חנן ממן, אלירן עטר צילום שרון בוקוב
חנן ממן, אלירן עטר (צילום: שרון בוקוב)

דעה | רכש מצוין: אלירן עטר וחנן ממן הוסיפו הרבה יצירתיות לבית"ר

שני שחקני הרכש נזרקו להרכב מול מכבי חיפה והחזירו בגדול. ביחד איתם בית"ר מסוכנת יותר, מאיימת יותר על השער ומלהיבה יותר | טור דעה

פורסם בתאריך: 12.2.20 17:46

הניצחון המרשים של בית"ר מול מכבי חיפה ביום שני האחרון הוביל לשינוי גדול בצורה שבה נתפסת הקבוצה. פתאום הדיבורים השתנו, היו חיוביים יותר ומחמיאים יותר. לשחקנים ובעיקר למאמן רוני לוי, שעשה בית ספר למרקו בלבול.

אחת ההחלטות היותר טובות שקיבל רוני לוי, וזאת למרות אזהרות מפי פרשנים ואוהדים, היתה לזרוק את אלירן עטר וחנן ממן להרכב. זה הוכיח את עצמו בענק מול הירוקים, ואת הקרדיט כולו צריך לתת למאמן. לא כל אחד היה פותח עם השניים שהספיקו לעבור עם הקבוצה בדיוק שניים וחצי אימונים.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת11"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


הניצחון מול חיפה, מעבר ליוקרה ולכבוד, העיד שקורה משהו טוב בבית"ר. זה כמובן לא רק הנקודות, אלא בעיקר הדרך והיכולת. אלירן עטר וחנן ממן, שני שחקני רכש ראויים ונהדרים, הוסיפו ועוד יוסיפו המון "שמחה" לכדורגל של בית"ר.

השניים מילאו היטב את החסר שהותיר גדי קינדה בתחום הברק. העזיבה של קינדה עשתה לא טוב לבית"ר, הוא היה השחקן שנתן את הברק, שנתן את הטאץ' המרהיב שהאוהדים אוהבים. עטר וממן הם אלה שאמורים להביא את זה כעת.

בית"ר, כמובן, צריכה לחזור מהר למציאות. להשאיר את החגיגה מאחור ולהסתכל קדימה – שם נמצאת הפועל תל אביב, שתגיע ביום שני הקרוב גם היא לטדי. הפועל תל אביב, כפי שכולם יודעים, היא הסדין האדום של אוהדי בית"ר, וזה תופס גם בכיוון השני – בית"ר היא הסדין השחור של אוהדי הפועל תל אביב. יחסי השנאה בין שני המועדונים המפוארים, או שאולי רצוי לומר בין שני הקהלים הגדולים, ידעו רק הדרדרות במשך השנים. הצהובים-שחורים לא יכולים לראות את האדומים – ולהפך.


רונן שוויג (צילום: מגד גוזני)

רונן שוויג (צילום: מגד גוזני)


כמעט כל מפגש בשנים האחרונות הוליד אלימות – בוודאי שמילולית עם קללות נוראיות – ולעיתים קרובות גם פיזית, כשזכורים תקריות נוראיות שחצו את הקו האדום מזמן – בעיקר מחוצה ליציעים. לקראת המשחק הקרוב כולי תקווה שהאוהדים משני הצדדים ישאירו את האלימות בצד. יריבות ספורטיבית זה טוב ואפילו מבורך. זה מכניס עניין ופלפל ומוטיבציה – ברגע שהאלימות חודרת זה מוציא את כל הטעם הטוב. אני בהחלט מקווה שהפעם נראה מופעי עידוד מרשימים ביציעים ואפס אלימות מחוצה להם.

מבחינה מקצועית, בית"ר הנוכחית, בטח עם אלירן עטר וחנן ממן, עולה על האדומים בכל פרמטר, וכל ניסיון להשוות בין הסגלים והאיכויות עושה עוול לבית"ר.



החשש היחידי לקראת המשחק נעוץ בכך שהפועל תחת ניר קלינגר היא קבוצה רעבה יותר מאשר זו שהיתה לפניו. עד לפני חודשיים, הפועל תל אביב היתה אחת הקבוצות החלשות בליגה, אבל היא כמובן השתפרה מאוד מאז המינוי של קלינגר, ואפשר לראות זאת בקצב צבירת הנקודות ובכך שלפתע היא לוטשת עיניים לעבר הפלייאוף העליון.

ועדיין – אני בטוח שהכדור נמצא בידיים של בית"ר. ואם לדייק – בידיים של רוני לוי. המאמן הבית"ר חייב להמשיך עם המשחק ההתקפי, ללחוץ את ההגנה האדומה לשערה ולנסות להבקיע יותר משער אחד בדקות הפתיחה. בית"ר פייבוריטית במשחק הזה ואין לי בכלל ספק שהפועל של ניר קלינגר תסתגר בפתיחה כדי להקשות על בית"ר. רוני לוי חייב להיות ער לכך ולתת את ההוראות הנכונות כדי לפרוץ את הבונקר ומהר.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר