בית"ר ירושלים, רוני לוי (צילומים: ניר קידר)
בית"ר ירושלים, רוני לוי (צילומים: ניר קידר)

דעה | בונקר התקפי: בית"ר שיחקה לרוחב מול הפועל ת"א

המשחק מול הפועל תל אביב התנהל בשליטה בית"רית אבל זו היתה שליטה חסרת מעוף ותכלית. הכישלון בחלון ההעברות והשחרור של וארן זעק לשמיים, כי לא היו אופציות על הספסל | טור דעה

פורסם בתאריך: 19.2.20 17:26

בית״ר ירושלים מול הפועל תל אביב זאת כנראה היריבות הכי גדולה בספורט הישראלי. כל קבוצה היא האנטיתזה לקבוצה השנייה. בעוד שבהפועל תל אביב בחרו להיצמד לדי.אן.איי שלהם, עם פנדל גבולי בתחילת המשחק ומשם בונקר לתפארת, בית״ר מתעקשת לברוח הכי רחוק ממה שמאפיין אותה. כן, בית"ר שלטה ‑ אבל היה מדובר בהנעת כדור חסרת מעוף. אם הפועל תל אביב עשתה בונקר הגנתי – בית״ר עשתה בונקר התקפי.

בסיום המשחק העלה הבעלים משה חוגג פוסט בפייסבוק, שבו הוא הציג את נתוני המשחק, בין היתר 74 אחוזי החזקת כדור, ו-601 מסירות מדויקות של שחקני בית"ר לעומת 177 בלבד של היריבה המרה מתל אביב. מרשים, אין ספק, אבל מה שבעל הבית בחר שלא לכתוב זה את הנתון העצוב שבסופו של דבר היו לבית"ר רק 3 בעיטות לכיוון המסגרת.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת11"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


אני אקח ניחוש מושכל שחוגג הוא חסיד של ״הטיקי-טאקה״. בין היתר חולצה של מסי תלויה אצלו במשרד והוא גם פרזנטור של הפלאפון שלו, אבל מה שחוגג צריך לזכור שגם לברצלונה בתקופת הטיקי-טאקה היה את אחד הכדורגלנים הגדולים בהיסטוריה שחתך הגנות בפסים ולא רק הניע לרוחב ולרוחב. ואם כבר החלטנו להיתלות באילנות גבוהים מהליגה הספרדית, אני חושב שבית״ר צריכה דווקא להסתכל וללמוד מריאל מדריד שזכתה בארבעה תארי צ'מפיונס ליג בחמש שנים. קבוצה שמשכה את היריבה לתקוף ובשנייה שהצליחה לחטוף את הכדור יצאה להתקפות בזק מול הגנה חשופה. זאת השיטה שהכי מתאימה לבית״ר לאורך ההיסטוריה, ככה גם בעונה של בני בן זקן שברנו את שיא הליגה למשחקים שהבקענו בהם ברצף (אחד השיאים הכי בית״רים בעייני).


יעקב ליפשיץ (צילום: פרטי)

יעקב ליפשיץ (צילום: פרטי)


לצערי אני חושב שאנחנו נבכה על חלון העברות האחרון. אני גם חושב שאנחנו כבר לא פייבוריטים לסיים במקום השלישי ושזכייה בגביע נראית רחוקה משבוע לשבוע. אני אמשיך ואומר שאני לא חושב שאנתוני וארן בהכרח עדיף על שלומי אזולאי, שניהם בעייני בינוניים ולא צריכים להיות שחקני הרכב, והיה ברור לכולם מתחילת העונה שחסר חלוץ לסגל, במקום להתחזק בחלון העברות איבדנו עוד חלוץ ונשארנו עם חלוץ אחד בלבד בסגל. ולא, לא פרדי פלומיין, לא ליווי גארסיה וגם לא אלירן עטר הם חלוצים.

עוד בעיה שבולטת אצלנו זה שאין מי שיעשה תנועה לעומק. עטר ופלומיין אוהבים לקבל את הכדור לרגל ואזולאי הוא סוג של פיבוט, שאוהב להוריד כדורים לחלוצים. במצב הזה חנן ממן הופך ללא מועיל, כי אין מי שיעשה תנועה לכדורים שלו.

אנחנו עכשיו בתהליך של בניית מועדון, תהליך שייקח זמן. לדעתי כדאי ורצוי ללמוד קצת ממכבי תל אביב, המועדון הכי אירופאי בארץ. מכבי ״בזבזה״ ארבעה מקומות של זרים בסגל על עמדות בהגנה (השוער היווני אנדראס יאניוטיס, הבלם ז'איר אמאדור ושי המגנים אנריק סאבוריט ואנדרה ז'ראלדש),  מתוך הבנה ברורה שיש מספיק ישראליים שיוכלו לאייש את החוד, לעומת זאת למצוא מגן שמאלי ישראלי זה מצרך נדיר ביותר. אני אוהב את מקסים גרצ'קין, באמת, אבל לצערי הוא עדיין לא מגן שמאלי להרכב הפותח בקבוצה שמתיימרת לרוץ לאליפות. הבסיס שלנו טוב, אני מאוד רוצה להאמין שאנשי המועדון עובדים כבר מעכשיו על רכש בקיץ לעמדות הבאות: מגן שמאלי, קשר 6 וחלוץ.



תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר