוב של שני החלוצים נראה נהדר בשבועיים האחרונים וכך גם המספרים – וארן עם שלושה שערים, אזולאי עם שער ושני בישולים – בית"ר רק תרוויח מהציוות של השניים.



ועוד אנקדוטה קטנה לסיום, בית"ר עם 73 אחוזי הצלחה בחוץ ורק 52 אחוזי הצלחה בבית, טדי הוא כבר כמה שנים לא המבצר שהוא, אבל שריקות הבוז אחרי השער הראשון של ריאן והלחץ ששרר בטדי לא עזר למצב העגום באצטדיון הירושלמי, נקודה למחשבה.

זהו, יום שני, משחק עונה עבור בית"ר. ניצחון יהיה הצהרת כוונות להמשך העונה, הפסד? ובית"ר תיאלץ להתמקד בגביע, ובמאבקים על המקום השלישי.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר