אלירן עטר (צילום: שרון בוקוב)
אלירן עטר (צילום: שרון בוקוב)

דעה | בול פגיעה: אלירן עטר נותן לבית"ר את הברק והמנהיגות שהיו חסרים

אמנם מדובר רק במשחק אחד, אבל נראה שאלירן עטר הוא בדיוק הרכש שבית"ר היתה צריכה | טור דעה

פורסם בתאריך: 12.2.20 17:49

ביום שני האחרון אצטדיון טדי הקפוא התמלא בהרבה חום שהפיצו אוהדי בית"ר הנלהבים. הניצחון מול מכבי חיפה, שאת מרבית הקרדיט עליו צריך לקבל המאמן רוני לוי, גרם לאושר גדול אצל האלפים ביציעים.

צריך להודות – זה לא היה אחד מהניצחונות היפים של בית"ר, אבל זה היה ניצחון של היעילות שמסמלת את התפיסה של רוני לוי – כדורגל אגרסיבי מצד שלישיית הקישור עם אופיר קריאף המשתפר, הרכש החדש חנן ממן ובמיוחד עלי מוחמד שבלט מעל כולם.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת11"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


כשגדי קינדה נמכר לקנזס היו קצת חששות שהסגל קצר ולא איכותי מספיק. אז הסגל נשאר קצר (כי בסיכומו של חלון ההעברות קינדה ואנתוני וארן עזבו וממן ואלירן עטר הגיעו), אבל האיכות השתדרגה משמעותית. משה חוגג, או שאולי הקרדיט מגיע ליוסי בניון ולרוני לוי, הנחיתו בבית וגן רכש שמתאים מאוד לדי.אן.איי הבית"רי – כזה שיכול להביא איתו כדורגל שמח ומלהיב.

נכון, ההחתמה של עטר ושל ממן היא לא עם ראייה לעתיד, אבל לפעמים קבוצה גם צריכה את הכאן והעכשיו – ואת זה בדיוק נותנים לה עטר וממן. השניים, בעיקר עטר במשחק מול חיפה, הכניסו הרבה אנרגיות ולפחות במשחק מול מכבי חיפה נראה שהם משדרגים משמעותית את בית"ר.

כאמור, הטוב מבין השניים היה עטר. קשה היה להאמין שהוא רק הגיע לקבוצה. במשחק נראה שזו כבר עונה שנייה אם לא יותר שלו בקבוצה. הוא השתלט בקלילות על משבצת המנהיג שהיתה חסרה לבית"ר, ואם מוסיפים לכך את סגנון המשחק והדברים המלהיבים שהוא יודע לעשות עם הכדור, אז מקבלים מתכון בטוח לאוהדים שמחים ומרוצים ביציעים.


נועם שרפלר (צילום: פרטי)

נועם שרפלר (צילום: פרטי)


פתאום לאוהדי בית"ר יש, שוב, שחקן שבשבילו שווה להגיע למשחק. כשחושבים על זה לעומק, קצת קשה להבין איך עד היום עטר לא הגיע לבית וגן. זה היה מהלך מתבקש. וכעת, גם אם זה באיחור וכשעטר כבר בן 33, עדיין טוב שזה קרה. החיבור בין עטר לבין הקהל הבית"רי יהיה חם ואוהב – וגם אם זה ייגמר בעוד כשנה וחצי זה עדיין שווה.

כאמור, קרדיט גדול מגיע למאמן רוני לוי, ולו רק על כך שהוא קיבל את ההחלטה הלא פשוטה והרכיב את עטר וממן ב-11 למרות שהם רק הגיעו. בקיץ, כידוע, התלבט משה חוגג האם להביא את המאמן הוותיק לקדנציה נוספת או שמא ללכת על מאמן זר או אופציות אחרות. יוסי בניון ואלי אוחנה התעקשו על רוני לוי, ולטעמי הם עשו נכון.



לוי, שמכיר את הלך הרוח הבית"רי, הוא מאמן קשוח, קפדן, חובב טקטיקה שאוהב שחקנים ממושמעים על המגרש. כביכול במנוגד לרוח הבית"רית שדוגלת במשחק התקפי ללא רסן , אבל חוגג לדעתי היה צריך מישהו כמו רוני לוי כדי שיחזיר את בית"ר אל קדמת הכדורגל הישראלי. לוי, מאזן את התפיסה הטיפוסית עם כדורגל תוסס בשילוב טקטיקה, והניצחון מול מכבי חיפה הראה זאת בצורה יפה. הלחץ על המגנים של חיפה והשליטה במרכז השדה הובילו לכך שהירוקים מיעטו לסכן את השער של איתמר ניצן, מה שהקל על שחקני בית"ר להכריע את המשחק.

ביום שני תארח בית"ר משחק נוסף שנחשב למלהיב – מול הפועל תל אביב. אפשר לצפות שהניצחון על מול מכבי חיפה בתוספת שבוע אימונים מלא של עטר וממן ייתנו רוח גבית משמעותית לבית"ר, כי עבור האוהדים הניצחון על הפועל הוא הרבה מעבר לעוד שלוש נקודות.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר