משה חוגג, רוני לוי (צילומים: אורן בן-חקון, שרון בוקוב)
משה חוגג, רוני לוי (צילומים: אורן בן-חקון, שרון בוקוב)

דעה | הפלונטר של חוגג: סוגיית המאמן לעונה הבאה מעמידה את בעלי בית"ר בדילמה קשה

משה חוגג היה שמח להחליף את רוני לוי, אבל למאמן יש חוזה גדול לעונה הבאה. וזה לא הכל - המנהל המקצועי יוסי בניון חושב שלוי הוא המאמן הכי טוב בארץ | טור דעה

פורסם בתאריך: 9.7.20 14:19

נתחיל מהסוף, בית"ר ירושלים תשתתף במפעל אירופי בעונה הבאה. אם נרצה להתחיל מההתחלה זה יהיה כבר הרבה פחות נוצץ ומפוצץ. בית"ר ירושלים של 2019/20 לא שונה מאותה קבוצה צהובה מיום הקמתה, קפריזית, קיצונית, מושפעת, שברירית, סוחפת.

זה נכון שהעונה הזאת, בחסות נגיף הקורונה, לא דומה לשום דבר שהיכרנו. מה שהתחיל רע, המשיך טוב יותר, נעצר בעקבות המגפה והמשיך בקול ענות חלושה שהשאירה הרבה סימני שאלה וכאבי ראש למשה חוגג, שמתחיל להפנים שהצעצוע החדש שהוא קנה לעצמו ארוז באריזה יפה אבל מבפנים הוא כמו רהיט של איקאה – מיליון ברגים קטנים, חוברת הסברה בשפה לא ברורה, ובעיקר כבדה להובלה עצמית.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת3"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


בהנחה והעונה הבאה תיפתח כסדרה, חוגג ייאלץ להתמודד עם לחצים אף יותר גדולים מעונה רגילה, בכל החלטה שיקבל הוא יצטרך לקחת בחשבון את ההפסדים הכלכליים שספג בכיסו, המשחקים בלי קהל, המנויים שלא ניתן למכור לעונה הבאה ולכל זה יש להוסיף שכרגע לא ידוע באיזו מתכונת תפעל הליגה.

מתוך אותם שיקולים, ההחלטה הראשונה שלו והחשובה מכולן היא זהות המאמן. רוני לוי מחזיק בחוזה שחודש אוטומטית עם ההעפלה למפעל אירופאי, עם זאת, חוגג לא מוכן להשלים עם הדרך, חוסר העקביות והחוסן הקבוצתי תחת לוי.

חוגג לא אהב לראות את הקבוצה לא פועלת כיחידה אחת, הוא לא אהב את התנהלות הזרים שהפכו לישראלים ועשו הכל כדי להמאיס את עצמם על הקבוצה והקהל, הוא לא אהב לראות את הקבוצה מאבדת יתרון לא פעם ומאבדת נקודות חשובות ואף לא מגיעה למשחקים חשובים.

לחוגג יש בעיה נוספת עם המאמן – יוסי בניון, שהוא בן טיפוחיו של הבעלים, ממשיך להביע אמון בלתי מסויג ברוני לוי, ורק השבוע, לאחר משחק סיום העונה נגד מכבי חיפה, הוא הצהיר (שוב) שלדעתו לוי הוא המאמן הטוב בארץ.


משה כהן (צילום: פרטי)

משה כהן (צילום: פרטי)


גם אם נצא מנקודת הנחה שבניון צודק, ההיסטוריה מוכיחה שברגע שהקהל הפך את שעון החול, הרבה סיכוי לעצור אותו – אין. הקהל אמר את דברו, זה לא אומר שהוא צודק כמובן, אבל לצערנו הקהל של בית"ר ידוע במידותיו הרבות, סבלנות היא לא אחת מהן.

חוגג לא ירצה ללכת נגד הקהל, אבל אולי היעדר הקהל מהמגרשים יוריד קצת מהלחץ ומאחר וגם ככה להתיר את החוזה של לוי יעלה לו ביוקר – זו לא תהיה הפתעה אם יבחר להמשיך עם לוי לעונה נוספת בטח עם הרוח הגבית של יוסי בניון.

כל מאמן אחר בעל שיעור קומה יעלה לחוגג ביוקר, יחד עם הפיצוי שייאלץ לשלם ללוי יצור נקודת פתיחה כלכלית לא נוחה בלשון המעטה. על כן עולים שמות כמו שי ברדה וגל אלברמן. במחשבה ראשונה לא מדובר בשמות נוצצים, אבל גם ברק בכר לא קיבל את קרית שמונה עם רזומה גדול מדי.

בגזרת השחקנים יהיה קיץ מעניין. אם היו טיסות סדירות לצרפת, אנטואן קונטה ופרדי פלומיין כבר היו עולים מיוזמתם או שלא על המטוס. השלד הישראלי יישאר ברובו ויכול להוות בסיס טוב לקבוצה, כמובן שחסרים שחקנים ישראליים נוספים שיוסיפו איכות וגם הקיימים חייבים לשפר את כושר המשחק שלהם, אבל אם יצליחו בבחירת הזרים יהיה למאמן מי שלא יהיה חומר עבודה טוב.



תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר