אוהדי בית"ר ירושלים (צילום: ניר קידר)
אוהדי בית"ר ירושלים (צילום: ניר קידר)

דעה | אוויר לנשימה: הקבוצות, השחקנים וגם האוהדים רוצים לחזור לשגרה, בכל מחיר

עם קהל או בלעדיו, בעיר אחת או במספר מגרשים - משחקי הכדורגל חייבים לחזור - ומהר | טור דעה

פורסם בתאריך: 23.4.20 21:15

מאז שהקורונה נכנסה אל חיינו הספיק לקבל המין האנושי שיעור גדול, חלק מהשיעור כלל שינוי הרגלים ותפיסה, ביניהם חיים ללא מגע וקרבה בין בני אדם.

כבר נכתב ונאמר רבות על המשמעות הכלכלית של המצב, על עסקים שקורסים ונסגרים, ועל הבדידות הבלתי נסבלת של האוכלוסייה המבוגרת.

נראה שהפן החברתי ספג את המהלומה הגדולה ביותר, תיאטראות נסגרו, מופעים בוטלו ובין יתר התחומים שנפגעו נמצא גם הספורט שקיבל מכה קשה.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת 15"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


בתחילה, עוד שהבלבול היה גדול והיקף משבר הקורונה לא הובן, היו שחשבו שיהיה אפשר לקיים את משחקי הליגות המקצועניות במתכונת קצת אחרת, חשבו להגביל את כמות הקהל ובהמשך חשבו לקיים משחקים ללא קהל כלל. מהר מאוד התמונה התבהרה ומשם קבוצות הכדורגל והכדורסל המקצועניות בארץ הפנימו את המצב וגודל הבעיה.

אי שם חשבו שיוכלו להמשיך את הליגות כסדרן ללא קהל אך ההחלטה של משרד הבריאות לאסור התקהלויות ולאחר מכן אימונים הכוללים מגע טרפו את הקלפים לחלוטין.

הקבוצות סגרו את הפעילות ומתחמי האימונים, חלק אף הוציאו את השחקנים ואת עובדי המועדון לחל"ת. המצב יצר בעיה כפולה, הבעיה הראשונה היא הפסדים כלכליים גדולים של בעלי הקבוצות ושל כלל המתפרנסים מהתחום, הבעיה השנייה היא הבידור להמונים שפשוט נעלם ברגע.


משה כהן (צילום: פרטי)

משה כהן (צילום: פרטי)


בשבוע האחרון יחד עם הנתונים המעודדים על ירידה בתחלואה, נושא קיום הליגות הבכירות בכדורסל ובכדורגל חזר לדיון, מאחר ובשתי הליגות הפעילות הופסקה לקראת רגעי הכרעה נשקלות מספר אפשרויות לסיום את העונה בצורה שתאפשר לקבוצות להחזיר לעצמן חלק מהמימון.

לא פחות מזה, להחזיר את ה"מזון לנשמה" להמונים, לתת לכל חובבי הכדורגל והכדורסל לצפות, מרחוק כמובן ודרך המרקע, בטורניר אינטנסיבי בהשתתפות הקבוצות האהובות שלהם עד לסיום הליגות, ומשם להוציא את כולם לפגרת הקיץ המסורתית לטובת בניית המערכים לקראת העונה הבאה בתקווה שהקורונה תעזוב עד אז כשם שבאה.

שרת הספורט מירי רגב אף הציעה לקיים טורניר שכזה בתנאים מגבילים באילת. מאחר ואילת "נהנית" מתחלואה נמוכה יחסית.

יחד עם זאת, מתקני הספורט בעיר לא יכולים להכיל טורניר אינטנסיבי שכזה ובטח לא לאפשר רמה מקצועית טובה, חבל שיבואו לברך וייצאו מקללים.

עם זאת, המחשבה נכונה והכיוון טוב, אפשר לפצל את הליגות למספר נקודות בצפון ובדרום הרחוק ובכך להוריד את העומס על המתקנים.

לסיכום, יש להחזיר את הספורט לפעילות, כמובן בהתאם להנחיות משרד הבריאות ותחת הגבלות ברורות וכמובן ללא קהל, אך במקביל לוודא שעם כל הרצון הטוב התשתיות ראויות ומסוגלות לאפשר בידור להמונים שיהווה ולו למספר שעות הפוגה מכל הטירוף הזה שהפציע כרעם ביום בהיר לתוך חיינו.

דבר אחד בטוח, שירות אחד טוב עשתה הקורונה לליגות המקומיות שסופגות ביקורות רבות בימים שבשגרה, יש געגוע אמיתי אליהן, הרמה פחות משנה כרגע, הכוכבים המתחלפים, הצהוב מאחורי הקלעים ואפילו הדירוג הנמוך של הנבחרות, כולם צמאים לכל טיפת ישראליות, אם לא ביציעים המזיעים אז לפחות על המרקע.



תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר